عبدی: حجاب اجباری باعث ریاکاری و دو رویی در زنان می‌شود/ کرباسچی: کروبی نگران مشکلات مردم است!


سفر به شمال و هواخوری کنار دریا، استخر، امکانات VIP پزشکی- در حد پیگیری وزیر بهداشت- دورهمی در خانه باغ های شمال تهران، تنها بخشی از مصادیق رنج و مشقت کروبی و میرحسین و رهنورد در حصر است!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**عبدی:حجاب اجباری باعث ریاکاری و دو رویی در زنان می شود

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «از سال ۱۳۸۴ به ویژه از ۱۳۸۸ به بعد روند بی‌توجهی به حجاب که پیش‌تر هم بود، شدت گرفته و حتی در عمل تبدیل به یک کنش سیاسی نیز شده است. اگر یک زمانی انتخاب رنگ مقنعه یا روسری کنش سیاسی بود، امروز اصل داشتن و نداشتن آن تبدیل به کنش سیاسی شده است».

عبدی در ادامه نوشت: «نکته جالب ماجرا مخالفت تعدادی از زنان محجبه با الزامی بودن حجاب است زیرا آنان حجاب را آگاهانه انتخاب کرده‌اند و دوست ندارند که حجاب به عنوان یک الزام و اجبار معرفی شود. حتی به دلیل امتیازهایی که برای افراد محجبه در نظر گرفته می‌شود از این وضعیت ناراضی هستند و این انتخاب را در ذهن دیگران با انگیزه‌های سودجویانه و غیرعقیدتی تلقی خواهد کرد. این وضعیت همچنین موجب رواج فرهنگ ریا و دورویی می‌شود».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه تصریح کرد: «دروغگویی، غیبت، ترک واجبات و انجام محرمات دیگر بسیار فراوان است ولی...در عمل کسی به آنها کاری ندارد و پلیس متعرض مرتکبین این گناهان نمی‌شود. اتفاقا در عرصه عمومی هم دروغ می‌گویند و نمونه‌اش فراوان است».

عبدی: حجاب اجباری باعث ریاکاری و دو رویی در زنان می‌شود/ کرباسچی: کروبی نگران مشکلات مردم است!

عباس عبدی در یادداشت مذکور مدعی شده است که حجاب اجباری باعث رواج فرهنگ ریا و دورویی در زنان می شود! وی پیش از این نیز مدعی شده بود که باید مشروبخواری و خرید و فروش موادمخدر در ایران آزاد شود! عبدی همچنین چندی پیش در مطلبی نوشته بود: «کنار هم قرارگرفتن دین و سیاست، اثرگذاری دین را از بین برده است»!

پیش از این «مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸ گفته بود: «به نظرم باید به سمتی حرکت کنیم هر کس خود سبک زندگی خود را تعیین کند اما هزینه عدم رعایت حجاب را بالا نبریم».

«فائزه هاشمی» نیز در روزهای گذشته گفته بود: «مانتوهای دراز و گشاد که در هرکدام چند نفر جای می‌گیرند، چیست که تن دخترهایمان کرده‌ایم...من سر کلاس چادر را برمی‌داشتم، مانتوهایم بلند نبود، معمولا رنگ روشن می‌پوشیدم یا بارانی که کمی چسبان بود...هیچوقت درگیر برادر غیرتی نبودم».

پیش از این یکی از رسانه های اصلاح طلب نوشته بود: «اگر زنان برای دیدن ورزش مردان به عنوان تماشاچی به ورزشگاه نروند، دچار بیماری های روحی و روانی می شوند»!

این قبیل اظهارات و موضع گیری ها، نه تنها مصداق دفاع از حقوق زنان نیست، بلکه توهین به زنان ایرانی است.

پیش از این یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به مسئله حجاب نوشته بود: «ما حجاب اجباری نداریم، حجاب در ایران الزامی است. تفاوتش این است که برای احکام فردی اجبار نداریم، الزام برای احکام اجتماعی است. مثل تفاوت حکم مستی در خلوت و جلوت؛ در خانه یا خیابان. الزام حجاب، برای باحجاب کردن بی حجاب ها نیست، بلکه برای صیانت از حق عموم جامعه است...بدحجابی در ایران ناشی از بی دینی نیست، نتیجه یک هجمه فرهنگی عظیم و گسترده است (که البته قصور و تقصیرهای متولیان فرهنگی نیز در این میان قطعا تاثیرگذار بوده است). حجاب امری اجتماعی است، نه فردی؛ بی حجابی در خیابان و اماکن عمومی، تعرض به حقوق دیگران است».

علی غلامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) نیز چندی پیش با اشاره به مسئله حجاب گفته بود: «در جمهوری اسلامی قانونی است به عنوان حجاب قانونی این حجاب قانونی را شما که مسلمان هستید باید رعایت کنید چون هم قانون‌تان است و هم در شرع آمده، اگر هم غیرمسلمان هستید به عنوان قانون شهروندی ایران رعایت می‌کنید، نه شرع».

یکی از فعالین رسانه ای در روزهای گذشته در مطلبی نوشته بود: «پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت ارشاد اعلام کرده "بر اساس نتایج پیمایش این موسسه، ۵۳.۱ درصد مردم موافق الزام حجاب بوده اند و تنها ۲۲.۲ درصد با آن مخالفت کرده­ اند". اما حتی اگر نگاه اکثریت گرایانه محض داشته باشیم و از الزام شرعی اغماض کنیم، باز هم هر حاکمیتی، مسئولیت های الزام آور اجتماعی دارد که با تصور اکثریت گرایی تعطیل نمی شود».

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت: «اکثریت مردم در همه کشورها اگر مورد پرسش قرار بگیرند، حاضر نیستند مالیات بپردازند. یا احتمالا خیلی ها علاقه ندارند سقف سرعت مجاز و انواع قوانین رانندگی محدودیت زا را رعایت کنند.با این وصف، آیا حکومت ها مالیات نمی گیرند یا قوانین و جریمه های سنگین رانندگی را اعمال نمی کنند؟ و یا مثلا می گویند تا زمانی که اکثریت مردم -به واسطه فرهنگ سازی - موافق نشده اند، قانون نمی گذرانیم و اجرا نمی کنیم!؟ یا این که برای ضرورت ها و مصالح مهم، قانون می نویسند و به اجرا می گذارند؟ »

**کرباسچی:کروبی نگران مشکلات مردم است

روزنامه ایران در مطلبی نوشت: «مهدی کروبی در ادامه دیدارهای خود یکشنبه شب با غلامحسین کرباسچی و محمد قوچانی، دبیرکل و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی دیدار کرد. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در خصوص دیدارش با مهدی کروبی گفت: در این دیدار کروبی با وجود کسالت جسمی که داشت اما از روحیه و حال خوبی برخوردار بود...کرباسچی با بیان اینکه کروبی بیش از هر چیزی نگران مشکلات مردم و کشور است، گفت: همیشه دغدغه او مردم و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و منافع کشور بوده و او همه عمرش را به پای این دغدغه گذاشته است. کرباسچی در پاسخ به این سؤال که پیرامون بحث انتخابات چه گفت‌وگویی با آقای کروبی داشتید، افزود: فعلاً او در حال بررسی اوضاع، احوال و شرایط انتخابات است».

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان «گشایش سیاسی در پاییز؟» نوشت: «سه هزار و پانصد و ششمین روز از دورانی سخت گذشته بود...حالا انتشار یک عکس در کانالی تلگرامی، حاکی از رویدادی متفاوت بود با آن‌چه این ۳۵۰۷ روز به یاد داریم. تصویر چهره‌های خندان از چند کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب کنار حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی کروبی، دبیرکل محصور حزب «اعتمادملی» که دقایق و ساعت‌های پس از بامداد سی‌ویک شهریورماه ۹۹ را شبیه به انگشت‌شمار روزهای این ۳۵۰۷ روزی کرد که از آغاز حصر پشت‌سر گذاشتیم ».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه با انتقاد از اینکه برخی افراد انتشار تصویر دیدارهای کروبی را وسیله‌ای برای زیرسوال بردن مشقات حصر قرار می دهند، نوشت: «اگرچه «رفع‌حصر» تنها مطالبه سیاسی میلیون‌ها ایرانی نیست که ۷ سال پیش و نیز ۳ سال پیش، در دو انتخابات سراسری به حسن روحانی رای دادند اما به‌طور نمادین بهترین شروع برای انجام و عملیاتی کردن چنین راهبردی است. این میان اما یک نکته را نمی‌توان از قلم انداخت و آن، اینکه درصورت تحقق این مهم و پایان نزدیک به یک دهه حصر خانگی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد، آنچه رخ داده، اتفاقی است مبارک و حایز اهمیت اما دیرهنگام».

عبدی: حجاب اجباری باعث ریاکاری و دو رویی در زنان می‌شود/ کرباسچی: کروبی نگران مشکلات مردم است!

در مقطعی که مردم درباره قیمت دلار، سکه، خودرو، مسکن، مرغ، تخم مرغ، کره و درباره اشتغال، ازدواج، تولید و...از دولت گلایه مندند، دغدغه اصلاح طلبان همچنان رفع حصر است!

سفر به شمال و هواخوری کنار دریا، استخر، امکانات VIP پزشکی- در حد پیگیری وزیر بهداشت- دورهمی در خانه باغ های شمال تهران، تنها بخشی از مصادیق رنج و مشقت کروبی و میرحسین و رهنورد در حصر است!

میرحسین دستور می دهد که هر روز باید برای او «نان تازه و گرم» تهیه شود و کروبی نیز در استخر یکی از مجهزترین و بزرگترین مجموعه های ورزشی در شمال تهران به «آب تنی» مشغول است. این میزان رنج و درد و این حجم عظیم شکنجه و ظلم به محصورین اصلا قابل پذیرش نیست!

دلار در کانال ۲۷ هزارتومان است و قیمت سکه نیز از ۱۳ میلیون فراتر رفته است. قیمت پراید نیز روزانه در حال افزایش است و از ۱۰۰ میلیون فراتر رفته است. افزایش اجاره بهای مسکن نیز بسیاری از خانوارها را با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه کرده است. اما هیچکدام از این موارد در صفحه اول روزنامه های اصلاح طلب جایی ندارد.

اصلاح طلبان بیش از هفت سال است که دولت را دربست در اختیار گرفته اند. شورای شهر و شهرداری تهران نیز بیش از سه سال است که دربست در اختیار طیف اصلاح طلب است.

اصلاح طلبان مسبب و بانی اصلی وضع موجود اقتصادی در کشور هستند، اما در رویکردی توهین آمیز، مسئله رفع حصر سران فتنه را دغدغه اصلی کشور و مردم جا زده و به مطالبات اصلی جامعه دهن کجی می کنند.

**اروپا به دنبال راه‌حلی عملی برای صلح منطقه ای است!؟

«فریدون مجلسی» دیپلمات سابق و فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «اروپا می‌داند اگر تحریم‌های بین‌المللی ایران بازگردد، جمهوری اسلامی که قبلا نیز گام‌هایی در جهت بازگشت به برنامه‌های هسته‌ای پیش از تحریم برداشته بود، در مراجعت به شرایط پیش از برجام درنگ نخواهد کرد؛ یعنی توسعه میزان و امکانات غنی‌سازی و تجدید فعالیت رآکتور آب سنگین و ماجرای پلوتونیوم و مخاطرات آن و از طرفی این اقدام خطر درگیری نظامی حادی را فراهم می‌کند که نتیجه‌اش ازمیان‌رفتن بازاری است که اروپا به‌طور تاریخی و سنتی چشم امید خود را به آن دوخته است و اروپا را نیز در این شرایط کرونایی درگیر حواشی آن ماجرا خواهد کرد».

مجلسی در ادامه نوشت: «اروپا...جمهوری اسلامی را به تعامل بیشتر با جامعه جهانی و راه‌حلی عملی برای صلح منطقه‌ای تشویق می‌کند. به‌ویژه اینکه دولت آینده آمریکا نیز تا زمانی که برخی تهدیدهای منطقه‌ای برای متحدانش برقرار باشد، از تحریم‌هایی که از قضا در دوران دولت دموکرات برقرار شد کوتاه نخواهد آمد».

عبدی: حجاب اجباری باعث ریاکاری و دو رویی در زنان می‌شود/ کرباسچی: کروبی نگران مشکلات مردم است!

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده است که یکی از دغدغه های اروپا، ایجاد صلح در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) است.

اما کارنامه کشورهای اروپایی و به خصوص عملکرد سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در منطقه غرب آسیا، به هیچ عنوان این ادعا را تایید نمی کند.

تروئیکای اروپایی در هشت سال جنگ تحمیلی از حامیان اصلی صدام بودند و انواع سلاح های کشتارجمعی و از جمله سلاح های شیمیایی را در اختیار صدام قرار دادند.

انگلیس، فرانسه و آلمان در سالهای اخیر از حامیان اصلی و تجهیزکنندگان گروهک های تکفیری تروریستی و از جمله گروهک جنایتکار داعش بودند.

این سه کشور اروپایی در سالهای اخیر از حامیان اصلی و تجهیزکنندگان رژیم آل سعود در حمله جنایتکارانه به مردم مظلوم یمن بوده اند.

فرانسه سالهاست که میزبان گروهک تروریستی منافقین است. گروهکی جنایتکار که زن و مرد و کودک و پیر و جوان ایرانی را به شهادت رساند.

تروئیکای اروپایی در طول تاریخ در اقصی نقاط جهان جنایت های متعددی مرتکب شده اند. با اینحال فعالین و رسانه های اصلاح طلب با بزک این دولت های بدسابقه، آنان را حامیان صلح و امنیت جا می زنند!

جمهوری اسلامی ایران در صف اول مبارزه با تروریسم قرار دارد و همواره تأمین کننده صلح و امنیت در منطقه و کشور بوده است. اینجا منطقه ماست و این دولت تروریست آمریکا و دولت های جنایتکار اروپایی هستند که باید از منطقه بروند تا صلح و امنیت برقرار باشد.

متاسفانه برخی فعالین و رسانه های اصلاح طلب اصرار دارند که سخنگوی سفارتخانه های اروپایی در تهران باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا