آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی پاییز


آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی پاییز

تهران - ایرنا - ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی فرهنگی، هنری، ادبی و مهارت‌های زندگی کانون پرورش فکری در رشته‌های مختلف از روز اول مهر آغاز شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی فرهنگی، هنری، ادبی و مهارت‌های زندگی کانون پرورش فکری در رشته‌های مختلف از روز اول مهر در مرکز مجازی کانون به‌ نشانی kpf.ir آغاز شد و تا ۱۸ مهر ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

زمان شروع کارگاه‌های برخط (آنلاین) کانون از روز ۱۹ مهر خواهد بود و علاقه‌مندان در دو گروه سنی «کودک» (۷ تا ۱۲ سال) و «نوجوان» (۱۲ تا ۱۷سال) می‌توانند در این کارگاه‌ها شرکت کنند. این کارگاه‌ها زیر نظر انجمن‌های تخصصی و دپارتمان مهارت‌های زندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و امکان ارتباط مستقیم مدرس و هنرجو فراهم شده است.
این کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و... در دو سطح ملی و استانی برنامه‌ریزی شده و شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها علاوه بر دریافت گواهی شرکت، در صورت داشتن شرایط لازم جذب انجمن‌های کانون می‌شوند.
در عین حال علاوه بر کارگاه‌های‌های برخط کانون، دوره‌های آموزش بدون محدودیت زمان (آفلاین) نیز در قالب کارگاه‌های از پیش آماده شده از سوی استادان صاحب‌نام هر رشته ارائه می‌شود.
بر همین اساس متقاضیان استفاده از دوره‌های بدون محدودیت زمان کانون، می‌توانند پس از عضویت در پرتال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دوره مورد نظر خود را انتخاب و فیلم هر جلسه را در زمان مورد علاقه خود مشاهده کنند و در صورت نیاز به صورت آنلاین با مربیان ارتباط داشته باشند.
یادآوری می‌شود جدول زمان‌بندی و مشخصات دوره‌های آموزشی کودکان و نوجوانان و اسامی مدرسان رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، مهارت‌های زندگی و... در پایگاه خبری کودک و نوجوان و پرتال کانون قابل دسترسی است.

شعبه‌ آنلاین آموزش زبان‌های غیرانگلیسی کانون زبان ایران راه‌اندازی شد

مدیر بخش آموزش معاونت آموزشی کانون زبان ایران از راه‌اندازی «شعبه آنلاین آموزش زبان‌های غیرانگلیسی» شامل عربی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی و فارسی (برای غیرفارسی زبانان) در این مجموعه خبر داد.

یاسر زنگنه در این‌باره گفت: در اواخر ترم زمستان، شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شد کلاس‌های این مجموعه به صورت آنلاین برگزار شود و این مهم از ترم بهار با راه‌اندازی سامانه‌هایی در کانون زبان ایران حرفه‌ای‌تر شد.

وی با اشاره به استقبال خوب زبان‌آموزان از این شیوه‌ی آموزشی افزود: تصمیم گرفتیم در هر استان یک شعبه‌ی آنلاین آموزش زبان راه‌اندازی کنیم.

زنگنه در ادامه در زمینه‌ی شعبه‌ی آموزش آنلاین زبان‌های غیرانگلیسی گفت: این امکان یک فرصت برای تمامی شهرها و مراکزی است که تاکنون علی‌رغم درخواست‌ها شرایط لازم برای آموزش حضوری را نداشتند.

مدیر بخش آموزش معاونت آموزشی کانون زبان ایران ادامه داد با راه‌اندازی این شعبه عدالت آموزشی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و علاقه‌مندان به فراگیری زبان‌های غیرانگلیسی در سراسر ایران و حتی خارج از ایران از این پس می‌توانند به امکانات برابر برای فراگیری زبان دسترسی داشته باشند.

وی هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر میان استان‌ها، شهرستان‌ها و مراکز آموزشی با دپارتمان‌ها و بخش‌های غیرانگلیسی را از دیگر اهداف راه‌اندازی شعبه آنلاین آموزش زبان‌های غیر انگلیسی عنوان کرد.

زنگنه هم‌چنین خاطرنشان کرد: در ترم‌های بهار و تابستان به‌دلیل تعداد زیاد ثبت‌نام بخش انگلیسی اختلال‌هایی برای زبان‌آموزان بخش غیرانگلیسی به وجود آمد به همین دلیل تصمیم برآن شد تا شعبه آنلاین ویژه آموزش زبان‌های غیرانگلیسی راه‌اندازی شود تا فرآیند ثبت‌نام و برنامه‌ریزی کلاس‌ها برای مراکز و زبان‌آموزان این بخش‌ها بهتر از قبل صورت گیرد و مشکلات زبان‌آموزان مرتفع شود.

او در مورد مخاطبان شعبه‌ی آنلاین زبان‌های غیر انگلیسی نیز یادآور شد: تمامی افراد داخل ایران، در هر استان، شهر، شهرستان و یا حتی روستا که تمایل داشته باشند یکی از زبان‌های غیرانگلیسی شامل عربی، فرانسه، آلمانی، اسپانیایی، روسی، ایتالیایی و فارسی (برای غیرفارسی زبانان) را فرا بگیرند و سایر افرادی که در خارج از کشور علاقه‌مند به آموختن این زبان‌ها باشند می‌توانند در شعبه آنلاین غیرانگلیسی ثبت‌نام و از امکانات آموزشی، استادان توان‌مند و کتاب‌های با کیفیت و به روز این مجموعه استفاده کنند.

مدیر بخش آموزش معاونت آموزشی کانون زبان ایران با اشاره به چگونگی ثبت‌نام در این شعبه گفت: دو شیوه برای این مهم پیش‌بینی شده است که در روش اول علاقه‌مندان می‌توانند به مراکز آموزشی استان‌ها مراجعه و مراحل ثبت‌نام را از طریق شعب تکمیل کنند و در ادامه مراکز موظف هستند برنامه کلاسی پیشنهادی خود را به شعبه آنلاین در دفتر مرکزی اعلام کنند.

زنگنه افزود: در روش دوم زبان‌آموزان می‌توانند مستقیما با شعبه آنلاین با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۲۱۲۳۶ تماس گرفته و مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کننند.

در حال حاضر ثبت‌نام زبان‌آموزان بخش‌های غیرانگلیسی بدون محدودیت جغرافیایی صورت می‌گیرد و این علاقه‌مندان می‌توانند در هر استانی، فارغ از استانی که در آن ساکن هستند، به فراگیری زبان مربوطه بپردازند.

مدیر آموزش معاونت آموزشی کانون زبان ایران در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: دوره‌های غیرانگلیسی آنلاین و حضوری شامل کلاس‌های عمومی، نیمه خصوصی، خصوصی (غیر ترمیک) و ویژه (دو جلسه در یک روز) و فشرده (چهار جلسه در هفته) و همچنین مکالمه آزاد است. همچنین در بخش عربی دوره مکالمه و قواعد نوجوانان و بزرگسالان، در بخش اسپانیایی دوره‌های آمادگی آزمون بین‌المللی DELE و در بخش آلمانی دوره‌های مکالمۀ نوجوانان و بزرگسالان را برگزار می‌کنیم. در بخش فرانسه نیز دوره های کودک و نوجوان و در گروه بزرگسال دوره های آمادگی آزمون بین المللی Delf، مکالمه، گردشگری و ادبیات برگزار می شود.

پیش از این شعبه آنلاین آموزش زبان انگلیسی هم در کانون زبان ایران راه‌اندازی شده بود که علاقه‌مندان می‌توانند در آن ثبت‌نام و از آموزش‌های این موسسه زبان باسابقه استفاده کنند.

آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی پاییز

ثبت‌نام اینترنتی ترم پاییز کانون زبان ایران از اول مهر آغاز شد

ثبت‌نام اینترنتی ترم پاییز ۱۳۹۹ کانون زبان ایران در حالی از روز اول مهر آغازشده که با ایجاد شعبه آنلاین، امکان زبان‌آموزی همه علاقه‌مندان در سراسر کشور فراهم شده است. زبان‌آموزان فعلی این مجموعه آموزشی در سراسر کشور می‌توانند پس از واریز شهریه از یکم تا هفتم مهر ۱۳۹۹ نسبت به ثبت‌نام اینترنتی خود در پرتال کانون زبان اقدام کنند.

ثبت‌نام حضوری و تحویل کتاب به زبان‌آموزان نیز از روز ۷ تا ۱۰ مهر در مراکز آموزشی کانون زبان میسر است و زبان‌آموزان تازه وارد نیز می‌توانند در شهرهایی که کانون زبان در آن‌ها شعبه دارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این تاریخ‌ها مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند.

برگزاری کلاس‌ها به صورت برخط(آنلاین) باعث شده است تا علاقه‌مندان به فراگیری زبان‌های خارجی در شهرهای فاقد شعبه کانون زبان یا در دیگر نقاط جهان بتوانند در شعبه آنلاین کانون زبان ثبت‌نام و از آموزش‌های این موسسه باسابقه استفاده کنند. کلاس‌های آنلاین و حضوری ترم پاییز کانون زبان از روز شنبه ۱۲مهر برای کلاس‌های زوج و از روز یکشنبه ۱۳مهر برای کلاس‌های فرد شروع خواهد شد. همچنین آغاز کلاس‌های روز دوشنبه و پنج‌شنبه و کلاس‌های ویژی روز دوشنبه نیز از ۱۴ مهر و کلاس‌های ویژه پنج‌شنبه از ۲۴ مهر خواهد بود.

در عین حال براساس تقویم ترمی پاییز ۱۳۹۹ کلاس‌های این ترم طبق روال متداول در کانون زبان به صورت ۲ روز در هفته در روزهای زوج (شنبه – چهارشنبه)، فرد (یکشنبه-سه‌شنبه) و (دوشنبه – پنج‌شنبه) برگزار خواهد شد. همچنین مدت زمان کلاس‌ها در هر سه گروه کودک، نوجوان و جوان و بزرگ‌سال ۹۰ دقیقه خواهد بود.

لازم به یادآوری است تمامی کلاس‌های حضوری کانون زبان ایران، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

«آوازهای سیب‌زمینی» سروده‌ی مهدی مرادی بازنشر شد

آوازهای سیب زمینی سروده‌ مهدی مرادی از مجموعه «شعر نوجوان» راهی فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد. این کتاب دربردارنده ۲۴ قطعه شعر با عنوان‌های «آب معدنی، کجاست دوست خوبم؟، نام پرنده‌ها، آوازهای سیب‌زمینی، شاعر، من و باران، راز، نی‌زار، صدای پنجره، گردش با آب، کوه، پنجره می‌دانست، چشم من و اطلسی، تخته سنگ، میدان می‌گوید، چکه‌چکه زخم، رویای کاکتوس، سنگ و چشمه، پروانه‌ای به خانه‌ی ما آمد، یک شعر ابری، پرنده و بام، یک دقیقه پیش از این، نامه‌ای به ابرها و پاداش» است.
آوازهای سیب‌زمینی با تصویرگری نرگس دلاوری در ۵۲ صفحه و شمارگان آن تاکنون در دومین مرحله چاپ به ۱۰هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.
این کتاب که برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ به چاپ رسید، تاکنون شایسته تقدیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و شایسته تقدیر نهمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان نیز شده است.
در شعر «گردش در آب» این کتاب می‌خوانیم: من دوست دارم مثل آب/ در باغ‌ها گردش کنم/ سرشار و شاد و نغمه‌خوان /در کرت‌ها جاری شوم/ از خوابِ گل‌ها بگذرم/ در صبحی از رنگین کمان/ من دوست دارم مثل آب/ با ریشه‌ها صحبت کنم/ یک ظهرِ تابستان داغ/ مانند باران بهار/ باقی بماند نام من/ در خاطرات سبز باغ.
علاقه‌مندان می‌توانند کتاب آوازهای سیب‌زمینی را از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خریداری کنند.

آغاز ثبت‌نام کارگاه‌های مجازی پاییز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان