سرپرست فرمانداری نیر خواستار ساماندهی پسماندها شد


سرپرست فرمانداری نیر خواستار ساماندهی پسماندها شد

اردبیل- ایرنا - سرپرست فرمانداری نیر با اشاره به مشکل دفن غیراصولی زباله‌ها بر لزوم ساماندهی پسماندها و محل دفن زباله شهر نیر و در صورت امکان جابجایی آن تاکید کرد.

به گزارش ایرنا ، شجاع اقبالی روز سه‌شنبه در جلسه پسماند شهرستان نیر اظهارداشت: با توجه به مجاورت محل دفن زباله‌های فعلی یا شهر با مناطق مسکونی راه‌اندازی سایت جدید دفن زباله‌های نیر در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: روزانه بیش از ۱۵ تن زباله در شهر نیر جمع‌آوری و به محل دفن زباله‌ها در منطقه جاده قدیم سراب - نیر انتقال داده می‌شود.

او گفت: برای پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی ،نشت گاز آزاد شده از انباشت هزاران تن زباله و پیشگیری از ایجاد آتش‌سوزی ناشی از گاز متان آزاد شده از زباله‌ها پوشش زباله‌های جمع‌آوری شده در منطقه جاده قدیم سراب به نیر بالاتر از منطقه گردشگری نوالار همچنان در قالب

پوشش زباله و با استفاده از خاک موجود در محل و نیز انتقال نخاله‌های ساختمانی پروژه‌های ساختمانی در دست اجرای شهر ادامه دارد.

وی درباره اهمیت اتمام پروژه فاضلاب و تصفیه‌خانه شهر نیر هم گفت: برای اجرای این پروژه ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته که در دهه فجر به اتمام خواهد رسید.

سرپرست فرمانداری نیر به احداث شهرک دامپروری هم اشاره کرد و افزود: یکی از نیازهای اساسی در رفع موارد زیست محیطی احداث شهرک دامپروی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست از فعال شدن کارگروه پسماند در شهرستان خبر داد و گفت: بمنظور ساماندهی پسماندهای شهرستان نیر کارگروه پسماند در نیر فعال می‌شود.

سعید شهند افزود: روند دفن و دفع پسماندهای شهرستان نیر باید اصولی و بهداشتی باشد و روند فعلی مرکز پسماند مورد تایید سازمان محیط زیست استان اردبیل نیست.

او به ساماندهی معادن و کاهش زیست محیطی آنها اشاره کرد و اظهارداشت: با برنامه‌ریزی مدون در راستای کاهش آلایندگی زیست محیطی معادن شهرستان نیر برنامه خواهیم داشت.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن