ربیعی: امسال برنامه‌ای برای اربعین نداریم


ربیعی: امسال برنامه‌ای برای اربعین نداریم

زاهدان- ایرنا- دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری و سخنگوی دولت گفت: امسال برنامه ای برای اربعین وجود ندارد و عده‌ای با خبررسانی‌های کاذب موجب تحریک مردم برای حضور در مرزها می‌شوند.

به گزارش ایرنا علی ربیعی در پنجاه و چهارمین نشست خبری سخنگوی دولت با رسانه های ارتباط جمعی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: با وجود اینکه دولت ایران و عراق اعلام کردند که امسال راهپیمایی اربعین وجود ندارد متاسفانه برخی به مرزهای کشور مراجعت می‌کنند.

وی بیان کرد: با عنایت به اینکه سیاست همزیستی سلامت و دیانت توسط علمای دینی، جامعه و دولت مورد تاکید قرار گرفته و رهبر معظم انقلاب هم بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا تاکید داشته اند اما متاسفانه شاهد این هستیم عده ای مردم را به حرکت به سمت مرزها تشویق می‌کنند.

سخنگوی دولت گفت: امسال با دستور رییس جمهوری و تلاش های وزیر رفاه بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داد.

وی بیان کرد: در یک مرحله بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان کارگری و یکشنبه نیز بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان لشکری و کشوری تصویب شد.

ربیعی ادامه داد: با این تصویب بازنشستگان لشکری و کشوری ۹۰ درصد ناخالص شاغل هم گروهشان را دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: با ۲ افزایش اول سال و این همسان سازی حقوق بازنشستگان ۸۴ درصد حداقل افزایش یافته است.

سخنگوی دولت بیان کرد: هر چند دولت بر این امر وافق است که زندگی بازنشستگان و حقوق بگیران با سختی همراه شده است یکی از سیاست‌های دولت در این شرایط سخت و فشارهای اقتصادی افزایش قدرت خرید است.

وی بیان کرد: در جنگ با تحریم اقتصادی و زورگویی آمریکا از هویت ملی سرزمینمان دفاع کامل خواهیم کرد.

ربیعی اظهار داشت: آن روز رژیم صدام، قرارداد الجزایر را پاره کرد و امروز رژیم ترامپ همان کار را با توافق برجام کرد.

وی ادامه داد: آن روز رژیم صدام شهرها و روستاهای ما را به ویرانی تهدید می کرد و امروز رژیم ترامپ، مراکز فرهنگی و تمدنی ما را به نابودی تهدید می کند.

سخنگوی دولت گفت: آن روز رژیم صدام، مردم ما را به زیر بمباران موشک و بمب گرفته بود و امروز ترامپ با بمباران تحریم و ترور اقتصادی، سلامت، زندگی، معیشت و جان مردم را هدف گرفته است.

وی افزود: دفاع مقدس برای آنها کافیست تا بدانند که ملت ما هرگز به قلدری و زورگویی تسلیم نمی شود و قلدرها و زورگویان را دیر یا زود به زانو خواهد انداخت.

ربیعی بیان کرد: متاسفانه در موارد ابتلا به ویروس کرونا در رتبه ۱۳ جهان قرار داریم و باید پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود

وی ادامه داد: هنوز در پاساژها و نانوایی ها بخوبی پروتملهای بهداشتی رعایت نمیشود و شاهد کاهش ۲۰ درصدی رعایت این پروتکل از جمله استفاده نکردن از ماسک است.

سخنگوی دولت گفت: دولت برای تهیه واکسن انفلوآنزا اقتدمات بسیار مهمی انجام داده است.

وی بیان کرد: تولید واکسن انفلوآنزا در جهان سال گذشته ۲۵۰ میلیون بوده و امسال تولید بین ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد واکسن پیش بینی می شود.

ربیعی تصریح کرد: برنامه ریزی هایی برای تامین واکسن آنفلوآنزا برای افرادی از جمله خانم های باردار و بیماران دارای نقض ایمنی تامین و از طریق سیستم بهداشت توزیع می شود.

وی ادامه داد: همچنین برای افراد بالای ۶۵ سال از طریق داروخانهها و با کارت ملی توزیع می‌شود.

سخنگوی دولت اظهار داشت: برای تولید و خرید وامسن کرونا در کشور و از طریق سازمان بهداشت جهانی برنامه ریزی شده است.

به گزارش ایرنا علی ربیعی شامگاه دوشنبه به منظور دیدار و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم و بازدید از چندین طرح اجتماعی، آموزشی و تولیدی وارد زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شد.

تجلیل از خانواده معظم شهدا در دومین روز از هفته دفاع مقدس، برگزاری جلسه شورای اطلاع‌رسانی، دیدار با احزاب و فعالان اجتماعی سیستان‌وبلوچستان و افتتاح و بازدید از چندین طرح اجتماعی از مهمترین برنامه‌های دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری در این سفر یک‌روزه است.

غبار روبی از مزار شهدا، بازدید پایگاه اجتماعی ستایشگران، مرکز توانبخشی صنایع نخاعی، مجتمع آموزشی - تولیدی زینب کبری(س)، کارخانه تولید لباس و همچنین افتتاح کارخانه‌های تولید آب آشامیدنی و دستمال کاغذی در شهرک صنعتی میرجاوه از دیگر برنامه‌های ربیعی در زاهدان است.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی پنجشنبه گذشته (۲۷ شهریور ماه) هم به منظور شرکت در جلسه شورای اطلاع رسانی و نیز نشست با روسای احزاب به استان اصفهان سفر کرد.

در حال تکمیل شدن است..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو