2 دلیل برای خرید دنا پلاس پرحاشیه‌ی این روزها


دنا پلاس را می‌توان خودرویی از خانواده سدان‌ها دانست که در میان مردم کشورمان بسیار محبوب است و...

2 دلیل برای خرید دنا پلاس پرحاشیه‌ی این روزها

دنا پلاس را می‌توان خودرویی از خانواده سدان‌ها دانست که در میان مردم کشورمان بسیار محبوب است و اگر نگاه گذرایی به خیابان‌های اطرافتان بیندازید، دنا پلاس را به طور مکرر خواهید دید. شرکت ایران خودرو برای نخستین بار این اتومبیل را در سال 1396 در سبد خرید اتومبیل‌های تولیدی این شرکت قرار داد اما در واقع ایران خودرو رونمایی از این سدان زیبا را در سال 1393 انجام داده و دنا رسما به طرفداران این شرکت خودروسازی ایرانی معرفی شد. دنا پلاس را می‌توانیم نمونه فیس لیفت سمند بدانیم که در بدو ورودش به دلایلی همچون طراحی بسیار جذاب و آپشن‌های بسیار خوبی که در دسترس خریداران خود قرار می‌داد بسیار محبوب خریداران شد.

اما آیا خرید دنا پلاس منطقی است؟ و اینکه چرا اصلا باید این سدان ایرانی را انتخاب کنیم؟ در ادامه با ما همراه شوید تا به بررسی دلایل این انتخاب بپردازیم.

وقتی دنا پلاس وارد بازارهای ایران شد

دو سال بعد از رونمایی از دنا در سال 1393 شرکت ایران خودرو با تدوین پروژه‌ای به نام x40 تصمیم به تولید دنا پلاس گرفت، چراکه مطمئن بود با انجام طراحی بسیار منحصر به فردی که برای این خودرو انجام خواهد داد هموطنانمان قطعا خرید دنا پلاس را در اولویت خود قرار خواهند داد در واقع دنا پلاس را می‌توانیم محصول پیشرفته دنا بدانیم که در ظاهرش و آپشن‌های بکار رفته در آن تغییراتی حاصل شده بود که بتواند انتظاراتی که از دنا می‌رفته را جبران کند. در واقع ایران خودرو با عرضه دنا به مشتریان خود این نوید را داد که منتظر محصولات بهتر از این شرکت هم می‌توان بود زیرا هر ساله تعداد زیادی از هموطنانمان برای این خودروی سدان ثبت نام می‌کنند و برای دریافت آن در صف‌های طولانی مدت قرار می‌گیرند.

شرکت خودروسازی ایران خودرو با همت خود توانسته دنا پلاس را از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی نسبت به نمونه معمولی خود ارتقا داده و به مشتریان خود هر چه بهتر عرضه کند. تجهیزاتی از قبیل سانروف، آنتن کوسه‌ای، کیسه هوایی جانبی، تنظیمات برای صندلی راننده که بتواند آن را در 8 جهت بنابر خواست خودش تنظیم کند، چراغ دیلایت و... به مدل جدید تولید شده دنا اضافه شد و علاوه بر طراحی جذاب و دیدنی‌اش خرید دنا پلاس را گزینه بسیار خوبی برای خریداران این شرکت قرار داد.

البته در این جا باید ذکر کنیم که در سال 1397 شرکت ایران خودرو به دلایلی همچون عدم تامین قطعات این خودرو تصمیم گرفت تولید دنا پلاس را تنها در چند تیپ ادامه دهد. در ادامه به ذکر دو دلیل محکم برای انتخاب این سدان ایرانی خواهیم پرداخت.

طراحی جذاب دلیل محکمی برای خرید دنا پلاس

در ابتدا بد نیست بدانید که دنا پلاس هم مانند تمام خودروهای تولیدی این شرکت خودروسازی ایرانی بر روی پلتفرم 405سوار شده است، اما با تلاش طراحان ایران خودرو از ظاهر بسیار زیبا و جذابی برخوردار شده که هر کس با دیدن این خودرو ترغیب به خرید آن می‌شود. دنا را می‌توان فوق‌العاده جذاب‌تر و پیشرفته‌تر از سایر سدان‌های تولیدی شرکت ایران خودرو دانست و در رقابت با خودرو های تولیدی هم رده خودش در کشور از آن‌ها تا حدودی بهتر عمل می‌کند.

در نمای جلویی این خودرو از چراغ‌هایی مکعبی شکل استفاده شده که به همراه پنجره جلو این خودرو ظاهری خشن، دوست داشتنی و جوان پسندی به این سدان بخشیده است. خرید دنا پلاس بدون شک باعث خوشحالی شما خواهد شد چراکه در نمای جانبی این سدان ایرانی اوج تغییرات را نسبت به نمونه ساده دنا خواهید دید. گلگیرهای پرحجم و خط و خطوط زاویه‌داری که در طراحی بکار رفته، ظاهر چشمگیری به نمای جانبی این خودرو بخشیده است. نمای پشتی دنا پلاس هم به لطف قرارگیری آنتن کوسه‌ای و همچنین طراحی جدید چراغ‌های این اتومبیل بسیار پیشرفته‌تر و زیباتر از سمند سورن یا پژو پارس است. به طور کلی می‌توان ذکر کرد که دنا پلاس یک خودروی خانوادگی با قابلیت‌ها و طراحی بسیار دیدنی بوده که توسط شرکت ایران خودرو تولید می‌شود.

2 دلیل برای خرید دنا پلاس پرحاشیه‌ی این روزها

دنا پلاس پیشرانه‌ای کم استهلاک دارد

دنا پلاس هم مانند نمونه قبلی تولیدی شرکت ایران خودرو یعنی دنا معمولی از پیشرانه EF7 برخوردار است. می‌توان گفت که این پیشرانه از موارد مشابه خود مثل TU5، XU7 و یا XUM پیشرفته‌تر و بهتر بوده و از تکنولوژی ساخت با کیفیت بالاتر و همچنین استهلاک کم‌تری برخوردار است. اطمینان داشته باشید که در ادامه مشکلاتی مثل خرابی سرسیلندر برای این سدان زیبا اتفاق نخواهد افتاد.در کل خرید دنا پلاس این تضمین را به شما خواهد داد که خودرویی که انتخاب کرده‌ و برای آن پول پرداخته‌اید کوچکترین استهلاکی در این زمینه نخواهد داشت.

2 دلیل برای خرید دنا پلاس پرحاشیه‌ی این روزها

دنا پلاس دارای پیشرانه‌ای 4 سیلندری و 1646 سی سی که قادر به تولید 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه است. این خودروی زیبا از گشتاوری معادل4500 دور در دقیقه برخوردار بوده و یک گیربکس 5 سرعته دستی که قادر به انتقال نیروی تولیدی موتور به چرخ‌های جلوی این خودرو است دارد. تمام این مجموعه به گونه‌ای منظم در تلاش برای حرکت دنا پلاس 1258 کیلوگرمی بوده که در واقع بتوانند این خودرو را قادر سازند تا در بازه زمانی 13.5 ثانیه از حالت ساکن به سرعت صد کیلومتر برسد.

دنا پلاس به طور ترکیبی در هر صد کیلومتری که طی می‌‌کند 7.7 لیتر سوخت مصرف کرده که می‌توان اطمینان حاصل کرد که در جاده‌های خارج از شهر که ترافیکی در آن مشاهده نمی‌شود این مقدار به 6.4 لیتر هم خواهد رسید که برای خودرویی با این قیمت مناسب البته یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

جمع بندی

خودروی دنا پلاس را که می‌توان نوع پیشرفته دنا معمولی محسوب کرد، شرکت ایران خودرو با اضافه کردن آبشن‌هایی نظیر سانروف و همینطور طراحی بسیار جذابی که برای آن بکار برده است سعی کرده تا نواقص مدل پیشین خود را برطرف ساخته و یک خودروی خانوادگی بسیار جذاب که مصرف سوخت متعادلی دارد را برای خانواده‌های ایرانی تولید کند، این سدان ایرانی را می‌توان جزو بهترین تولیداتی دانست که این کشور تاکنون توانسته در عرصه خودروسازی داشته باشد و با خرید دنا پلاس مطمئن باشید از معامله‌ای که انجام داده اید هرگز پشیمان نخواهید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی