افزون‌بر 2 هزار و 800 ایرانشهری ویزیت رایگان شدند


افزون‌بر 2 هزار و 800 ایرانشهری ویزیت رایگان شدند

زاهدان- ایرنا- مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 2 هزار و 873 نفر در شهرستان ایرانشهر در قالب طرح نذر آب سه از خدمات درمانی اعضای کاروان سلامت جمعیت هلال احمر قم بهره‌مند شدند.

علیرضا میربهالدین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح نذر آب سه با سه رویکرد خدمات سلامت محور، سبدهای معیشتی و توزیع آب آشامیدنی سالم از اواخر شهریور در استان‌های محروم نظیر سیستان و بلوچستان اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در این راستا کاروان سلامت جمعیت هلال احمر قم با حضور ۶ پزشک متخصص، سه دندانپزشک، یک پزشک عمومی و ۱۰ پیراپزشک در روستای اپتر شهرستان ایرانشهر مستقر شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: یکهزار و ۳۳۹ نفر بوسیله پزشکان متخصص، ۵۰۷ نفر پزشک عمومی، ۵۴۵ نفر از سوی پیراپزشکان و ۴۸۲ نفر بوسیله دندانپزشکان به صورت رایگان خدمات درمانی دریافت کردند.
وی داروهای اهدایی جمعیت هلال احمر استان قم را شامل سه هزار و ۸۱۵ قلم دارو به ارزش افزون بر ۶۹۷ میلیون ریال عنوان کرد.

میربهالدین ادامه داد: کاروان سلامت قم همچنین در ایرانشهر ۶۶۷ بسته مواد غذایی، ۴۷۷ بسته لوازم التحریر، ۱۳۳۸ بسته بهداشتی ، ۱۱۲۰ قلم اسباب بازی، ۸۱۰ بسته آموزشی، ۶۸۴ بسته فرهنگی، هفت هزار و ۴۶۴ بطری آب معدنی کوچک، پنج هزار و ۶ بطری آب معدنی بزرگ، ۱۸ عدد تانکر، ۸۰۰ دست البسه و همچنین پوشک بچه و شیر خشک، کولر آبی و گازی، فرش ۱۲ متری، سرویس خواب بچه و تبلت توزیع کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ارزش ریالی اقلام اهدایی جمعیت هلال احمر استان قم را بیش از هفت میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال ذکر کرد.

به گزارش ایرنا داوطلبان جمعیت هلال احمر از ۲۱ شهریور تا چهارم مهر ۹۹ در ۶ شهرستان نیکشهر، چابهار، ‌هامون، نیمروز، ایرانشهر و خاش استان سیستان‌وبلوچستان مستقر شدند.

سیستان و بلوچستان به سبب بروز خشکسالی ۲۰ ساله و وزش بادهای موسمی ۱۲۰ روزه سیستان و مونسون (بادهایی که شبیه به نسیم دریا بوده، اما سرعت وزش در آنها شدیدتر و هماهنگ تر است و در زمان های خاصی از سال نیز جریان دارند) در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با معضلات و بحران های مختلفی چون باد و توفان های شدید و گرد و غبار که گاه سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از ۲۰ برابر حد استاندارد می شود و کم آبی روبرو است.

این استان با توجه به گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی به طور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی و احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا معمولا تا بیش از ۵۰ درجه وجود دارد.

ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج