تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی در جهان یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس بود


تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی در جهان یکی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس بود

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان یکی از دستاوردهای مهم ایثارگران دفاع مقدس بود.

محمود ثمینی در حاشیه مراسم نواختن زنگ ایثار و مقاومت که یکم مهرماه در دبیرستان فدک خرم‌آباد صورت گرفت، با اشاره به فداکاری رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم ایثارگران دفاع مقدس تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و جهان بود.

وی دوران دفاع مقدس را برگ زرینی از دفتر جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: ملت شریف ایران، خواستار انقلاب اسلامی بودند اما استکبار و اذناب او چیز دیگر می‌خواستند آن‌ها یک ایران ضعیف و بی‌اختیار می‌خواستند به همین خاطر جنگی ویرانگر بر ایران تحمیل شد و این جنگ ۸ سال طول کشید ولی با مقاومت مردم، خصوصاً شهادت‌طلبی جوانان این مرز و بوم نقشه آن‌ها نقش بر آب شد.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی ایران را حیاط خلوت خود کرده بود، پس از انقلاب، تحمل استقلال و آزادی مردم ایران برای آن‌ها دشوار بود و این استقلال‌طلبی زمینه ترس و وحشت برای آن‌ها شد و نتیجه آن تحمیل جنگ و به شهادت رسیدن فرزندان ایران اسلامی شد.

ثمینی در خصوص خصومت استکبار با ایران، اضافه کرد: خصومت استکبار به سرکردگی آمریکا از اوایل انقلاب با ایران آغاز شد، زیرا شاه ایران در اختیار آمریکا بود ولی پس از انقلاب، مردم خواستار استقلال و عدم وابستگی بودند به همین منظور بیش از ۴۸ کشور با ایران به‌طور مستقیم و غیرمستقیم وارد جنگ شدند ولی با حول و قوه الهی پوزه آن‌ها به خاک مالیده شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403