اجرای 350 برنامه در چرداول ایلام به مناسبت هفته دفاع مقدس


اجرای 350 برنامه در چرداول ایلام به مناسبت هفته دفاع مقدس

ایلام - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه شهرستان چرداول گفت: 350 برنامه متنوع در سطح حوزه های مقاومت شهری و روستایی و پایگاه های مقاومت این شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، سرهنگ هدایت سلیمانیان روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این تعداد برنامه ها در سطح پایگاه های مقاومت شهری و روستایی برادران و خواهران و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود که شامل نواختن زنگ پایداری، تجلیل از ۲۱۰ پیشکسوت دوران دفاع مقدس، سرکشی و دیدار با خانواده های معظم شهدا، برگزاری یادواره شهدا، دیدار با امام جمعه و حضور بسیجیان در نماز جمعه، برپایی ایستگاه سلامت، برگزاری مسابقات فرهنگی در فضای مجازی و ورزشی و برگزاری شب شعر و خاطره است.

وی دیگر برنامه های این هفته را اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم هلیلان و بخش زاگرس، ویزیت و داروی رایگان و اعزام بیماران به مراکز درمانی در صورت نیاز،بروزرسانی تمامی تابلوها و تیزرهای تبلیغاتی سطح شهرستان، تجلیل از بسیجیان و سربازان دوران جنگ، اجرای ویژه برنامه های زن و دوران دفاع مقدس در سطح پایگاه های خواهران و نمایش فیلم و تئاتر عنوان کرد.

سلیمانیان ادامه داد: ماهیت سپاه در کنار مردم، همراه مردم و حل کردن مشکلات مردم است و جزو نهادهایی است که صد درصد در کنار مردم بوده و خواهد بود و در گام اول انقلاب در تمام عرصه ها و ابعاد علمی، فرهنگی، اقتصادی، پزشکی، دانشگاهی، پرورش نخبگان،اجتماعی، سیاسی و دینی افتخارات بزرگی را بدست آورده است.

سرهنگ سلیمانیان خاطر نشان کرد: مردم گرداننده و صاحب اصلی انقلاب هستند و تعهد و التزام مردم به انقلاب و ولایت با وجود مشکلات اقتصادی زیاد و تحریم های ظالمانه ثابت شده است و قطعا با همدلی و همگرایی از این مرحله نیز عبور خواهیم کرد و رسانه ها در فضای مجازی و واقعی امیدسازی و روشنگری کنند.

فرمانده سپاه ناحیه چرداول اضافه کرد: دشمن در برابر ابهت و عظمت انقلاب کم آورده است و رفتارهای آمریکا بی ارزش و پوشالی است و آگاه سازی نسل جوان انقلاب یک ضرورت مهم بوده و قطعا حب وطن و علاقه جوانان به انقلاب، امام و رهبری بهتر و قوی تر از گذشته در تمامی عرصه ها خواهد بود و هیچوقت این جوانان دست از آرمان های والای انقلاب نخواهند کشید و پیرو رهبری معظم انقلاب خواهند بود.

وی در ادامه بیان داشت: رمز موفقیت سپاه در ولایتمداری، کار جهادی و مردمداری است و این شاخصه ها از بدو تاسیس تا کنون ادامه داشته و دارد و مردم به این واقعیت رسیده اند که چشم امیدشان در تمامی عرصه ها به سپاه و فرهنگ بالای آن هست.

سلیمانیان به خدمات سپاه شهرستان چرداول در نیمه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: سپاه در بحث مبارزه با کرونا قبل از دولت و نهادهای دیگر ورود کرد که غربالگری در روزهای سخت فروردین و اردیبهشت و حضور بسیجیان برادر و خواهر بعنوان اولین شهرستان در غرب کشور بی نظیر بود، راه اندازی و ایجاد سامانه سلامت، رزمایش بیولوژیک و گندزدایی تمامی شهرها و روستاهای شهرستان و ایجاد دو ایست و بازرسی تب سنجی و عودت خودروهای غیربومی با کمک نیروی انتظامی در ورودی های شهرستان از مهمترین این اقدامات است.

وی تهیه اقلام بهداشتی، ایجاد ۱۰ کارگاه توسط ۴۰ خواهر بسیجی و تولید بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و لباس مخصوص پرسنل پزشکی، اجرای رزمایش کمک مومنانه پیرو منویات رهبر معظم انقلاب، توزیع سه هزار بسته غذایی و ۶ هزار پرس غذا در پنج مرحله و هزینه کردن بیش از ۱۰ میلیارد ریال با کمک سپاه استان و خیرین در سطح شهرستان چرداول را از دیگر برنامه های سپاه عنوان کرد.

سلیمانیان کمک به محرومان و ایجاد ساخت مسکن را یکی دیگر از برنامه های نیمه سال جاری برشمرد و گفت: ۴۶ واحد مسکن محرومان با ارزش اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال، کمک به ساخت مسجد وحدت به مبلغ یک میلیارد ریال، کمک به ساخت مدرسه در روستای گشور، کمک به بهسازی و تعمیر راه روستای ورمله به طول چهار کیلومتر وکمک برای ساخت مدرسه راهنمایی در روستای شاران هلیلان در این مدت انجام شده و این برنامه های محرومیت زدایی با تمام توان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان چرداول در از اجرای بیش از یک هزارو ۳۰۰ برنامه در چهل فصل و در زمینه های فرهنگی، سیاسی، جتماعی، محرومیت زدایی، هنری و دینی تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس