امدادرسانی هلال احمر اصفهان به 147 حادثه دیده ازجمله خبرهای کوتاه اصفهان


امدادرسانی هلال احمر اصفهان به 147 حادثه دیده ازجمله خبرهای کوتاه اصفهان

اصفهان- ایرنا- سقوط کامیون به دره سمیرم یک کشته برجا گذاشت، امدادرسانی هلال احمر اصفهان به 147 حادثه دیده و کشف بیش از 100 کیلوگرم تریاک در گلوگاه نایین از جمله خبرهای کوتاه روز سه شنبه استان اصفهان است.

سمیرم

سقوط کامیون به داخل دره در مسیر جاده روستای نور آباد بخش پادنا در جنوب سمیرم یک کشته بر جا گذاشت.

رییس جمعیت هلال احمر سمیرم روز سه شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: این کامیون حامل ماسه بود که با بی احتیاطی راننده به دره و رودخانه کنار جاده این روستا پرت شد و جان راننده را گرفت.

سید نورمحمد موسوی خاطرنشان کرد: علاوه بر راننده یک نفر نیز همراه وی بوده که مصدوم شده و توسط اورژانس ۱۱۵ بخش پادنای بزرگ به بیمارستان سمیرم انتقال داده شد.

وی یادآور شد: انحراف و واژگونی ۲ خودرو سواری پژو و وانت نیسان در دوراهی سد حنا در شرق سمیرم رخ داده اما خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.

رییس جمعیت هلال احمر سمیرم افزود: این روزها فصل برداشت سیب درختی و دیگر محصولات زراعی و باغی است و تردد وانت در جاده ها زیاد است.

موسوی از رانندگان خواست با دقت بیشتری در جاده ها تردد کنند و حتی‌المقدور شب هنگام بارگیری نکنند.

بخش بهداشت و درمان منطقه سمیرم دارای ۳۶ خانه بهداشت، ۶ پایگاه سلامت روستایی، ۶ پایگاه اورژانس ۱۱۵ و یک بیمارستان ۸۶ تختخوابی(بیمارستان سیدالشهدا) در کنار درمانگاه شهید پیرمرادیان سپاه ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان است.

جمعیت هلال احمر نیز دارای ۴ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان و یک پد بالگرد در سمیرم است.

اصفهان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۵۱ ماموریت به ۱۴۷ حادثه دیده در هفته آخر شهریور سال جاری امداد رسانی کردند.

داریوش کریمی روز یکشنبه در گفت گو با ایرنا گفت: در طول هفته آخر شهریور، ۳۱ حادثه جاده ای ، ۹ حادثه شهری ،۴ مورد خدمات حضوری ، ۵ حادثه صنعتی و کارگاهی و ۲ حادثه کوهستان توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان اصفهان پوشش داده شد .

کریمی افزود : ۱۶۰ نفر نیروی عملیاتی این جمعیت در قالب ۵۶ تیم عملیاتی با به کارگیری ۴۵ دستگاه خودرو امدادی و همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی در عملیات های یادشده مشارکت داشته اند .

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان به مردم توصیه کرد در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: امدادگران جمیت هلال احمر اصفهان همیشه در همه نقاط استان آماده خدمت رسانی به مردم هستند .

ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان به شمار می‌رود و این بلایای طبیعی و پدافند غیرعامل را باید از موضوع‌های اصلی در زندگی کنونی قلمداد کرد، ۴۳ بلای طبیعی و انسان‌ساز در جهان شناخته شده که ۳۵ مورد آن در ایران رخ می‌دهد.

بیش از چهار هزار امدادگر و نجاتگر، عضو جمعیت هلال احمر استان اصفهان هستند.

نایین

فرمانده انتظامی نایین از کشف ۱۰۲ کیلوگرم و ۷۵ تریاک در گلوگاه شهید شرافت این شهرستان در عملیات ماموران انتظامی خبر داد.

سرگرد هادی کیان مهر به ایرنا گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه شهید شرافت، امروز حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری عبوری مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو پژو ۴۰۵، ۱۰۲ کیلو و ۷۵گرم نوع تریاک جاساز شده بود کشف شد.

همچنین یک خودرو تیبا که خودرو پژو را همراهی می کرد توقیف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این پیوند ۲ سوداگر مرگ دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

فرمانده انتظامی نایین، مواد مخدر را یک "ابَر آسیب" برشمرد و خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید بر فرزندان خود و دوستان آنها نظارت بیشتری داشته باشند تا از مبتلاشدن آنها به این آسیب و گرفتار شدن در دام اعتیاد پیشگیری کنند.

روزانه بطور متوسط افزون بر ۲۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های شهرستان نایین عبور می‌کنند.

گلوگاه شهید شرافت نایین یکی از ایستگاه‌های مهم کشف کالای قاچاق و مواد مخدر در کشور است.
ایستگاه شهید شرافت در کیلومتر ۱۵ جاده نایین به اردکان واقع است.

شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

نایین

فرماندهی انتظامی نایین گفت: چهار سفره خانه وقلیان سرا ی متخلف به خاطر رعایت نکردن طرح فاصله گذاری اجتماعی در شهرستان نایین پلمب شد.

سرگرد هادی کیان مهر به ایرنا گفت: در بررسی های دقیق و نظارت بر اصناف اطلاع پیدا کردند که ۴ باب سفره خانه و قهوه خانه در نایین به صورت پنهانی اقدام به فعالیت کار خود هستند و این در حالی است که با توجه به دستورلعمل صادر شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا فعالیت این اصناف خارج از قوانین صادر شده است.

وی افزود: بررسی های دقیق صحت این اخبار را همراه داشت و مشخص شد روزانه تعداد زیادی در این مغازه ها حضور دارند که هماهنگی های لازم برای پلمب این مغازه ها صادر شد و در عملیات های همزمان و هماهنگ چهار باب مغازه پلمپ شده و نفرات دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

این مقام پلیس به اصناف متذکر شد: همه اصناف باید دستورالعمل صادر شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را اجرا کنند و ماموران کلانتری ها در صورت مشاهده تخلف اصناف اقدام به انعکاس موضوع به مراجع ذیصلاح می کنند.

کیام مهر گفت: از مردم و اصناف می خواهم که قوانین و دستورالعمل های صادر شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت کنند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود.

در شهرستان نایین ۱۲ سفره خانه و قلیان سرا فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان