راه‌اندازی نخستین کانون خیرین اشتغال کشور در استان سمنان


راه‌اندازی نخستین کانون خیرین اشتغال کشور در استان سمنان

مشاور معاون اشتغال کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی نخستین کانون خیرین اشتغال کشور در استان سمنان گفت: کانون خیرین اشتغال، نهالی است که با حمایت نیکوکاران بارور می‌شود.

حمید حاجی عبدالوهاب، مشاور معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در دیدار با مدیرکل وهئیت امنای کانون خیرین اشتغال استان سمنان بابیان اینکه ضروری است، کانون خیرین اشتغال به‌مثابه اتاق جنگ برای ایجاد اشتغال باشد، اظهار کرد: اکنون جنگ‌های نرم‌افزاری جایگزین جنگ سخت‌افزاری شده و باید از سنگر اشتغال برای رفع بی‌کاری در کشور کوشید.

وی با اشاره به اینکه کانون خیرین کارآفرین اشتغال استان سمنان مانند نهالی است که با حمایت خیرین و حامیان شکوفا و بارور می‌شود، تصریح کرد: تاکنون هشت کانون خیرین اشتغال در کشور ایجاد و در حال شکل‌گیری است.

حاجی عبدالوهاب کانون خیر اشتغال را مرکز اجتماع مؤسسات خیریه با هدف بهره‌گیری از خیرین اشتغال دانست و تصریح کرد: مراکز نیکوکاری تخصصی اشتغال و جهادگران اشتغال باید با کانون خیرین پیوند برقرار کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از ایجاد ۶۳۹ طرح اشتغال برایی مددجویان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: ۲۶ میلیارد و ۸۸۷ میلیون تومان برای در قالب پرداخت تسهیلات به مددجویان ایجادشده است.

محسن مسعودیان راد به جزئیات و منابع اشتغال ایجادشده در سال جاری اشاره کرد و گفت: ۲۶۱ طرح اشتغال بااعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از منابع بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه،۲۲۱ طرح بااعتبار شش میلیارد و ۲۰۳ میلیون تومان از منابع صندوق امداد ولایت، ۱۲۹ طرح بااعتبار شش میلیارد تومان از منابع اشتغال روستایی و ۲۸ طرح از محل اعتبارات استان سمنان برای اشتغال مددجویان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه تنها نباید به مقوله اشتغال نگاه اقتصادی داشت، تصریح کرد: بعد اجتماعی و رفع بی‌کاری نگاهی است که باید در این مقوله مهم پیگیری شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد