مکتب شهید همت میلیون‌ها دانش آموخته دارد


مکتب شهید همت میلیون‌ها دانش آموخته دارد

اصفهان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مکتب سردار شهید محمد ابراهیم همت هزاران و حتی میلیون‌ها دانش آموخته در داخل و خارج کشور دارد.

سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا میرحیدری روز سه شنبه در حاشیه مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مادر سردار شهید محمد ابراهیم همت در شهرضا بین خبرنگاران افزود: این دانش‌آموخته‌ها در تلاش هستند که مسیر شهید بزرگوار را ادامه دهند و از جامعه خود دفاع کنند.

وی با بیان اینکه شهید همت اخلاص و ولایت پذیری بالایی بین فرماندهان و شهدای جنگ تحمیلی داشت خاطرنشان کرد: ویژگی‌ها و صفات او امروزه در جهان اسلام مطرح است.

فرمانده انتظامی اصفهان اضافه کرد: شهدایی مانند همت، خرازی و سلیمانی امروزه در کشورهایی مثل لبنان به عنوان محور و راهنما محسوب می‌شوند و جوانانی که مدافع عدالت و ایستادگی هستند چنین شخصیت‌هایی را ملاک و الگوی خود قرار می‌دهند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه شهید همت همواره راه انقلاب را پیمود تصریح کرد: هنوز پس از گذشت حدود چهار دهه از شهادت این بزرگوار مشاهده و خواندن مطالب و بیانات این شهید هنوز برای مخاطبان تازگی دارد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: سردار والامقام شهید محمد ابراهیم همت با شناخت راه و مسیر دقیق امام خمینی(ره) مسیر خود را با ایشان یکی کرد و در راستای ولایتمداری گام برداشت.

سردار میرحیدری خاطرنشان کرد: شهید همت همه داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشت و با مقاومت کامل با دشمنان به مقابله پرداخت و در تمام عملیات برابر نظام استکباری قد علم کرد و شجاعانه ایستاد.

وی اضافه کرد: در این جنگ نابرابر و دفاع مقدس وجود شهید بزرگوار هیچگاه هیچ تغییری نداشت و همواره تاکید می‌کرد که انسان باید برای خدا هرکاری را انجام دهد و هر سخنی را به زبان بیاورد و مبارزه با تمام وجود باید برای خدا باشد.

فرمانده انتظامی اصفهان با اشاره به روحیه دفاع از مظلوم شهید همت تصرح کرد: او همیشه برابر ظالم ایستاد و برای احقاق حق به نفع مظلومان کوشید.

حاجیه "نصرت همت" والده شهید حاج محمد ابراهیم همت یکشنبه شب گذشته پس از ۳۷ سال دوری در ۹۱ سالگی به فرزند شهیدش پیوست و دارفانی را وداع گفت.

پیکر مادر سردار شهید محمدابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله دردوران دفاع مقدس روز سه‌شنبه پس از تشییع در گلزار شهیدان شهرضا در جوار حرم شاهرضا و مزار فرزند شهیدش به خاک سپرده شد.

سردار شهید همت اهل شهرضای اصفهان فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله غروب ۱۷ اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون در خاک عراق بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید.

شهرستان شهرضا با جمعیتی حدود ۱۶۰ هزار نفر در ۷۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری