دومین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی زهک در روستای خمک افتتاح شد 


دومین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی زهک در روستای خمک افتتاح شد 

زاهدان- ایرنا- دومین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی زهک امروز سه شنبه با حضور مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهادکشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و نماینده آستان قدس رضوی در روستای خمک این شهرستان افتتاح شد. 

به گزارش ایرنا رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: این مرکز نوزدهمین مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی استان است.
حمیدرضا جهانتیغ افزود: تاکنون ۱۹مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سیستان و بلوچستان تشکیل شده که از این تعداد هشت مرکز در شمال استان قرار دارد.

وی هدف از تشکیل این مراکز در مناطق روستایی را اشاعه دانش و فن آوری در محیط کشاورزی، فراهم آوری دسترسی راحت کشاورزان به خدمات فنی و مشاوره ای، عمومیت بخشی کاربرد فن آوری‌های جدید کشاورزی و تسهیل‌گری سیاست‌ها و برنامه‌های بخش کشاورزی و توسعه روستایی دولت عنوان کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان سیستان و بلوچستان در خصوص حوزه‌های فعالیت این مراکز گفت :ارائه انواع خدمات تخصصی و عمومی موردنیاز جامعه کشاورزی و روستایی، تهیه و عرضه دانش، اطلاعات و فن آوری‌های کشاورزی، اجرای قراردادهای سهم بری دانش از تولید است.
وی بیان کرد: خدمات زراعت،باغبانی، عرضه نهاده‌ها و تجهیزات کشاورزی و طراحی و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !