736 میلیون دلار کالا از آذربایجان‎‌غربی صادر شد


736 میلیون دلار کالا از آذربایجان‎‌غربی صادر شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 736 میلیون دلار کالا از این استان به کشورهای مختلف دنیا صادر شده است.

غلامرضا بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان درآمد صادراتی از صدور نزدیک به ۴۵۲ هزار تن کالا بوده که البته از نظر وزن ۲۵ درصد و از نظر ارزش دلاری، چهار درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی اضافه کرد: کنسانتره میوه، محصولات لبنی، میوه، انوان نان، لوازم خانگی، ظروف، فرش دست‌باف، مواد معدنی، سنگ معدنی، پوشاک و انواع روغن موتور از جمله محصولات صادر شده به کشورهای خارجی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: میانگین ارزش کالاهای صادراتی از استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته به طوری که از یک‌هزار و ۲۸۰ دلار به ازای هر تن به حدود یک‌هزار و ۶۳۰ دلار رسیده است.

بابایی ادامه داد: این افزایش ۳۵۰ دلاری به ازای هر تن نشان دهنده افزایش ارزش افزوده اقلام صادراتی از آذربایجان غربی است.

وی اظهار کرد: این میزان اقلام به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه، آلمان، اوکران، قرقیزستان، چین، قطر و گرجستان صادر شده است.

آذربایجان غربی ۹۶۷ کیلومتر مرز، ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی دارد که البته تعداد قابل توجهی از آنها در بهار و تابستان امسال به خاطر شیوع کرونا مسدود بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس