تحکیم ارزش‌های انقلاب در اندیشه جوانان مصداق امروزی دفاع مقدس است


تحکیم ارزش‌های انقلاب در اندیشه جوانان مصداق امروزی دفاع مقدس است

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دفاع مقدس امروز تحکیم باورهای جوانان و نوجوان است تا در برابر هجمه دشمنان مقاوم شوند.

به گزارش ایرنا حمید رضا رخشانی روز سه‌شنبه در مراسم زنگ ایثار و مقاومت که امروز با حضو جانشین سپاه سلمان و جمعی از مسوولان در مدرسه فضیلت زاهدان برگزار شد، اظهارداشت: به گفته حضرت علی (ع) «همه ما باید فرزند زمان خود باشیم» و این سخن پرمعنا در فرمایشات رهبر معظم انقلاب تبلور یافته که خطاب به جوانان و نوجوانان فرمودند «همواره با بصیرت مسائل زمان خود را بشناسید».

وی افزود: رزمندگان دفاع مقدس فرزند زمان خود بودند و با تشخیص صحیح نیاز زمان خود از جان و مال خود گذشتند و برای دفاع از میهن اسلامی راهی جبهه‌های جنگ شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر هم‌اینک بیمه هستیم و هیچ کشوری جرات نمی‌کند به کشور ما تعرض کند به دلیل همان جانفشانی‌های دوران دفاع مقدس است که دشمنان را از نظر حملات نظامی ناکام گذاشت.

وی افزود: دشمنان هم‌اینک این توانمندی مردم ایران را می‌دانند که اگر قرار باشد کیان مملکت آسیب ببیند حاضرند تا پای جان بایستند تا جلوی همه حملات را بگیرند و مقاومت کنند.

رخشانی خاطرنشان کرد: در این زمان براساس گام دوم انقلاب وظیفه داریم خود را تجهیز و باورهای خود را مستحکم و تجهیز کنیم تا جوان ما به سمت و سوی دیگر نروند.

وی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در رابطه با این امر خطیر همکاران فرهنگی به مثابه سپاهی قوی است که ارزش‌های انقلاب اسلامی را پشتیبانی می‌کنند.

پیشرفت‌های امروز کشور به واسطه فرهنگ دفاع مقدس بدست آمده است

جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهارداشت: پیشرفت‌های کنونی کشور در عرصه‌های مختلف نظامی، علمی، اقتصادی به واسطه فرهنگ دفاع مقدس مسیر شده است.

سردار پرویز آبسالان افزود: جنگ هیچ‌گاه مقدس نیست، اما در جنگ هشت ساله تحمیلی عراق علیه ایران که رزمندگان ما جانانه و با کمترین تجهیزات از مرز و بوم این کشور دفاع کردند، جا دارد که واژه مقدس را برای این دفاع بکار برد.

وی بیان کرد: این دفاع مقدس به فرهنگی تبدیل شده است که هر کجا از آن استفاده کردیم موفقیتی حاصل شد و هر کجا از آن فاصله گرفتیم به نتیجه نرسیدیم.

جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دانش آموزان نیز باید با الگو گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس خود را برای رسیدن به قله های علم و دانش آماده کنند و به اهداف کمتر از این راضی نشوند.

وی با بیان اینکه گرفتن مدرک تحصیلی نباید به عنوان هدف دانش آموزان تعریف شود، گفت: با تلاش و کوشش دانش آموزان می‌توانیم انقلاب اسلامی را به جایگاه اصلی خود که مدنظر حضرت امام خمینی (ره) بود برسانیم.

سردار آبسالان اظهارداشت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی و برقراری نظام جمهوری اسلامی نمونه‌ای از اسلام ناب محمدی را در جهان به نمایش گذاشت و این درست همان چیزی بود که دشمنان ایران از آن می‌ترسیدند.

وی خاطر نشان کرد: اعتقاد به همین اسلام ناب بود که سبب شد همه کشورهای قدرتمند جهان روبروی ایران اسلامی بایستند و با تمام توان در براندازی این انقلاب تلاش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته