آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در سامانه inhb.ir


آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در سامانه inhb.ir

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از آغاز ثبت نام متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سامانه ثبت نام طرح مشاغل خانگی( inhb.ir )خبر داد.

اسماعیل غنیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای، با هدف کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام متقاضیان مشاغل خانگی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان و افتتاح دبیرخانه این طرح ملی در جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: در استان سمنان این موضوع به عهده جهاد دانشگاهی واحد استان است و با توجه به محدودیت زمانی، علاقه‌مندان می توانند از هم اکنون با مراجعه به سامانه inhb.ir اقدام به ثبت نام نمایند، ضمن اینکه شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان افزود: هدف از اجرای این الگو تعامل با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی دخیل در اجرای طرح و ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی و ایجاد امکان و تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای از طریق نرم افزار کنترل پروژه و بازدیدهای میدانی است.

غنیان سهمیه استان سمنان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را یک هزار و ۳۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشوردارد .

وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403