18 هزار هکتار گیاهان دارویی در لرستان کشت می‌شود


18 هزار هکتار گیاهان دارویی در لرستان کشت می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: 18 هزار هکتار گیاهان دارویی در استان کشت می‌شود.

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه ستاد گیاهان دارویی و گلخانه‌ای استانداری که یکم مهرماه در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به توجیه اقتصادی مناسب و درآمد خوب حاصل از آن برنامه توسعه کشت گیاهان دارویی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی لرستان قرار دارد که در این راستا طی دو برنامه پنج‌ساله در پنج سال اول ۹۰۰۰ هکتار و پنج سال دوم نیز ۹۰۰۰ هکتار گیاهان دارویی کشت می‌شود.

وی تصریح کرد: گونه‌های موسیر، گل محمدی، زعفران و سایر گونه‌ها مهم‌ترین گونه‌های قابل توسعه کشت گیاهان دارویی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: بازاریابی محصولات گیاهان دارویی به‌صورت کشاورزی قراردادی با شرکت‌های واسط فی‌مابین کشاورزان انجام خواهد شد.

حسنی‌مقدم اضافه کرد: نصف این تعهدات در اراضی منابع ملی و طرح‌های مرتعداری و اراضی شیب‌دار و ۴۵۰۰ تکرار نیز در اراضی کشاورزی اجرا خواهد شد.

اسد عبداللهی، معاون هماهنگی اقتصادی و برنامه‌ریزی استانداری لرستان نیز در این جلسه با توجه به توان و پتانسیل استان به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم تولیدات گیاهان دارویی بر تسریع در روند تکمیل پرونده متقاضیان جهت دریافت تسهیلات و اقدام به‌موقع بانک‌های عامل در اعطای تسهیلات تأکید کرد.

منصوری، مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری لرستان نیز خواستار پیگیری دلیل تأخیر در درخواست وجوه تسهیلات بانک کشاورزی طرح‌های گلخانه‌ای و گیاهان دارویی و همچنین گرفتن جواب مثبت به‌منظور ایجاد پایانه بازار فروش محصولات و اخذ برند محصولات گیاهان دارویی شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | جاری شدن سیل در بهاباد یزد