مقررات به‌شدت سخت‌گیرانه در اروپا برای مقابله با کرونا


مقررات به‌شدت سخت‌گیرانه در اروپا برای مقابله با کرونا

همزمان با «موج دوم» شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی، آلمان، فرانسه، انگلیس و اسپانیا محدودیت‌های جدید و عمدتا محلی برای رویارویی با گسترش بیماری کووید-19 وضع می‌کنند.

به گزارش جام نیوز، در انگلیس، اعمال دوباره مقررات سخت‌گیرانه در این کشور در پی هشدار مرکز علوم وابسته به دولت به اجرایی می‌شود.

این نهاد، روز دوشنبه با بالا بردن درجه هشدار، از احتمال ابتلای ۵۰هزار نفر در روز در اواسط ماه اکتبر (سه هفته دیگر) در صورت ادامه روند کنونی خبر داد؛ امری که می‌تواند به ناتوانی و استیصال دوباره بیمارستان‌ها و کادر درمانی، مانند ماه آوریل بیانجامد.

در شهرستان رون فرانسه به مرکزیت لیون، همزمان با افزایش «انفجاری» شمار مبتلایان به ویروس کرونا، فرمانداری روز دوشنبه مقررات سخت‌گیرانه بیشتری اعلام کرد. پس از لیون، زدن ماسک در بسیاری از شهرهای کوچک حومه کلان‌شهر هم اجباری شد. به‌علاوه برگزاری مهمانی‌های خانوادگی و دوستانه به شرطی مجاز است که شمار افراد شرکت کننده بیش از ۱۰ نفر نباشد.

مشابه همین مقررات در هفته‌های گذشته در شهرهای بوردو (جنوب غرب) و مارسی (جنوب شرق) اعمال شده بود.

به نوشته یورونیوز، پلیس اسپانیا در ورودی‌ها و خروجی‌های مناطق تحت قرنطینه در مادرید، پایتخت ایست و بازرسی برقرار کرده است.

دولت محلی از شامگاه یکشنبه فرم‌هایی را در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که شهروندان ساکن مناطق قرنطینه شده یا افرادی که در این محلات کار می‌کنند، موظف به پر کردن آن هستند.

دولت اسپانیا پس از شیوع دوباره ویروس کرونا مناطقی را که مرکز پخش بیماری بودند، شناسایی و در آن‌ها مقررات به‌شدت سخت‌گیرانه و در برخی موارد، قرنطینه اعلام کرد.

در آلمان، دولت محلی باواریا روز دوشنبه استفاده از ماسک در تمام معابر عمومی مونیخ را اجباری اعلام کرد. این شهر یکی از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا در آلمان به شمار می‌رود. به‌علاوه مقام‌های محلی امکان ملاقات‌های خانوادگی و دوستانه را به شدت محدود کردند: این دورهمی‌ها تنها در صورتی مجاز است که شمار مهمانان و میزبانان در هر طرف از ۵ نفر تجاوز نکند.

اجبار به استفاده از ماسک در این کلان‌شهر در حالی اجرایی می‌شود که بسیاری از شهروندان در برابر این محدودیت موضع منفی دارند و از پوشاندن صورت خودداری می‌کنند.

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری که هواداران احسان علیخانی را حسابی نگران کرد؛ جنجال برای یک عکس فوتوشاپی!