آموزش و اقامه نماز، اولویت اول اقدامات اصلاحی و تربیتی است


آموزش و اقامه نماز، اولویت اول اقدامات اصلاحی و تربیتی است

مدیرکل زندان‌های لرستان گفت: آموزش و اقامه نماز، اولویت اول اقدامات اصلاحی و تربیتی است.

عبدالمجید کشوری در شورای هم‌اندیشی زندان‌های لرستان که یکم مهرماه در زندان بروجرد برگزار شد، با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی را مرهون جان‌فشانی‌های رزمندگانی دانست که از همه هستی خود گذشتند تا مبادا ذره‌ای از خاک این سرزمین از دست برود.

وی تصریح کرد: امروز آنچه بر عهده ماست تلاش در راه حفظ دستاوردهای ارزشمند کسانی است که با تمام وجود برای به دست آوردن آن‌ها ایثار کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌های لرستان فاصله گرفتن از معنویات را زیان‌بار توصیف و خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است تنها راه فرار از تباهی و خسران، حرکت در مسیری است که قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) برای ما ترسیم کرده‌اند.

کشوری اضافه کرد: نقش توجه و عمل به معارف اسلامی در بهبود شرایط زندگی و کاری ما می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد که در رأس این معارف؛ نماز؛ این هدیه بی‌نظیر الهی قرار دارد.

وی بیان کرد: اقامه نماز و تلاش برای آموزش و ترویج این فریضه الهی، نه‌تنها یک تکلیف سازمانی است بلکه به‌عنوان مسلمان، ما مکلف به برپاداشتن این معروف هستیم.

عضو شورای قضایی لرستان ادامه داد: آموزش و اقامه باشکوه نمازهای جماعت در زندان‌ها، اولویت اول فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی است.

کشوری با اشاره به تأکیدات ریاست سازمان مبنی بر عملی نمودن شعارهای امیدبخش، اظهار کرد: اجرای اولویت‌های یازده‌گانه اعلام شده در دوران جدید می‌تواند فضای ارائه خدمت به زندانیان و خانواده‌های آنان را بیش‌ازپیش مهیا سازد.

وی عنوان کرد: همچنان رسیدگی به وضعیت قضایی زندانیان و تلاش برای رفع موانع پیش روی آنان در اولویت برنامه‌های سازمانی قرار دارد که اخیراً با استقرار دادیار ناظر بر امور زندانیان در زندان‌ها این مهم نیز نتایج مطلوبی را در پی خواهد داشت.

کشوری بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود را نیز مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت منابع ضروری است با کار جهادی، ایثارگرانه آمیخته با ابتکار نسبت به جبران کاستی‌ها اقدامات لازم را عملی کنیم.

مدیرکل زندان‌های لرستان، مقوله امنیت را همچنان مهم‌ترین اولویت در اقدامات زندانبانی برشمرد و افزود: اهمیت زندان‌ها به‌عنوان یکی از مراکز حساس نباید در هیچ مقطعی نادیده گرفته شود.

وی همچنین توسعه برنامه‌های مهارت‌آموزی و اشتغال‌زا را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: توانمندسازی زندانیان در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی می‌تواند ضریب سلامت مددجو و جامعه را به شکل قابل توجهی ارتقاء بخشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید