معاون استاندار: پیمانکاران بومی در اولویت اجرای طرح‌های عمرانی سمنان هستند


معاون استاندار: پیمانکاران بومی در اولویت اجرای طرح‌های عمرانی سمنان هستند

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اولویت واگذاری و اجرای طرح ها در حوزه های عمرانی این استان با پیمانکاران و انبوه سازان بومی است.

به گزارش ایرنا، منوچهر فخری روز سه شنبه در جلسه بررسی و رسیدگی به مسائل و موارد پیرامون انجمن‌ انبوه سازان استان سمنان افزود: برای واگذاری طرح ها در استان سمنان پیمانکاران بومی اولویت دارند چرا که آنان به طور یقین به واسطه جلوگیری از وارد شدن خدشه به اعتبار خود و هم چنین شناخت بهتر، در انجام مسئولیت های خود کوتاهی نمی کنند.
وی با تاکید بر اینکه جلسات رسیدگی به موارد و مباحث پیرامون انبوه سازان استان به صورت تعامل دوسویه و به دور از سخنران محور بودن مستمر برگزار شود افزود: در این‌ جلسات به منظور خروجی موثرتر و هم چنین بررسی بهتر امور و تسریع در رفع مشکلات این حوزه، از ظرفیت حضور دستگاه های اجرایی مرتبط استفاده شود.
فخری اظهار داشت:در خصوص کمیسیون ماده ۵ نیز آمادگی داریم تا در پهنه هایی از شهرها که تقاضا برای تراکم ساخت به صورت جمعی وجود دارد، به ‌منظور جلوگیری از سود دلالی، با استفاده از مشاور طرح نسبت به تسهیل در این خصوص اقدام کنیم.
وی همچنین ابراز داشت: در خصوص رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده ۵، به صورت‌ مستمر اقدام صورت می گیرد به گونه ای که در شاهرود و دامغان تعداد پرونده های کمیسیون ماده ۵ را بررسی و این تعداد را به صفر رساندیم.
فخری اذعان داشت: راه و شهرسازی استان آمادگی دارد تا بر اساس ضوابط و شرایط، در بحث طرح اقدام ملی مسکن در خدمت انبوه سازان باشد و نسبت به واگذاری زمین اقدام کند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان همچنین با تاکید بر رسیدگی مستمر و تسریع در ابلاغ تصمیم های گرفته شده در خصوص پرونده های کمیسیون ماده ۵، خاطر نشان کرد: انبوه سازان و پیمانکاران در صورت ابلاغ به موقع تصمیم ها در خصوص پرونده های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ و تعیین تکلیف تقاضاها، می‌توانند به دور از تاثیر پذیری از تورم و نوسان های اقتصادی به علت مشمول زمان شدن نتایج، نسبت به ساخت و ساز مطلوب تر اقدام‌ کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها