استاندار گیلان: عادی‌سازی شرایط زندگی مردم در مناطق سیل‌زده اولویت است


استاندار گیلان: عادی‌سازی شرایط زندگی مردم در مناطق سیل‌زده اولویت است

رشت - ایرنا- استاندار گیلان با اشاره به بسیج امکانات و بهره گیری از ظرفیت های مختلف در جهت کمک رسانی به مناطق سیل زده تالش گفت: عادی سازی شرایط زندگی مردم در این مناطق ، اولویت است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در دیدار مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه بخشی از جامعه هدف مجموعه بزرگ این وزارتخانه از اقشار آسیب پذیر هستند، اظهار داشت: به سبب ظرفیت های موجود در مجموعه ها و شرکت های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امکان کمک به سیل زدگان وجود دارد.

وی به بازدید خود از مناطق سیل زده تالش اشاره و خاطرنشان کرد: باید در سریع‌ترین زمان ممکن با بسیج امکانات و هدایت به مناطق سیل زده، شرایط زندگی مردم را به روال عادی برگردانیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: اسکان خانواده‌های آسیب‌دیده از سیل و تامین ارزاق عمومی و اقلام ضروری، در اولویت است.

در این دیدار مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به تاکید شریعتمداری برای سفر به گیلان و ارائه هر کمک و خدمتی با نظر استاندار در مناطق سیل زده تالش اشاره و بیان کرد: آماده شناسایی نیازمندی ها و ارائه اقلام ضروری و ارزاق عمومی هستیم.

کریم یاوری افزود: از تمامی ظرفیت های موجود در مجموعه دستگاه ها و شرکت های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کمک به شرایط موجود به ویژه رفع مشکل بنگاه های اقتصادی با ارائه تسهیلات و نیز رفع مشکلات معیشتی کارگرانی که در مناطق سیل زده هستند، بهره می گیریم.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است. بارش شدید باران و بدنبال آن وقوع سیلاب در نیمه بامداد یکشنبه در شهرستان تالش موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم این منطقه شد.

استاندار گیلان برآورد اولیه میزان خسارت‌های سیل در شهرستان تالش را بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و به آسیب‌دیدگان از سیلاب اطمینان داد که دولت، اقدامات حمایتی لازم را در خصوص آنها به عمل خواهد آورد.

میزان بارندگی در تالش به نسبت بارش های درازمدت، بی سابقه بوده و طی مدت چهار ساعت بالغ بر ۲۴۰ میلی متر باران باریده و حجم بارش ها در طول شبانه‌روز گذشته ( عصر ۳۱ شهریور) از ۳۰۰ میلی متر تجاوز کرده است.

به دلیل حجم بالای آب و طغیان رودخانه ها بخشی از تاسیسات زیربنایی و اراضی کشاورزی، جاده های روستایی و منازل مسکونی آسیب دیده و ۱۰ واحد مسکونی روستایی به صورت کامل تخریب و به تعدادی از واحدها نیز بین ۱۰ تا ۹۰ درصد آسیب وارد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی