چه زمانی چاپ کتاب شما موفق است؟


حواستان باشد که در انتخاب ناشر برای چاپ شعر، پای اعتبار و آبروی شما درمیان است. نویسنده پس از پایان مراحل تالیف کتاب برای تکمیل کار خود باید به دنبال ناشری خوب برای چاپ کتابش باشد تا بتواند از مراحل چاپ رضایت داشته و در نهایت کتابی که به دست خوانندگان و مخاطبان می رسد از سطح بالایی برخوردار باشد.

این را همیشه به یاد داشته باشید که آنچه شما به چاپ می رسانید باید توسط مخاطبان دیده شود و رضایت آن ها را برآورده کند. منظور ما از ناشر خوب، ناشر با سابقه کار در زمینه نشر، دارای وبسایت و مجوزهای لازم و فعالیت در زمینه های مختلف از جمله چاپ کتاب، فروشگاه کتاب و معرفی کتابهای نشر شده باشد.

چه زمانی چاپ کتاب شما موفق است؟

چگونه کتاب چاپ کنیم؟

بنابراین انتخاب ناشری که بتواند این نکات را اجرا کند برای نویسندگان تبدیل به دغدغه ای شده که ذهن آنها را به خود مشغول کرده است. در این مقاله ما سعی داریم نویسندگان را با مراحل کاری ناشران و اصولی که در انتخاب ناشر خوب اهمیت دارد آشنا کنیم. توجه به این اصول میتواند شما را در انتخاب ناشر خوب راهنمایی کند پس این مقاله را از دست ندهید.

چه زمانی چاپ کتاب شما موفق است؟

چه زمانی چاپ کتاب شما موفق است؟

برای درک بیشتر نقش ناشر در چاپ موفق کتاب ابتدا باید به پاسخ این سوال پرداخت که:

چگونه کتاب چاپ کنیم؟

متنی که توسط نویسنده نگارش می شود برای تبدیل شدن به یک کتاب باید مراحلی از جمله ویراستاری، صفحه آرایی، گاها تصویرگری، طراحی جلد و... را طی کند که انجام آنها بر عهده ناشر کتاب است. به همین جهت است که نویسندگان برای چاپ کتاب های شان به دنبال ناشر خوب می گردند تا کتاب شان را از بهترین ویژگی های طراحی و ویراستاری بهره مند سازند. علاوه براین گاهی یک سری کتاب ها باید در زمان خاصی به دست خواننده برسد تا از مخاطبین بیشتری برخوردار گردد بنابراین در اینجا هم باز نقش ناشر در انجام به موقع مراحل ادارای اهمیت پیدا می کند. در یک نگاه کلی در صورتی می توان گفت چاپ کتابتان موفقیت آمیز بوده که:

در وهله اول ویژگی های ظاهری کتاب از جمله طرح روی جلد و صفحه آرایی آن به گونه ای باشد که خواننده را به خود جلب کنید. چرا که همیشه اولین جزئی که برای انتخاب و خرید کتاب مورد توجه قرار میگیرد جلد آن است. در مرحله بعد، کتاب، ویراستاری مناسبی داشته باشد. برخورداری کتاب شما از جمله ها و نگارش صحیح و نبود غلط های املایی و نگارشی در آن نقش بسزایی در موفقیت کتاب شما دارد.

پس از آن انجام شدن کارهای چاپ در کمترین زمان و رسیدن هرچه سریع تر کتاب به مرحله فروش نکته حائز اهمیتی است که با انتخاب ناشر خوب می توانید به آن دست پیدا کنید.

نکته دیگری که برای موفق دانستن چاپ یک کتاب توسط ناشر در نظر گرفته می شود رعایت حقوق نویسنده و مولف است. در صورتیکه سهم شما به عنوان نویسنده کتاب محفوظ باشد و حقوق شما توسط ناشر احقاق شود و در نظر گرفته شود، کتابی که شما تالیف کرده اید یک گام دیگر به موفقیت نزدیک می شود. گام بعدی در این راستا حفظ امانتداری ناشر در خصوص متنی است که شما تحویل داده اید. ناشر ملزم است نسبت به محتوای متن شما و نام شما امانتدار باشد و حق شما را در تالیف کتاب پایمال نکند.

آخرین جزئی که در موفقیت کتاب مهم است فروش آن است. در صورتی که ناشر بستر لازم برای فروش کتاب و رساندن آن به دست مخاطب را ایجاد کند آخرین گام را در موفقیت کتاب برداشته است. و در صورت عملی شدن تمام این نکات شما به عنوان نویسنده و مولف کتاب می توانید مطمئن باشید چاپ کتابتان موفق بوده است.

کتاب شما در هنگام چاپ چه مراحلی را باید طی کند؟

کتابی که شما نوشته اید خواه کتاب شعر، رمان ، یا هر کتاب دیگری باشد برای قرار گرفتن در قفسه کتابفروشی ها مراحلی را باید طی کند. این مراحل برای همه ناشرین ثابت است و باید الزاما طی شود.

مراحل اداری چاپ کتاب و چاپ رمان

جهت چاپ رمان یا کتاب، ابتدا ناشر فایل کتاب را از شما دریافت می کند و مورد بررسی قرار می دهد. اگر از کیفیت لازم برخوردار باشد با شما برای نشر آن قرارداد می بندد. و کتاب وارد مراحل ویراستاری، صفحه آرایی و... می شود.سپس متن را برای دریافت شابک به خانه کتاب میفرستند.مرحله بعدی ارسال کتاب به کتابخانه ملی برای دریافت فیپا است.

سپس کتاب باید از وزارت ارشاد مجوز اخذ کند برای این کار کتاب را همراه با طرح روی جلد برای این وزارت ارسال می کنند و پس از اخذ مجوز کتاب وارد مراحل صحافی و آماده سازی می شود.در نهایت چند جلد از کتاب آماده شده مجدد به وزارت ارشاد ارسال می شود تا اعلام وصول انجام گیرد. در این مرحله کتاب آماده فروش است.

چه زمانی چاپ کتاب شما موفق است؟

هزینه چاپ کتاب

هزینه هایی که برای هر کتاب صرف می شود با کتاب دیگر متفاوت است و به ویژگی های کتاب بستگی دارد. بخشی از این هزینه برای همه کتاب ها ثابت است و آن مقداری است که باید برای صدور مجوز به حساب وزارت ارشاد واریز شود که ربطی به نوع کتاب ندارد. اما به جز این هزینه سایر هزینه ها با توجه به ویژگی هایی که ناشر یا نویسنده برای کتاب در نظر میگیرند متفاوت است. این که ناشر یا نویسنده بخواهد کتاب حالت فانتزی داشته باشد ،چه نوع جلدی داشته باشد،طراحی جلد در چه سبکی باشد و.. همه باعث تفاوت در قیمت تمام شده کتاب می شود.

با تمام نکاتی که گفته شد چه ناشری را برای چاپ کتاب مان انتخاب کنیم؟

در قسمت های قبلی راجع به ویژگی های کتاب موفق و ناشر خوب صحبت کردیم. برای انتخاب ناشر رعایت و در نظر گرفتن تمام آن نکات ضروری است. اما هنوز سوال اصلی برجاست. چه انتشاراتی را انتخاب کنیم؟ دوست داریم پس از بررسی نکات گفته شده شما را با یک ناشر خوب و حرفه ای برای کتاب تان آشنا کنیم.

چه زمانی چاپ کتاب شما موفق است؟

موسسه انتشارات امید سخن به دلایل زیادی انتخابی عالی برای انتشار کتاب شماست. این انتشارات در زمینه های مختلفی که برای کتاب خوب و انتشار موفق آن لازم است فعال بوده و بهترین خدمات را ارائه می کند. با انتخاب انتشارات ما اطمینان داشته باشید حقوق تان به بهترین شکل در نظر گرفته می شود و حتما راضی خواهید بود.به علاوه می توانید در کمترین زمان منتظر باشید کتاب تان را در دست بگیرید.

با انتخاب ما در انتشارات امید سخن حتی نگران فروش کتاب تان هم نباشید. در کنار اینها می توانید به بخش فروشگاه کتاب و معرفی کتابهای نشر شده بروید و از جدیدترین کتاب ها نیز دیدن کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام