فرماندار مراغه: برگزاری هرگونه کلاس درس حضوری ممنوع است


فرماندار مراغه: برگزاری هرگونه کلاس درس حضوری ممنوع است

مراغه- ایرنا- معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، برگزاری هرگونه کلاس درس حضوری در مدارس و مراکز عمومی و خصوصی ممنوع بوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدعلی موسوی حسینی سه شنبه شب در جلسه ستاد کرونای مراغه افزود: بر این اساس، مدارس به مدت ۱۵ روز تعطیل بوده و تا یک ماه قابل تمدید است و در این راستا، فقط کادر اجرایی و نه معلمان در مدارس حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: هرگونه تجمع در آیین های تشییع و تدفین، درج آگهی تسلیت و دعوت به مجالس عزا ممنوع بوده و حضور خانواده عزادار و متوفی با تعداد محدود و با رعایت موازین بهداشتی در محل دفن اموات انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در سطح بازار نیز در مراکز خرید و پاساژها، رعایت پروتکل های بهداشتی و کنترل بهداشتی ضروری بوده و نیروی انتظامی، بسیج و عوامل شهرداری در ارائه هشدارهای بهداشتی برای عموم شهروندان در زمینه پیشگیری از کرونا اهتمام داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین باید در اماکن عمومی و مراکز خدماتی و ناوگان حمل و نقل عمومی موازین بهداشتی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار مراغه با انتقاد از وضعیت نه چندان مناسب بکارگیری تمهیدات بهداشتی توسط شهروندان گفت: متاسفانه رعایت موازین بهداشتی در سطح شهر و بازار توسط شهروندان و برخی واحدهای صنفی کمرنگ تر از گذشته و روزهای اولیه شده است.

موسوی حسینی افزود: سخنان اخیر رهبر انقلاب چراغ راهی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا بوده و براین اساس باید رعایت موازین بهداشتی بر تمامی امورات و کارها ترجیح داده شود.

وی ادامه داد: برای این منظور نیز تمامی نیروهای جهادی و انتظامی همانند روزهای اولیه مبارزه با کرونا باید در صحنه حضور فعالی داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به بالا بودن آمار بستری های بیماران کرونایی در شهرستان مراغه و وضعیت قرمز موجود، حضور و همکاری مردم و فعالان رسانه ای می تواند در کاهش بروز این بیماری موثر باشد.

عدم رعایت و کنترل موارد بهداشتی در سطح جامعه مهم ترین دغدغه کرونایی

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: عدم رعایت و کنترل موارد بهداشتی در سطح جامعه مهم ترین دغدغه کرونایی در روزهای اخیر است.

اصغر تنومند افزود: با وجود رعایت و کنترل برخی موارد بهداشتی، افزایش تردد دانش آموزان به دلیل بازگشایی مدارس، یکی از مهم ترین نگرانی های موجود در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری کروناست.

وی ادامه داد: براساس یافته های پزشکی، برگزاری تجمعات روزهای گذشته در این شهرستان زمینه ساز افزایش بستری ها در بیمارستان ها شده است .

وی با اشاره به وضعیت بیماران کرونایی در مراغه گفت: در یک دوره ۱۵ روزه شاهد افزایش ابتلا به کرونا در این شهرستان بوده ایم تا جایی که بستری های کرونایی در بیمارستان های این شهرستان به ۱۰۸ بستری در روز رسیده بود.

وی افزود: هم اکنون و پس از یک هفته، میزان ابتلای ۴۰ نفری در روزهای اخیر کاهش یافته و تعداد بستری ها در مراکز درمانی این شهرستان به عدد ثابت ۸۰ تا ۹۰ نفری رسیده است.

وی اضافه کرد: در خصوص مدارس نیز، بستری های کودکان در حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر بوده که این آمار هم اکنون به هفت نفر رسیده است.

وی افزود: هم اکنون مشکل پذیرش بیمار، کمبود نیرو و دارو در این شهرستان وجود ندارد، لیکن برخی تقاضاهای کاذب برای دریافت واکسن آنفولانزا وجود خواهد داشت.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این جلسه گفت: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا، موارد ضروری مرتبط با کرونا باید بومی سازی شده و از طریق رسانه ها برای شهروندان و عموم مردم اطلاع رسانی شود.

موسی شعفی افزود: برگزاری تجمعات، آیین ها و همایش ها برای پیشگیری از افزایش شیوع کرونا ممنوع بوده و پیاده روی اربعین امسال برگزار نخواهد شد.

وی اضافه کرد: براساس مصوبات ستاد کرونا در دفن و کفن اموات نیز پروتکل های بهداشتی رعایت شده و از تجمعات وابستگان فوت شدگان در محل تدفین جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، باید با متخلفان برخورد قانونی شود.

نجد افزود: استمرار بازدید های بهداشتی از اماکن عمومی و ادارت زمینه ساز پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا خواهد بود و باید مورد توجه قرار گیرد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...