مسابقه ی فلسطین تنها نیست


مسابقه ی فلسطین تنها نیست

فلسطین تنها نیست نام مسابقه ی کارتون، کاریکاتور و پوستری است که به منظور حمایت از مردم فلسطین در حوزه هنری انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود.

اسپوتنیک - "فلسطین تنها نیست" نام مسابقه ی کارتون، کاریکاتور و پوستری است که به منظور حمایت از مردم فلسطین در حوزه هنری انقلاب اسلامی ایران برگزار می شود، این مسابقه با محوریت توهین به پیامبران ادیان الهی با پیروان بیش از ۴ میلیارد نفر، عادی سازی روابط با اسرائیل و اشغال فلسطین در حالی که سرزمینهای عاملان جنگ جهانی دوم کماکان آزاد است اقدام به جمع آوری آثار می کند.

سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه درباره "مسابقه بین المللی فلسطین تنها نیست" به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:

در این دوره از مسابقات بخش پوستر نیز به دو بخش "کاریکاتور و کارتون" اضافه شده، در این سه بخش آثار با محوریت های زیر جمع آوری می گردد:

۱. توسط گروهی کوچک اقدام به توهین به مقدسات بیش از ۴ میلیارد انسان صورت گرفت که چیزی جز نفرت پراکنی به بار نمی آورد، این در حالی است که مکرون رئیس جمهور کشور فرانسه این اقدام را جزئی از آزادی بیان می ‌داند اما برای کوچکترین بحثی در رابطه با هولوکاست سخت ترین مجازات ها وجود دارد بنابراین آزادی بیانی که غربی ها ادعای آن را دارند دو گانه است.

۲. در جریان جنگ جهانی دوم مسببان جنگ کاملا مشخص بودند و کشور فلسطین در آن مقطع بی طرف بود مسئله‌ ای که در این بخش مطرح می شود این است که چرا بخشی از کشور مسببان جنگ به اسرائیل تعلق نگرفت و فلسطین اشغال شد.

۳. عادی سازی روابط با اسرائیل منجر نمی ‌شود که کشور فلسطین تنها بماند بلکه جبهه مقاومت سراسر جهان در کنار فلسطین است البته که عنوان کردن عادی سازی روابط در کشور هایی مانند اردن، امارات و بحرین که سردمداران آنها در کنار اسرائیل ایستاده بودند کمی مضحک است اما مردم این کشور ها به شدت با روند سازش با اسرائیل مخالف هستند.

شروع روند عادی سازی روابط با اسرائیل از انور سادات بود که با پیام‌ تشکر خالد اسلامبولی رو به ‌رو شد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی درباره شرایط شرکت در مسابقه بیان کرد:

این مسابقه محدودیت سنی ندارد و افراد در هر سنی می توانند برای ارسال آثار اقدام کند همچنین هر شرکت کننده می ‌تواند پنج اثر ارسال کند.

داوران مسابقه نیز بر اساس میزان تجربه و کیفیت آثار شان انتخاب شدند که شامل داورانی از کشور های برزیل، اندونزی، ایران و ... هستند، جوایز مسابقه نیز از بعد بین المللی نفر اول ۲۰۰۰ یورو، نفر دوم ۱۵۰۰ یورو و نفر سوم هزار یورو محاسبه شده که به همراه تندیس و لوح تقدیر ارائه می گردد.

بر اساس تجربیات ما از مسابقات گذشته شرکت‌ کنندگان از کشورهای ترکیه، چین، برزیل، بلژیک و صربستان در زمینه ارسال آثار فعال هستند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه عکس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس