طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان آغاز شد


طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان روز سه شنبه در نشست هماهنگی اجرای این طرح ملی از آغاز ثبت نام متقاضیان در استان خبر داد و گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در ۳۱ استان کشور و با هدف کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اجرا می‌شود.

اسماعیل غنیان به افتتاح دبیرخانه این طرح ملی در جهاددانشگاهی استان سمنان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در استان سمنان بر عهده جهاد دانشگاهی این استان است و با توجه به محدودیت زمانی، علاقه‌مندان می توانند از هم اکنون با مراجعه به سامانه " inhb.ir" اقدام به ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: حداقل سن ۱۸ سال، بومی استان محل ثبت نام، اشتغال تمام وقت نداشتن و نداشتن بیمه کارفرمایی از جمله شرایط متقاضیان ثبت نام در این طرح است.

غنیان هدف از اجرای این الگو را تعامل با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در اجرای طرح دانست و تصریح کرد: ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال آن‌ها به بازار، ایجاد زیرساخت های بازاریابی، ایجاد امکان تسهیل نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر فرآیند اجرای طرح از طریق نرم افزار کنترل طرح و بازدیدهای میدانی از اهداف طرح است.

وی با اشاره به ظرفیت های مطلوب جهاددانشگاهی استان سمنان، از این نهاد به عنوان یک نهاد توسعه ای نام برد و افزود: تحقیقات و پژوهش های کاربردی و همچنین آموزش های کاربردی در مجموعه استان از جمله ظرفیت های جهاددانشگاهی استان سمنان است که تاکنون نیز نقش بسیار مطلوبی در توسعه استان داشته است.

وی اظهار داشت: سهمیه استان سمنان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یک هزار و ۳۰۰ نفر است و این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: با اجرای این َطرح در ۳۱ استان کشور، اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود ۵۴ هزار نفر در نظر گرفته شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست بیان کرد: بدون شک روحیه پاسخگویی مطلوب و شفاف در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، موجب افزایش و ارتقاء رضایت مندی از این دستگاه شده است.

حسن رهایی خاطر نشان کرد: امروز اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان به جهت عملکرد خوب و مطلوب خود به یک بنگاه امید بخش در استان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی استان سمنان برای اجرای موفق طرح ملی مشاغل خانگی در استان از تمام ظرفیت های خود استفاده می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: پیاده‌سازی موفق این طرح در استان نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است که امیدواریم با این وحدت در آینده شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.

علی منصفی راد با اشاره به اجرای موفق طرح توسعه مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار در استان سمنان که از سال گذشته آغاز شده است، گفت: سهمیه استان سمنان در طرح قبلی، ۷۹ نفر از زنان سرپرست خانوار با شرایط خاص بود اما در این طرح، سهمیه استان سمنان به یک هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است که افزایش قابل توجهی دارد.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان افزود: شرکت در این طرح برای عموم آزاد است و مشمول آقایان نیز می شود و تنها محدودیت موجود برای افراد زیر ۱۸ سال، شاغل و دارای بیمه کارفرمایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا