فرماندار رشت: شرکت های تعاونی باید از سکون و بی تفاوتی خارج شوند


فرماندار رشت: شرکت های تعاونی باید از سکون و بی تفاوتی خارج شوند

رشت – ایرنا - فرماندار شهرستان رشت با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های شرکت های تعاونی گفت: شرکت های تعاونی باید از شرایط سکون و بی تفاوتی خارج شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی فتح اللهی عصر سه شنبه در جلسه پی گیری طرح های اشتغالزایی در فرمانداری با اشاره به فرصت سوزی در حوزه شرکت های تعاونی در سراسر استان گیلان باید از فرصت ها و توانمندی های شرکت های تعاونی در بخش های مختلف بهره مند شویم.

وی اظهار داشت: شرکت های تعاونی روستایی زمانی زبانزد فعالیت های روستایی در روستاها بودند اما نتوانستند همزمانخود را با توجه به شرایط پیش ببرند.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه با بیان اینکه اقتصاد در توسعه و پیشرفت هر منطقه نقش اول را دارد، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه برای پیشرفت و توسعه همان مناطق بهره مند شد و در نهایت سود آن به مرم برگردد.

وی با اشاره به اهمیت طرح های گردشگری برای پیشرفت و توسعه در مناطق و روستاهای مختلف اظهار داشت: این طرح ها علاوه بر اشتغالزایی نقش مهمی در اقتصاد منطقه خواهند داشت.

فتح اللهی با اشاره به اینکه شاخص های برخورداری در زمینه های مختلف در شهرستان رشت زیبنده رشت به عنوان مرکز استان گیلان نیست، اضافه کرد: باید برای رفع کاستی ها و مشکلات و ارتقاء شاخص ها اراده مان را قوی کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم دهیاران در روستاها بیان داشت: دهیاران و بخشداران در شهرستان رشت زیرمجموعه معاون عمرانی فرماندار هستند لذا ارزیابی من از این معاونت به چگونگی ایفای نقش دهیاران و بخشداران و انجام وظایف آنان است.

شهرستان رشت در مرکز استان واقع شده که از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل میباشد که دارای ۱۴۲۷ کیلومتر مربع وسعت، ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۱۸۴۴۵ نفر که ۶۹۸۰۱۴ نفر شهری و ۲۲۰۴۳۱ نفر روستایی به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟