دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد


دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

یاسوج- ایرنا- دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در حاشیه این آیین اظهار داشت: این طرح ملی در طی تفاهم نامه ای میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی منعقد شده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی مرکز علمی بوده که می طلبد استعداد های منطقه در این زمینه را شناسایی کند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با آموزش و توانمند سازی متقاضیان می توان گام های مثبتی در زمینه تولید و ایجاد اشتغال پایدار در این استان برداشت.

صمیمی ابراز داشت: با توجه به شعار امسال «جهش تولید» امید است که اقدامات خوبی در استان انجام شود.

رییس جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در راستای توسعه مشاغل خانگی، بهبود وضعیت معیشتی و رونق اقتصادی فضای خانواده طرح ملی مشاغل خانگی طی تفاهم نامه ای میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی به امضا رسید.

سید محمد قائم کاظمی بیدک افزود: این طرح در سال گذشته در ۹ استان کشور بصورت پایلوت اجرا شد و امسال بصورت همزمان در ۳۱ استان در حال اجراست.

وی بیان کرد: سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۰۰ نفر در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خواهدبود.

کاظمی بیدک عنوان کرد: شرایط متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح، حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، اشتغال نداشتن تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

وی ادامه داد: علاقمندان به راه اندازی کسب و کارهای خانگی می توانند با مراجعه به سایت inhb.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم‌ها و اطلاعات مربوط اقدام کنند و مهلت ثبت نام تا ۶ مهر ماه خواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: طرح مشاغل خانگی یک طرح ملی بوده و در صورتی که این طرح به خوبی اجرا شود در روند ایجاد اشتغال پایدار موفق خواهیم بود.

پروانه نیک مرام افزود: طرح مشاغل خانگی این استان طی سال‌های گذشته در استان موفق عمل‌کرده و توانست اهداف مورد نظر را محقق کند.

وی تاکید کرد: وجود بازار کار از ویژگی‌های بارز این طرح در سال جهش تولید است به گونه ای که این ظرفیت در سال های قبل وجود نداشت.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا