4 میلیون و 160 هکتار اراضی ملی استان سمنان تثبیت مالکیت شد


4 میلیون و 160 هکتار اراضی ملی استان سمنان تثبیت مالکیت شد

سمنان- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان گفت: چهار میلیون و 160 هکتار اراضی ملی استان سمنان برای تثبیت مالکیت حدنگاری و مالکیت آن تثبیت شد.

ولی الله عبدی روز سه شنبه در نشست شورای قضایی استان سمنان در سالن اجتماعات اداره کل بازرسی این استان ابراز داشت: حدنگاری تثبیت اراضی و املاک ملی طبق قانون به سازمان ثبت اسناد و املاک محول شده است و طبق قانون باید حدنگاری در مدت پنج سال به طور ۱۰۰ درصدی انجام شود.

وی اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ پایان مدت تکمیل اجرای طرح حدنگاری برای تثبیت اراضی ملی بود که اجرای این طرح در کشور ۳۰ درصد و در استان سمنان ۴۰ درصد پیشرفت داشت.

وی بیان کرد: استان سمنان جزو چهار استان برتر کشور در زمینه حدنگاری و تثبیت مالکیت و تهیه سند تک برگی برای اراضی ملی است، اما باید دستگاه‌های اجرایی در این زمینه به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای تحقق برنامه بیش از پیش کمک کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان تصریح کرد: ۹۵ درصد اراضی استان جزو اراضی ملی محسوب می‌شوند که تهیه سند تک برگی برای تمام اراضی ملی کمی زمان‌ بر و نیازمند همکاری بین بخشی است.

وی ادامه داد: از مجموع ۹ میلیون و ۵۷۰ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان ۹ میلیون و ۳۶۰ هکتاز جزو اراضی ملی است که تاکنون ۴۰ درصد اراضی ملی استان حدنگاری شد.

به گفته عبدی حدنگاری اراضی ملی موجب شفاف‌سازی، تسریع و تسهیل در اجرای طرح‌ها و جلوگیری از تعارض‌های اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح حدنگاری و تهیه سند تک برگی به دلیل دقت کار از سوء استفاده‌های احتمالی برخی افراد سودجو که به دنبال تجاوز اراضی ملی و زمین‌خواری هستند پیشگیری می‌کند، افزود: تثبیت حدود مالکیت دولت و جلوگیری از اشتباه اشخاص در تصرف اراضی ملی از دیگر مزایای این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان خاطر نشان کرد: برای به سرانجام رساندن حدنگاری اراضی ملی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد تا بتوان تا پایان سال وسعت قابل توجهی حدنگاری شود.

نشست شورای قضایی استان سمنان با حضور محمدجعفر عبداللهی رییس کل دادگستری استان، محمد شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز سمنان و دیگر مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضاییه برگزار و مقرر شد دستگاه‌های اجرایی نسبت به تعیین مالکیت اراضی اقدام کنند و این نشست اول هر ماه برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس