حال و هوای هفته دفاع مقدس در دیار سردار دلها


حال و هوای هفته دفاع مقدس در دیار سردار دلها

کرمان - ایرنا - دلاوران و ایثارگران استان کرمان نقش بسیار درخشانی در دوران دفاع مقدس داشتند و امسال برنامه های مختلفی در دیار سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشکر همیشه پیروز 41 ثارالله کرمان تدارک دیده شده و در حال اجراست .

دفاع مقدس نقطه درخشان و ممتازی در تاریخ رشادت ها و پایمردی های ملت ایران ثبت شده است که سراسر از جان گذشتگی و ایثار و وطن دوستی را می توان در آن مشاهده کرد و بحق چراغی روشن برای آیندگان این مرز و بوم است.

مرم دیار کریمان به سرداری و فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی تحت نام لشکر ۴۱ ثارالله کرمان، در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی چه در جبهه ها و چه در پشت جبهه صحنه های تاریخی و ماندگاری از فداکاری و شجاعت را از خود بجا گذاشتند و در این راه ۶ هزار و ۵۰۰ شهید و دهها هزار جانباز و آزاده تقدیم مام میهن کردند.

امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و محدودیت های بوجود آمده، برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس با شیوه و شکل جدید برگزار می شود تا خاطره جانفشانی های عزیزان رزمنده در آن دوران زنده بماند.

نواختن زنگ ایثار و مقاومت در کرمان

زنگ ایثار، مقاومت و پیروزی با حضور معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به یاد ۳۶ هزار شهید دانش آموز روز گذشته (سه شنبه) اول مهر در جوار مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نواخته شد.

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این آیین ضمن ادای احترام به مقام شامخ سیدالشهدای جبهه مقاومت و یاران شهیدش به واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: بعد از این واقعه بزرگ هیچ رویدادی مانند هشت سال دفاع مقدس را نداشته ایم.

وی ادامه داد: امید است از عنایت شهدا بهره مند شویم و در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری موفق باشیم.

اوحدی با تاکید بر اینکه شهدا زنده هستند و در بهشت ماوا گزیده اند بیان کرد: گلزار شهدا قطعه ای از بهشت بر روی زمین است.

وی گفت: شهید سپهبد سلیمانی منتسب به کرمان و در دل همه مردم کشور، مدافعان و رزمندگان جبهه مقاومت و عاشقان اهل بیت جا گرفته است.

انعقاد تفاهمنامه تامین و ساخت مسکن برای ۲ هزار ایثارگر

تفاهمنامه تامین و ساخت مسکن برای ۲ هزار ایثارگر و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی برای هزار و ۲۰۰ ایثارگران بین بنیاد شهید کشور و استانداری کرمان در محل گلزار شهدای کرمان منعقد شد.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این آیین گفت: توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دفاع مقدس، شهدا، ایثارگران و رزمندگان بیانگر ارزش بزرگی است که باید قدردان این نعمت باشیم.

سعید اوحدی افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینه مقابله با داعش اقدام بزرگی انجام داد و تکفیری ها هجمه سنگینی برای نابود کردن آثار اهل بیت در دست اجرا داشتند که با اقدامات جبهه مقاومت ناکام ماندند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از تحریف تاریخ دفاع مقدس افزود: باید بتوانیم وقایع را آنطور که هست سینه به سینه به نسل های بعدی منتقل کنیم و از تحریف تاریخ جلوگیری کنیم.

رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به انعقاد تفاهمنامه برای ساخت مسکن و اشتغال ایثارگران اشاره و تصریح کرد: مجموعه صنایع مس ایران بخشی از این اشتغال را تامین می کنند اما در حوزه اشتغال ایثارگران هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس کرمان

آیین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در استان کرمان همزمان با سراسر کشور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه و محمدجواد فدائی استاندار، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سرتیپ دوم ستاد امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی، فرماندهان نظامی و انتظامی، پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهیدان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در کرمان با پخش مستقیم دیدار حضرت آیت‌ الله خامنه ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به ‌صورت ارتباط تصویری با رزمندگان دوران دفاع مقدس همراه بود.

در این آیین از ۷۶ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس با محوریت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس استان کرمان رونمایی شد.

سپهبد شهید سلیمانی در مبارزه با تحریم‌ها الگویی تمام عیار است

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تهدیدهای دشمنان هیچ زمانی تمام شدنی نیست گفت: باید برای مقابله با تهدیدهای دشمنان از شهدا و بزرگانی مانند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگوی تمام عیار بهره برد.

محمد جواد فدائی روز سه شنبه در آیین انعقاد تفاهمنامه تامین و ساخت مسکن برای ۲ هزار ایثارگر و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی هزار و ۲۰۰ ایثارگران بین بنیاد شهید کشور و استانداری کرمان در محل گلزار شهدای کرمان با اشاره به جایگاه شهدا نزد خداوند افزود: شهدا در دفاع از اسلام، نظام و انقلاب الگوی تمام عیار ما هستند.

وی اظهار داشت: دستاوردهای نظام اسلامی متعلق به خانواده شهدا و رزمندگان است و احترام به خانواده رزمندگان، شهدا و ایثارگران وظیفه مسئولان و مردم است.

استاندار کرمان با بیان اینکه دفاع مقدس روحیه اسلامی، انسانی و فرهنگی ملت ایران را به نمایش گذاشت افزود: مقرر شده اقدامات شایسته ای به منظور خدمت به خانواده ایثارگران و حل مشکلات آنها انجام شود که در این راستا انعقاد ۲ تفاهمنامه برای کمک به حل مشکل مسکن خانواده ایثارگران و اشتغال فرزندان آنها در دستور کار قرار گرفت.

استاندار کرمان همچنین روز یکشنبه ضمن ملاقات مردمی و دیدار حضوری با تعدادی از خانواده ایثارگران و حضور در مرکز سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت (سامد)، به درخواست ها و مسائل مطرح شده از سوی شهروندان رسیدگی و دستورات لازم را به مدیران دستگاههای اجرایی ابلاغ کرد.

نمایشگاه ۴۰ سال اقتدار نیروهای مسلح در محل پایگاه هوانیروز کرمان

افتتاح نمایشگاه ۴۰ سال اقتدار نیروهای مسلح در پایگاه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با شرکت جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در کرمان است .

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش در این آیین گفت: به رغم تمام محدودیت ها و مشکلات در حوزه های اقتصادی و سیاسی، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در اوج اقتدار و آمادگی هستند.

امیر سرتیپ دوم امیر غلامعلیان افزود: ارتش در حدود و مرزها، سپاه در حفظ اقتدارها، نیروی انتظامی در بحث امنیت داخلی در اوج آمادگی و آماده سرگوب هر اتفاق در اطراف مرزهای کشور هستند.

وی با بیان اینکه ارتش فعلی با ارتش زمان طاغوت تفاوت ماهوی دارد تصریح کرد: ارتش تحت رهبری ولی امر مسلمین و فرمانده معظم کل قوا قرار دارد که این وجه، بارز و مشخص است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوب شرق ارتش بیان کرد: به جرات می توان گفت که ولایتمداری و ولایت محوری شاخص اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و ارتش بارها از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی مدال افتخار را کسب کرده است.

وی با اشاره به ویژگی های ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: توانمندیهای دفاعی و قدرت بازدارندگی اقصی نقاط جغرافیایی یکی از ویژگی های ارتش است و در بحث حدود و مرزها توانمندی داریم تا در کسری از زمان به نقطه تهدید وارد شویم و آن را سرکوب کنیم و به آشیانه برگردیم.

امیر غلامعلیان تاکید کرد: امروز سپاه، ارتش و نیروی انتظامی این ویژگی را دارند تا تمام تهدیدات دشمن را در فراسوی مرزها شناسایی کنند و آمادگی حضور همه جانبه را دارند.

نمایشگاه شهدای تامین اجتماعی کرمان در دفاع مقدس گشایش یافت

همزمان با گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس نمایشگاه شهدای تامین اجتماعی شامل بخش‌های یادمان شهدای تامین اجتماعی، حجاب و عفاف، شورای اقامه نماز، کتاب و شهدا، واحد بسیج بیمارستان پیامبر اعظم و پایگاه مقاومت بسیج شهدای تامین اجتماعی با حضور جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی از مسئولان برپا شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در حاشیه این نمایشگاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: امیدواریم بتوانیم رهرو راه شهدا به خاطر آرمان‌هایی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند؛ باشیم و به وصایای شهدا عمل کنیم و آنها را الگوی خود قرار دهیم.

علی حسینی محمدآبادی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امروز بهترین راه مبارزه با آمریکا خدمت کردن به مردم است زیرا مردم همیشه پای این انقلاب بوده‌اند افزود: بیش از نیمی از جمعیت استان تحت پوشش سازمان تامین احتماعی هستند.

نمایشگاه یادمان شهدای تامین اجتماعی در ورودی اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان از امروز (کشنبه) به مدت یک هفته صبح ها از ساعت ۸ تا ۱۴ و عصرها از ساعت ۱۶ الی ۱۸ با رعایت پروتکل های بهداشتی برای شهروندان دایر است.

برنامه ریزی ۱۵۰ برنامه فرهنگی و ورزشی برای هفته دفاع مقدس در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به‌ یاد دلیرمردان و قهرمانان هشت سال جنگ تحمیلی در این استان تدارک دیده شد.

میثم پاریزی در جمع خبرنگاران افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزاری همایش‌های همگانی پیاده‌روی، کوه‌پیمایی، دو عمومی، دوچرخه‌سواری، ورزش صبحگاهی و سایر برنامه‌ها را به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کرمان طرح و برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار داشت: همایش زورخانه‌ای ویژه جانبازان باستانی کار، المپیاد ورزشی بانوان در حوزه همگانی با هماهنگی معاونت ورزش و جوانان، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان چهلمین سالگرد دفاع مقدس، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانوده های شهدای دفاع مقدس و برپایی نمایشگاه شهدای دفاع مقدس مقابل اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از جمله مهمترین برنامه‌های بزرگداشت هفته یاد شده در استان کرمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید