فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی استان اردبیل زیرسایه کرونا قرار گرفت


فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی استان اردبیل زیرسایه کرونا قرار گرفت

اردبیل _ ایرنا _ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: همه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی این استان در سال جاری زیرسایه کرونا قرار گرفته و برنامه‌های حضوری بسیار محدود شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محسنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی استان در نیمه نخست امسال با اولویت استفاده از ظرفیت فضای مجازی بوده و برنامه‌های حضوری نیز بسیار معدود و با اصل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا انجام شد.

وی اظهارداشت: در محرم امسال هیات‌های مذهبی و عزاداری اردبیل موارد پیشگیرانه اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را به درستی رعایت کردند، ولی مسافران این استان همه تلاش‌های صورت گرفته در این خصوص را تحت‌شعاع قرار دادند.

وی گفت: کرونا مانع از برگزاری آیین‌های عزاداری محرم امسال بر اساس سنت‌های گذشته استان و خواسته مردم شد طوری‌که در مراسم تشت‌گذاری محرم امسال اردبیل عزاداران حسینی در عمل به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی و رعایت موارد پیشگیرانه کرونا این مراسم را تنها با حضور ۶۰ نفر برگزار کردند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: برنامه‌های عزاداری اربعین امسال نیز بر اساس فتوی مقام معظم رهبری نیز طبق اصل رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا تدوین شده و انتظار از عزاداران با فرهنگ و ولایی استان رعایت این موارد همانند ایام دهه اول محرم امسال است.

او اظهارداشت: برای تقویت برنامه‌های فرهنگی و مذهبی استان در شرایط کرونایی جامعه کانال‌ها و شبکه‌های مختلفی در فضای مجازی راه‌اندازی شده و تولید محتوا با استفاده از نظر علما و فضلای کشورمان در اختیار کاربران این کانال‌ها و شبکه‌ها قرار می‌گیرد.

وی گفت: در کنار تلاش برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای تقویت باورهای دینی و جلوگیری از توقف برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ،تشکل‌های دینی وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای تهیه بسته‌های کمک معیشتی و توزیع آن در بین اقشار کم‌درآمد این استان هزینه کردند.

وی افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا و در راستای پیوستن به پویش ملی "به توان ما" این اداره کل، تشکل‌های دینی مذهبی استان را به فعالیت در این حوزه فراخواند و ۱۰۰ هیات مذهبی و تشکل دینی در این زمینه مشارکت داشتند.

وی گفت: طرح پویش "به توان ما" با حضور یک هزار و ۱۵۰ جهادگر حوزه دین در استان اردبیل اجرا شد و این جهادگران علاوه بر ضدعفونی معابر و محلات خود، بسته‌های کمک معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را بین ۲۰ هزار خانواده کم‌درآمد توزیع کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان