ترددها، تجمعات و مسافرت‌های غیرضروری را حذف کنید


ترددها، تجمعات و مسافرت‌های غیرضروری را حذف کنید

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کووید 19 در کشور و قرمز شدن وضعیت استان از نظر بیماری کرونا، از مردم خواست همه ترددها، تجمعات، مهمانی‌ها و مسافرت های غیرضروری را حذف کرده و پروتکل‌های بهداشتی را حتما رعایت کنند.

دکتر «محمودرضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه افزایش آمار مبتلایان به کرونا به دلیل رعایت نشدن توصیه‌های بهداشتی توسط مردم قابل پیش‌بینی بود، افزود: از مردم می‌خواهیم همچنان سه اصل مهم شستن دست‌ها، فاصله‌گذاری و زدن ماسک را رعایت و از اقدامات و کارهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در آغاز شیوع کرونا همه ما و حتی سازمان بهداشت جهانی هم فکر می‌کردیم که بیماری کووید بعد از مدتی تمام می‌شود، گفت: کووید ۱۹ تا زمانی که واکسن و داروی مناسب نداشته باشد با ما هست و از این رو باید توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را حتما رعایت کنیم.

او به آمار فوت ۱۵۰ نفر در کشور در طول شبانه‌روز به دلیل ابتلا به کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: این رقم بسیار بالا است و طیف‌های مختلف سنی از کودک تا کهنسالان را در می‌گیرد و برای خانواده‌ها نیز دردناک و زجرآور است.

وی از مردم خواست کرونا را جدی بگیرند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و یادآوری کرد که آموزش‌های لازم در طول چند ماه اخیر در ارتباط با کرونا به مردم داده شده و اکنون رعایت توصیه‌های بهداشتی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه این گفت و گو با بیان اینکه یک نفر مبتلا می تواند جامعه را مبتلا کند، گفت: برخی از مبتلایان به کووید ۱۹ فاقد علامت هستند و این خیلی خطرناک است و می تواند افراد بیشتری را مبتلا کند.

مرادی با بیان اینکه ۲ نقشه راه برای مدیریت بیماری کرونا در استان کرمانشاه را در اسفند سال ۹۸ و مرداد امسال آماده کرده ایم، افزود: نقشه راه مقابله و مدیریت کووید ۱۹ برای فصول پاییز و زمستان را تدوین و آماده کرده ایم و تمام تلاش ما این است که نیازهای بیماران از جمله تخت بستری و آی‌سی‌یو، دستگاه اکسیژن‌ساز، نیرو و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی استان را تامین کنیم.

او با بیان اینکه توان و منابع مالی و اعتباری دانشگاه علوم پزشکی محدود است، تصریح کرد که باید تلاش کنیم ورودی بیمارستان ها را کم کنیم تا بتوانیم مدیریت صحیح تر و مناسب تری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه می شود از ظرفیت خیرین و کمک های دولتی و منابع دانشگاه امکانات و تجهیزات را تامین کرد اما توضیح داد که کادر درمانی و پزشکان و پرستاران واقعا خسته هستند و دستان آنها پینه بسته و باید به فکر آنها باشیم.

او با قدردانی از تلاش همه عوامل زحمتکش در بیمارستان ها از پزشک و پرستار تا نیروهای خدماتی، گفت: این افراد واقعا ایثارگرانه در حال خدمت به مردم هستند و باید به فکر آنها هم باشیم.

هر ۱۵ دقیقه یک بیمار مشکوک به کرونا در کرمانشاه بستری شد

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در شبانه روز گذشته ۴۷ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به چهار هزار و ۲۳۰ نفر رسید.

«مهدی محمدی» افزود: اکنون ۳۷۹ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

به گفته او، تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان یک نفر مربوط به شهرستان کنگاور است.

وی اظهار داشت: با احتساب یک مورد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۵۷۷ نفر رسید.

او توضیح داد که از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان ۱۲ هزار و ۲۳۵ نفر بستری و ۱۱ هزار و ۲۸۰نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

محمدی اضافه کرد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۶ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و ۶۲ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج