مدارس اصفهان از نرم‌افزار واحد برای آموزش مجازی استفاده کنند


مدارس اصفهان از نرم‌افزار واحد برای آموزش مجازی استفاده کنند

اصفهان- ایرنا- رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: تاکید دستگاه تعلیم و تربیت استان بر استفاده مدارس از یک نرم‌افزار واحد، تایید شده و استاندارد برای امر آموزش مجازی است.

حمیدرضا خردمند روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر جلوگیری از تکروی در استفاده از برنامه‌های آموزش مجازی در مدارس افزود: در سال تحصیلی گذشته به دلیل بحران ناگهانی کرونا و اقدامات سریع دستگاه تعلیم و تربیت برای برقراری امر آموزش بصورت مجازی، نرم‌افزارهای متعددی در مدارس برای این امر بکار گرفته شد.

وی ادامه داد: از سویی با توجه به اینکه برنامه شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) دیرتر آماده و در اختیار مدارس قرار گرفت این تکروی‌ها ادامه پیدا کرد.

رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: در سال تحصیلی جاری به تمامی مدارس اعلام شد که به استفاده صرف از برنامه شاد برای آموزش مجازی دانش‌آموزان بپردازند.

وی یادآور شد: استفاده از این نرم‌افزار واحد و یکپارچه موجب کنترل بیشتر حضور و غیاب دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی درسی آنها می‌شود.

به گفته خردمند از سویی در استان با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نرم‌افزار "شادپلاس" در حال تهیه و تدوین است تا به عنوان پشتیبانی در صورت اختلالات احتمالی برنامه رسمی شاد در استان بکار گرفته شود.

وی تصریح کرد: همزمان با داغ شدن بازار آموزش مجازی بسیاری از شرکتهای فناوری اقدام به بازاریابی و ارایه نرم‌افزارهای مختلف و با امکانات محدودی به مدارس کردند که نارضایتی بخشی از والدین را به همراه داشت.

رییس فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان به والدین دانش‌آموزان اطمینان خاطر داد که تمامی بسترهای لازم برای آموزش مجازی در مدارس استان همزمان با آموزش حضوری فراهم است و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر مشکل استفاده تمامی مدارس استان از اینترنت رایگان برای امر آموزش مجازی رفع شده و فضای آموزش برای معلم و دانش‌آموز فراهم است.

به گزارش ایرنا، دست کم ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در استان اصفهان از روز ۱۵ شهریور، سال تحصیلی خود را در بیش از پنج هزار واحد آموزشی آغاز کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر