دومین پست 230 کیلوولت برق خلخال راه‌اندازی می‌شود


دومین پست 230 کیلوولت برق خلخال راه‌اندازی می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: دومین پست 230 کیلوولت برق خلخال در محل ناحیه صنعتی گزاز این شهرستان راه‌اندازی می‌شود. .

ارژنگ عزیزی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دومین پست ۲۳۰ کیلوولتی خلخال با مشارکت مالی و اعتباری ۲۰ درصد شرکت شهرک‌های صنعتی ،۴۰ درصد اعتبارات استانی و ۴۰ درصد از اعتبارات وزارت نیرو در محل اجرای ناحیه صنعتی گزاز این شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی اظهارداشت: با توجه به ضرورت تامین نیاز برقی کارخانه‌های صنعتی بزرگ پیش‌بینی شده برای احداث و راه‌اندازی در ناحیه صنعتی گزاز خلخال از جمله کارخانه تولید فروسلیسی در این محل راه‌اندازی پست ۲۳۰ کیلوولت برای تامین برق واحدهای صنعتی این ناحه ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه پست ۲۳۰ کیلولت ناحیه صنعتی گزاز خلخال چهارمین پست ۲۳۰ کیلوولت استان اردبیل است که در جهت تقویت زیرساخت‌های برقی مناطق مختلف این استان راه‌اندازی می‌شود، گفت: عملیات اجرایی پروژه احداث سومین پست ۲۳۰ کیلوولتی برق در منطقه جنوب استان اردبیل و در شهر خلخال در حال تکمیل بوده و این پروژه بزرگ برق جنوب استان پاییز امسال بهره‌برداری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اظهارداشت: پست ۲۳۰ کیلوولتی شهر خلخال سومین پست ۲۳۰ کیلوولتی استان اردبیل پس از شهرهای اردبیل و نمین است که با هدف تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ منطقه احداث و با بهره‌برداری از آن برق موردنیاز و نامحدود سرمایه‌گذاران متقاضی راه‌اندازی طرح‌های بزرگ صنعتی و تولیدی واقع در محدوده این شهرستان تامین می‌شود.

او با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت ناحیه صنعتی گزاز خلخال از هفته آینده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان آغاز می‌شود، افزود: همزمان با ایجاد زیرساخت‌های این ناحیه با تخصیص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی استان ، عملیات اجرایی احداث پست ۲۳۰ کیلوولت این ناحیه نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت تنها شهرک صنعتی واقع در شهر خلخال تکمیل شده و متقاضیان جدید راه‌اندازی واحدهای صنعتی در این شهرستان با مشکل تامین محل و زمین برای اجرای طرح‌های پیشنهادی خود مواجه هستند، گفت: با راه‌اندازی این ناحیه علاوه بر حل مشکل یاد شده زمینه اشتغال بخش مهمی از بیکاران شهرستان با اشتغال در واحدهای صنعتی ایجاد شده در این ناحیه حل می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم