گیلان بالغ بر 700 شهید دانش آموز و معلم تقدیم انقلاب کرده است


گیلان بالغ بر 700 شهید دانش آموز و معلم تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به شهادت 36 هزار دانش آموز و بالغ بر 4000 معلم در جبهه های حق علیه باطل، اضافه کرد: استان گیلان نیز 650 شهید دانش آموز و 96 شهید معلم تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

عبدالله پاکاری در آیین نواختن زنگ ایثار و مقاومت که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدرسه شاهد دخترانه فاطمه زهرا(س) رشت برگزار شد، این ایام را یادآور دوران حماسه و افتخار دانست و اظهار کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ این کشور محسوب می شود.

وی هفته دفاع مقدس را یادآور پرافتخارترین دوران تاریخی ملت ایران دانست و افزود: در آن مقطع همه اقشار دوش به دوش هم و با وحدت و وفاق و همدلی حماسه ایمان و شجاعت و مقاومت و فداکاری و شهادت را خلق کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، دفاع مقدس را یک افتخار برای همه عصرها و نسل ها دانست و گفت: یکی از مهمترین ویژگی های دفاع مقدس بعد فرهنگی، اجتماعی، دینی، تربیتی و هویت بخشی آن است که همه آحاد جامعه را درگیر کرده بود.

پاکاری، با اشاره به نقش اثرگذار دانش آموزان و معلمان در خلق حماسه هشت ساله دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دانش آموزان و معلمان ضرورت دفاع از انقلاب و نظام و کشور را احساس کردند و کتاب و دفتر و قلم را به داخل سنگرهای جبهه بردند و همپای رزمندگان اسلام از کیان میهن اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله در دومین سال پیروزی انقلاب بر کشور ما تحمیل شد، اظهار کرد: بیش از ۳۰ کشور با اتحاد شوم خود این مرز و بوم را مورد هجمه قرار دادند تا به خیال خام خودشان انقلاب اسلامی ما را از پای درآورند، اما رزمندگان اسلام با دستان خالی و توکل بر خدا و قدرت ایمان و اراده تحت رهبری و هدایت امام راحل یک تنه در مقابل همه دشمنان ایستادند و گنجینه دفاع مقدس را به یادگار گذاشتند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به شهادت ۳۶ هزار دانش آموز و بالغ بر ۴۰۰۰ معلم در جبهه های حق علیه باطل، اضافه کرد: استان گیلان نیز ۶۵۰ شهید دانش آموز و ۹۶ شهید معلم تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی دفاع از آرمان های انقلاب را هدف شهدا دانست و یادآور شد: دشمنان تحمل رشد و توسعه جمهوری اسلامی در عرصه های علمی و نظامی و اقتصادی را ندارند و لذا امروز وظیفه دانش آموزان است که در عرصه علمی قدرتمندتر عمل کنند و توانایی و شایستگی خودشان را به جهانیان نشان دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر فوری از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت