درخواست از وزیر بهداشت برای تجهیز بیمارستان امیرالمومنین آبادان


درخواست از وزیر بهداشت برای تجهیز بیمارستان امیرالمومنین آبادان

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: وزارت بهداشت تجهیز و راه‌اندازی مجدد بیمارستان صحرایی امیرالمومنین آبادان را به عنوان بیمارستان بیماران عفونی در جنوب غرب خوزستان دردستور کار خود قرار دهد.

به گزارش ایرنا سید زین‌العابدین موسوی روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری و آغاز هشت پروژه سلامت منطقه جنوب غرب خوزستان که از طریق ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد بیان کرد: امیدواریم بیمارستان صحرایی امیرالمومنین آبادان که در هشت سال دفاع مقدس محل مداوای رزمندگان اسلام بود به عنوان یک مرکز درمان بیماران عفونی در خارج از شهر تجهیز شود.
وی با قدردانی از کادر پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان به خاطر تلاش شبانه روزی در مقابله با بیماری کووید ۱۹ افزود: شاهد تلاش کادر پزشکی و در راستای سیاست‌های راهبردی وزارت بهداشت در مقابله با کرونا هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

موسوی، کادر پزشکی و پرستاران را رزمندگان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: از همه این مدافعان سلامت که با خودگذشتگی و تلاش‌ شبانه‌روزی مدافع سلامت مردم هستند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این آیین گفت: خرمشهر شهرستان مرزی و محرومی است که نیازمند نگاه ویژه به ویژه در بخش پزشکی دارد و انتظار می‌رود وزارت بهداشت در رفع محرومیت ‌های این شهر کوشاتر باشد.

محمد حیدری افزود: عملیات اجرایی احداث بیمارستان شهیدموسوی خرمشهر چند سال است که آغاز شده ولی به دلیل کمبود اعتبار همچنان تکلیف آن مشخص نیست و انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه بزرگ درمانی در شهرستان باشیم.

وی گفت: احداث مرکز قلب خرمشهر با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند به پیشرفت ۷۰ درصد فیزیکی رسیده که برای تکمیل آن نیازمند تامین اعتبار از سوی وزارت بهداشت است.

حیدری، با قدردانی از عملکرد دانشکده علوم پزشکی آبادان در سال‌های اخیر ادامه داد: با تلاش مجموعه این دانشکده سی‌تی‌اسکن فوق‌العاده بیمارستان ولیعصر(عج) تجهیز شد و بخش زنان، زایمان و دیالیز این بیمارستان نیز فعال شدند که جزو نقاط برجسته وزارت بهداشت در منطقه خرمشهر است.

وی با قدردانی از تلاش کادر پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در مقابله با بیماری کووید ۱۹ گفت: کادر پزشکی در مبارزه با ویروس کرونا مانند دفاع مقدس جانانه و دلسوزانه عمل کرده است.

فرماندار ویژه خرمشهر افزود: در ابتدای شیوع این ویروس در آبادان و خرمشهر در تولید ماسک و مواد بهداشتی شرایط نگران کننده‌ای را تجربه کردیم ولی رفته رفته این مشکل حل شد و اکنون این نگرانی وجود ندارد.

به گزارش ایرنا به مناسبت هفته دفاع مقدس هشت پروژه حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی آبادان روز سه‌شنبه از طریق ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جنوب غرب خوزستان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق