مهمترین دستاورد جنگ تداوم روح اسلام انقلابی بود


مهمترین دستاورد جنگ تداوم روح اسلام انقلابی بود

رئیس بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی گفت: از منظر امام خمینی(ره) مهمترین دستاورد دفاع مقدس تدوام و تقویت روح اسلام انقلابی است.

احمدرضا بیضایی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: گرامیداشت‌ هفته دفاع مقدس در واقع گرامیداشت‌ جهاد و مجاهدت در راه خدا است. جهاد در دین مبین اسلام همیشه جهاد نظامی نبوده و جهاد نظامی گوشه‌ای از آن چیزی است که ما در تعلیمات اسلامی از جهاد فراگرفته‌ایم. لذا هفته دفاع مقدس هفته گرامیداشت خاطرات هشت سالی است که برای ایستادن در مقابل ایادی مستکبرین عالم مجاهدت، ایثار و فداکاری شده است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سعی در خاموش کردن نور آن داشتند.

وی ادامه داد: مستکبرین وابستگان خودشان را تجهیز کردند و هشت سال در مقابل انقلاب اسلامی و ملت انقلابی ایران قرارگرفتند و با دفاع جانانه ای که از سوی مردم شکل گرفت، با پذیرش قطعنامه 598 در سال 67 تمام شد. اما نکته حائز اهمیت این است که بعد از پذیرش قطعنامه و در سال‌هایی که از پایان جنگ تحمیلی می‌گذرد، علی‌الظاهر دست‌های پیدا و پنهان در کار بودند و در کار هستند که جنگ را در همان سال 67 تمام کنند و اینکه‌ جنگی بود شروع شد و به پایان رسید.

تصریح حضرت امام(ره) جنگ اسلام ناب محمدی و اسلامی آمریکایی بود

وی متذکر شد: این افراد می‌خواهند بگویند که دیگر جنگی در کار نیست و صحبتی از جنگ و استمرار روحیه‌ی جهاد که در نتیجه جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت ایران شکل گرفت، نباید زده شود. در صورتی‌که در پیام بلندی که حضرت امام خمینی(ره) بعد از پذیرش قطعنامه صادر کردند، فرازهایی وجود دارد که تصریح می کند جنگ تمام نشده است بلکه صورت جنگ عوض شده است و تصریح حضرت امام(ره) این است که جنگ بعدی، جنگ فقر و غنا، پابرهنگان و مرفهین بی‌درد و در یک کلام جنگ بین اسلام ناب محمدی(ص) در برابر اسلام آمریکایی است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه راه و خط ما که همان راه و خط امام است، و ما با اسلام اشرافیگری، اسلام مرفهین بی‌درد، اسلام مقدس مآبان و متحجرین جنگ داریم، عنوان کرد: این جنگ همیشه وجود داشته و تمام نشده است و تصریح حضرت امام در پیام دیگری که به پیام روحانیت مشهور است، عبارت است از اینکه مهمترین دستاورد جنگ برای ما استمرار روح اسلام انقلابی بود و درواقع استمرار روح اسلام انقلابی در دفاع مقدس بود که شکل گرفت و حیات و دوام پیدا کرد.

ضرورت استمرار روح اسلام انقلابی در اداره جامعه و برقراری عدالت

وی اضافه کرد: اینطور نیست که با پایان یافتن جنگ تحمیلی، روحیه‌ی انقلابی و روح اسلام انقلابی نباید در اداره‌ی جامعه، اصول حاکمیت، برقراری عدالت، عدالت‌خواهی، رسیدگی به محرومین و مستضعفین همان قشری که فرزندان و جان و مال و همه چیز خودشان را به میادین رزم و جهاد فی‌سبیل‌الله تقدیم کردند و از زندگی مادی شان صرف‌نظر کردند، استمرار نداشته باشد و غفلت شود و باید این رسیدگی صورت گیرد و توجه به مستضعفین و محرومین و توجه به بازسازی کشور ذیل اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی و استمرار روح اسلام انقلابی است که می‌تواند محقق شود.

بیضایی در پاسخ به این سوال که وظیفه اساتید دانشگاه و دانشجویان در این برهه از انقلاب چیست، اظهار کرد: وظیفه همان است که قبلا وجود داشت و تنها شرایط زمانی و مکانی اش عوض شده است. ما چه در کسوت استادی و دانشجویی و چه در خارج از فضای دانشگاه مثلا کارگر، کارمند و... باشیم و اگر معتقد به مبانی فکری و اندیشه بلند امام و افق معنوی که در منظر حضرت امام ترسیم شده بود، باشیم، در قبال اسلام، قرآن، انقلاب و مملکت یک وظیفه بیشتر نداریم که آن هم جهاد است و این وظیفه را هرجا که هستیم باید انجام دهیم چه در دانشگاه چه در کلاس درس و در اداره دانشگاه‌ها در مدیریت‌های مختلف دانشگاه باید در عرصه فرهنگی،تحقیق، پژوهش، آموزش و در جهات مختلف این وظیفه را داشته باشیم.

دانشگاه محلی برای پیشرفت و یا انحطاط کشور

وی ادامه داد: دانشگاه یکی از پایگاه‌های مهمی است که هم می تواند سرنوشت یک کشور را به سوی پیشرفت و رشد و یا انحطاط کشور را رقم زند. لذا اگر ما همان هوشیاری را که در هشت سال دفاع مقدس در مقابل دشمن داشتیم، در دانشگاه نداشته باشیم و آن عزم،اراده، ایثار، دلاوری، شجاعت و همه‌ی اصولی را که با آنها در میادین جهاد فی سبیل‌الله و هشت سال دفاع مقدس می‌جنگیدیم، نداشته باشیم و خودمان را به غفلت زده و دشمن را دست‌کم بگیریم و ارزیابی دقیقی از دشمن نداشته باشیم، ممکن است چشم باز بکنیم و ببینیم که عرصه‌ی دانشگاه و کلاس های درسی ما به محل جولان ضدانقلاب و ایدئولوژی‌های منحط و پوسیده و از بین رفته غرب و پایگاه تربیت سرباز و عامل برای مستکبرین تبدیل شده است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها سنگرهای بسیار مهم و کلیدی کشور هستند، گفت: در همه کشورها مخصوصا کشورهایی که مورد طمع جهان‌خواران و مستکبرین هستند، ممکن است دانشگاه ها به محل نفوذ عوامل دشمن تبدیل شود و این‌جا هم میدان جهاد است و اساتید، دانشجویان و مدیران دانشگاه باید بیدار و هوشیار باشند و فرمانی که حضرت امام چند ماه بعد از پایان جنگ تحمیلی برای تشکیل بسیج دانشجویی و بسیج طلاب دادند، تصریحات خیلی روشنی در این مورد دارد که فرمودند «فرزندان انقلابی من در دانشگاه هم باید تقابل با ابرقدرت‌ها و مستکبرین را ادامه بدهند و مانع نفوذ ایادی آن‌ها در دانشگاه باشند» و این وظیفه بسیار مهمی است که ما در دانشگاه ها در کنار سایر وظایف بر عهده داریم.

واقعیات جنگ بدون تحریف و اغراق و شعارزدگی گفته شود

وی در خصوص چگونگی ترسیم و تعریف فضای دفاع مقدس برای نسل جوان و اینکه چطور می توانیم روحیه انقلابی و شهادت طلبی را در جوانان دهه هفتادی و هشتادی حفظ کنیم، اظهار کرد: باید واقعیات جنگ و انقلاب را بدون تحریف، اغراق و شعارزدگی در اختیار این نسل قرار دهیم ببینید و به یاد داشته باشیم آنچه که امام امت روی آن حساب باز کرده بود و به واسطه‌ی آن بود که در سال‌های مبارزه ، امت در کنار امام قرار گرفت و انقلاب به پیروزی رسید و جنگ تحمیلی به این صورت رقم خورد، فطرت الهی مردم بود و به این دلیل بود که امام فرمودند «امت و ملت ما الهی شده است» .

وی ادامه داد: اشاره امام از «الهی شدن امت» به این است که همین ملتی که تا دیروز زیر یوغ طاغوت بود و عادات و آداب و رسوم طاغوتی در جانش ریشه دوانده بود، همان ملت الهی شده است و امام(ره) تعبیر می‌کند به این‌که این ملت از ملت عهد رسول‌الله(ص) در حجاز و ملت مردم زمان امیرالمؤمنین(ع) در کوفه به مراتب بالاتر و بهتر هستتند و این ملت و جوانان هنوز هم مانند جوانان اوایل انقلاب هستند و کافی است که ما نیز به تبعیت از امام به فطرت الهی جوانان توجه کنیم و اگر با شعارزدگی میراث انقلاب و دفاع مقدس را به جوانان منتقل کنیم، توفیقی در این زمینه بدست نخواهیم آورد. لذا توفیق حضرت امام و توفیق انقلاب اسلامی در این بوده که با فطرت الهی مردم مواجه شده است.

فطرت الهی جوانان مخاطب قرار داده شود

بیضایی در ادامه سخنان خود یادآور شد: نباید غفلت کنیم چون که ما در عصر و دوره‌ای زندگی می‌کنیم که جوانان متولد دهه هفتاد و هشتاد به صورت شبانه‌روزی و لحظه‌ای و از هزاران مجرای صوتی و تصویری زیر آماج حملات تبلیغاتی و در معرض طوفان تبلیغاتی دشمن قرار دارند و در این طوفان تبلیغاتی آنچه که در انتقال میراث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جوان‌ها به مدد ما خواهد آمد، خطاب قرار دادن فطرت الهی جوان‌ها است یعنی همان کاری که امام در صدر انقلاب انجام داد و با جوان‌ها به همین صورت صحبت کرد و این حماسه‌ها رقم خورد.

وی در پایان بیان کرد: ما نیز به تبعیت از امام و رهبر معظم انقلاب و با همیان شیوه به‌عنوان استاد و معلم در دانشگاه ها با جوان‌ها حرف بزنیم قطعاً همان میراث که براساس حق است، به جوانان منتقل خواهد شد و این روحیه تا ظهور حضرت مهدی موعود(عج) و تحقق عدالت در سراسر جهان ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا