منافقین ابزار ترور موساد در ایران هستند / قربانیان تروریسم، پیام‌آوران صلح


منافقین ابزار ترور موساد در ایران هستند /  قربانیان تروریسم، پیام‌آوران صلح

رکنا : کارشناس ارشد اندیشکده کاتهون، خواستار افشاگری خانواده‌های قربانیان ترور علیه سازمان‌ تروریستی منافقین شد و گفت: در حال حاضر صهیونیست‌ها و موساد پشت پرده سازمان منافقین است و آنها ابزار ترور موساد در ایران هستند.

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم، نشست "قربانیان تروریسم: پیام‌آوران صلح" با حضور خانواده‌های شهدای ترور و استادان دانشگاه به صورت وبینار برگزار شد.

منصوره کرمی رییس هیات مدیره انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در ابتدای این نشست، با گرامیداشت روز جهانی صلح بیان کرد: وقتی خشونت و تهدید دائمی در جامعه وجود داشته باشد بنیان‌های صلح آسیب اساسی خواهد دید و جامعه صدمات جبران‌ناپذیر مادی و معنوی متحمل می‌شود به همین سبب قربانیان ترور بهترین پیام‌آوران صلح خواهند بود.

همچنین محمد منصورنژاد استاد دانشگاه در حوزه دین‌پژوهی در این نشست یادآور شد: در بررسی ادیان وحیانی و غیروحیانی باید به سه سطح تحلیل یعنی نص دینی، فهم دینی و عمل دینی توجه کرد. حال سوال این است که آیا عمل متابعین مطابق با نصوص است. خیر اینگونه نیست. عمل متابعین با نص مختلف است. میان نصوص و آموزه‌ها و پیروان ادیان در همه جهان تطابق وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این حرف که اعمال داعش و طالبان از اسلام می‌آید غلط است. عملکرد همه پیروان ادیان لزوما تطابقی با نص ادیان ندارد.

دبیر کمیته دین‌پژوهی و صلح انجمن علمی مطالعات صلح ایران در ادامه گفت: جهان امروز در موضوع صلح دچار مشکل شده است. این معضل ارتباطی به دین اسلام ندارد. تفکرات غیردینی در جهان در حال قدرت‌گیری هستند و جریان‌های خشونت‌طلب و جنگ‌طلب در حال قدرت‌گیری هستند و مشکل صلح جهانی همین است.

منصورنژاد با بیان اینکه جهان امروز نیاز به فرهنگ صلح دارد، گفت: نیاز داریم تمرین و ممارست کنیم. حد کمیته صلح این است که جنگ نباشد و حد بیشینه نیز صلح مثبت است و همه باید کمک کنند.

وی افزود: در این زمینه دینداران روایت‌های صلح‌آمیزی از دین دارند و فرهنگ دینی می‌تواند برای ایجاد صلح مثبت کمک‌های شایانی به جهان کند.

الکساندر آزادگان استاد دانشگاه از کالیفرنیا دیگر سخنران این نشست نیز اظهار داشت: به اعتقاد من در حال حاضر، یک مدل یک‌قطبی‌سازی در جهان وجود دارد و این یک مشکل است. هنوز ما در دوران تک‌قطبی هستیم و به جهان چندقطبی نرسیده‌ایم.

کارشناس ارشد اندیشکده کاتهون در ادامه به ۶ فاکتور مهم در جهان امروز اشاره و خاطرنشان کرد: مورد اول حقوق برابر و احترام متقابل است. مورد دوم عدم دخالت در حاکمیت دولت‌ها بوده که در دوران امروز دخالت در امور دیگر کشورها منحصر به ایران نیست و کشورهایی مانند هند نیز تحت تاثیر فشارهای کشورهای خارجی قرار دارند.

آزادگان عنوان کرد: مورد سوم شیوه تفکر غیرتهاجمی است که در شیوه تهاجمی اولین گزینه جنگ است در حالیکه قوانین سازمان ملل تهدید دیگر کشورها به جنگ را نقض قواعد بین‌المللی می‌داند.

وی تصریح کرد: از سال ۲۰۰۳ به بعد قواعد بین‌المللی به‌واسطه دروغی که جرج بوش گفت و به یک کشور یعنی عراق که یکی از کشورهای قوی عربی بود، حمله کرد، تضعیف شده است.

حرکت به سمت دموکراتیزه کردن روابط بین‌المللی

آزادگان خاطرنشان کرد: مورد چهارم حرکت سریع به سمت دموکراتیزه کردن روابط بین‌المللی است در حالیکه در حال حاضر روابط بین‌المللی در دستان پنج کشور شورای امنیتی است که بزرگترین تولیدکنندگان سلاح در جهان هستند و این عجیب است و متاسفانه جنگ به این دلیل ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: باید روند شورای امنیت را دموکراتیزه کنیم و این قدرت تنها در دستان پنج کشور نباشد.

استاد دانشگاه در اقتصاد سیاسی، فاکتور پنجم را پرداختن به صلح و امنیت همه‌جانبه دانست، به این معنا که برای آرامش داشتن باید تمام کشورهای دنیا به سوی صلح و آرامش بروند.

آزادگان یادآور شد: ششمین فاکتور نیز درخواست از جامعه بین‌الملل برای ایجاد یک مفهوم جدید از امنیت بر اساس سه عنصر اعتماد متقابل، منافع متقابل و برابری و تعامل معرفی شد. نمی‌توانیم صلح را بوجود بیاوریم مگر اینکه درون خود صلح ایجاد کنیم. ابتدا باید به صلح درونی دست یابیم تا به صلح جهانی برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ما ناتوان در ایجاد صلح پایدار هستیم، گفت: بله، تا زمانی که در ایجاد صلح براساس فاکتورهایی مانند مقابله با فقر، دروغ، بیکاری، ارتجاع و کوته‌فکری، خودشیفتگی و خودمحوری در عرصه سیاسی و در نهایت بی‌فرهنگی در زمینه‌هایی مانند اشتغال ناکام بمانیم، صلح پایدار بوجود نخواهد آمد.

دلایل اصلی صلح ناعادلانه

کارشناس ارشد اندیشکده کاتهون در پاسخ به این پرسش درباره صلح ناعادلانه، افزود: این صلح وجود دارد مانند قراردادی که غربی‌ها با هیتلر به امضا رساندند. یکی از دلایل اصلی صلح ناعادلانه خوشبینی‌های احساسی به جای خوشبینی‌های عاقلانه است.

کارشناس مسائل سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا با اشاره به نقش قربانیان تروریسم در ایجاد صلح بیان داشت: اولین اقدامی که باید خانواده‌های قربانی ترور انجام دهند افشاگری سیستم سازمان‌های تروریستی مانند سازمان منافقین است. مردم ایران به خوبی می‌دانند که آنها با صدام همدست بودند.

آزادگان یادآور شد: دومین اقدام شناختن پشت پرده این افراد است. در حال حاضر صهیونیست‌ها و موساد پشت پرده سازمان منافقین است و آنها ابزار ترور موساد در ایران هستند. دشمن‌شناسی اهمیت بسزایی دارد. بعد از آن باید در مورد صدمات قربانیان تروریسم صحبت شود و تکرار مکرر شود.

وی در انتها با اشاره به اهمیت فضای مجازی گفت: باید حضور موثری در فضای مجازی داشته باشیم.

ارتباط میان انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و اصحاب کلیساهای آمریکا

کارشناس ارشد اندیشکده کاتهون ابراز امیدواری کرد: تا مقدمات برقراری ارتباط میان انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و اصحاب کلیساهای آمریکا را فراهم کرده تا پیوندی میان انجمن و دنیای مسیحی غربی ایجاد شود، چرا که به دلیل تبلیغات صهیونیست‌ها و مسیحی‌های اوانجلیک، مسلمانان خشونت‌طلب معرفی شده‌اند.

آزادگان گفت: باید تلاش کنیم تا این تصویر را از بین ببریم. باید اسلام را از یهودیت صهیونیستی نزد مخاطبان آمریکایی نجات دهیم. باید با مردم ارتباط برقرار کنیم و در فضای مجازی به روز بوده و از طریق فضای مجازی در مخاطب تاثیر بگذاریم. باید کسانی که صدمه دیده‌اند صدای قربانیان را به گوش مخاطبان برسانند تا تصویر و تصور از ایران و ایرانیان و در کل قربانیان را تغییر دهند.

الهام جلیزاوی فرزند جلال جلیزاوی معلم شهید ترور در اهواز، در ادامه پیامی را با عنوان "قربانیان ترور پیام آوران صلح" قرائت کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته