10 بال پرنده در طبیعت مهاباد رهاسازی شدند


10 بال پرنده در طبیعت مهاباد رهاسازی شدند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: طی یک ماه گذشته 10 بال پرنده که توسط دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل داده شده بود، پس از بهبودی در دامان طبیعت این شهرستان رهاسازی شدند.

فاروق سخنور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرندگان شامل گونه‌های "سارگپه"، "لک لک"، "دلیجه" و "حواصیل" هستند که ضمن تیمار شدن توسط محیط‌بانان هر کدام در منطقه مناسبی رها شدند.

وی ادامه داد: روز گذشته یک بال پرنده از نوع "سارگپه" نیز که توسط فعالان و دوستداران طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تحویل شده بود، بعد از بهبودی توسط قرق‌بانان تالاب کانی‌برازان رهاسازی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اضافه کرد: در طبیعت بعضی مواقع گونه‌هایی از حیات وحش در اثر برخی عوامل طبیعی و یا انسانی آسیب می‌بینند که در صورت مشاهده توسط جوامع محلی و دوستداران به این مراکز تحویل داده می‌شوند.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده گونه‌های وحشی آسیب دیده آن را تحویل اداره محیط زیست داده تا پس از تیمار و در صورت امکان در طبیعت رهاسازی شوند.

سخنور با اشاره به اینکه علاقه‌مندی مردم مهاباد به محیط زیست باعث شده تا این شهرستان به یکی از مناطق مهم زیست محیطی کشور تبدیل شود، بیان کرد: مهاباد با داشتن تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی‌باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق مکان مناسبی برای زیست ‌گونه های مختلف پرندگان است.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خطر گرسنگی در کمین مردم غزه/ امکان ارسال کمک وجود ندارد