منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنان


سمنان- ایرنا- خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان در شهریور گذشته 61 گزارش تصویری از رخدادهای این استان هم چنین گزارش های تولیدی مستند منتشر کرد که در این گزارش منتخب عکس های منتشر شده این ماه مرور می شود.

تصاویر منتخب عکس های منتشر شده در خروجی ایرنا مرکز سمنان در شهریور ۹۹ را نمایش می دهد.

منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانبرج چهل دختران مربوط به دوره سلجوقیان، در خیابان حکیم الهی سمنان واقع شده است. این اثر در سال ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۰۳۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. (عکاس:علی اکبر بندری)
تصاویر بیشتر این گزارش را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمناندشت زیبای آفتابگردان در اراضی دیم بخش کالپوش در ۱۰۰ کیلومتری شمال میامی قرار دارد، هر سال جشنواره دشت آفتابگردان در این منطقه انجام می شد اما امسال باتوجه به محدودیت های ستاد مقابله با کرونا برگزار نمی شود. (عکس: علی آقایی)
تصاویر بیشتر این گزارش را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانموزه حیات وحش سمنان یکی از موزه‌های زیبا و دیدنی این استان واقع در محل اداره کل محیط‌زیست استان سمنان است و مجموعه‌ای از گونه‌های حیات وحش اعم از بومی یا غیر بومی بویژه نمونه‌های شاخص و نادری از پوشش جانوری استان را به نمایش درآورده است. (عکاس:علی اکبر بندری)
عکس های بیشتر این گزارش را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانمراسم نخل گردانی تاسوعای حسینی تکیه جهادیه شهر سمنان در ۲۲ آذر ۱۳۹۱ با شماره ۶۵۷ در کلاسه اثر مراسم معنوی به عنوان یک اثر معنوی ثبت ملی شده است اما شیوع ویروس کرونا باعث شد این مراسم تاریخی همزمان با تاسوعای حسینی تنها به سینه زنی محدود شود تا مردم سمنان با توجه به توصیه های کارشناسان بهداشت، شیوه نامه‌های بهداشتی توصیه شده برای عزاداری محرم را رعایت کرده و الگو سازی کنند.(عکس: سید عابد میرمعصومی)
تصاویر بیشتر این گزارش را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانعزاداری تاسوعای حسینی در کویر منطقه خوریان سمنان با عنوان سوگواری در صحرا و با هدف احیاء سنت عزاداری و سوگواری در صحرا و بیابان برگزار شد، کویر خوریان در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شهر سمنان قرار دارد، این مراسم با همت موکب رسانه ای فجر سمنان و با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شد. (عکاس: سید عابد میرمعصومی)
عکس های بیشتر را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانمراسم عزاداری شام غریبان در مسجد تاریخی امام خمینی (ره) سمنان برگزار شد. پس از آن مردم محل را ترک و با توجه به رعایت دستورالعمل های بهداشتی، به جز تعداد معدود، سایرین از تجمع برای روشن کردن شمع صرف نظر کردند. (عکاس: سید عابد میرمعصومی)
عکس های بیشتر این گزارش تصویری را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانقسمت لماسیه در منطقه عشایری اوپرت در شمال شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان، مرز بین این استان و استان مازندران است. تلاقی کوههای جنگلی و کوه‌های سنگی و خاکی و جمع شدن ابرهای باران زا در قسمت جنگلی ، جلوه‌های زیبایی را در فصل‌های مختلف در این منطقه ایجاد می کند. بیش از ۴۰ خانوار در منطقه ییلاقی اوپرت زندگی می کنند و با توجه به حضور زیاد گردشگران در روزهای تعطیل در این منطقه و در صورت ارتقای این منطقه به روستا ، ظرفیت های گردشگری می تواند باعث درآمدزایی هر چه بهتر این روستا شود. منطقه اوپرت حدود ۸۰ کیلومتر از مرکز استان سمنان فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید بیش از نیمی از مسیر را از جاده های خاکی با اتوموبیل مناسب گذر کرد. همچنین این منطقه مورد علاقه آفرود بازان می باشد. (عکاس: سید عابد میرمعصومی)
عکس های بیشتر را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانقسمت لماسیه در منطقه عشایری اوپرت در شمال شهرستان مهدی‌شهر استان سمنان، مرز بین این استان و استان مازندران است. تلاقی کوههای جنگلی و کوه‌های سنگی و خاکی و جمع شدن ابرهای باران زا در قسمت جنگلی ، جلوه‌های زیبایی را در فصل‌های مختلف در این منطقه ایجاد می کند. بیش از ۴۰ خانوار در منطقه ییلاقی اوپرت زندگی می کنند و با توجه به حضور زیاد گردشگران در روزهای تعطیل در این منطقه و در صورت ارتقای این منطقه به روستا ، ظرفیت های گردشگری می تواند باعث درآمدزایی هر چه بهتر این روستا شود. منطقه اوپرت حدود ۸۰ کیلومتر از مرکز استان سمنان فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید بیش از نیمی از مسیر را از جاده های خاکی با اتوموبیل مناسب گذر کرد. همچنین این منطقه مورد علاقه آفرود بازان می باشد.(عکاس: سید عابد میرمعصومی)
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانپل رودخانه کندو، روستایی در جنوب سمنان، طبق گفته محلی‌ها، بعد از جنگ جهانی دوم توسط روس‌ها برای ارتباط با معدن گوگرد و چاه نفتِ پایین‌دست احداث شد. این پل دودهنه به ارتفاع تقریبی هشت متر دارد و به مرور زمان و در اثر سیلاب‌های فصلی ویران شده است. (عکاس:علی اکبر بندری)
تصاویر بیشتر را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانگاراژ کلانتر، بین چهارراه مازندران و میدان شهید بهشتی سمنان، با مساحتی حدود یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع در سال ۱۳۲۹ در دوره پهلوی با کاربری خدمات باربری و مسافربری به مناطق مشهد و تهران راه اندازی شد. این بنا دارای دروازه ورودی در قسمت شمالی و ساختمانی در بخش جنوبی با حیاط بزرگ در بین آن است . گفته می شود بنای جنوبی این پایانه در گذشته به‌عنوان فروشگاه و استراحتگاه مورد استفاده بود. این بنا در سال گذشته توسط شهرداری سمنان تملک شد تا با کاربری گردشگری و صنایع دستی بازسازی و مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مراحل ثبت این بنا از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام شد و به زودی به آن شماره ثبت آثار ملی تعلق می گیرد. (عکاس: سید عابد میرمعصومی)
تصاویر بیشتر این گزارش را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنان- سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه ۱۹ شهریور به منظور امضای تفاهم نامه تامین ۱۸۰۰ قطعه زمین برای مسکن ایثارگران و ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر از ایثارگران به استان سمنان سفر کرد. وی در ابتدای این سفر با حضور در گلزار مطهر شهدای امامزاده یحیی نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان و دیدار با جمعی از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از بخش های دیگر سفر اوحدی به استان سمنان بود. (عکاس: سید سعید رضا رضوی)
عکس های بیشتر را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانرودخانه فصلی کِندو که با بارندگی در فصل بهار و پاییز آب دارد در دیگر زمان های سال بی آب است. این رودخانه در ۳۰ سال گذشته دارای چشمه های بسیار کم آب بوده و در پایین دست آن آب کمی جریان داشته است. این رودخانه در شرق شهر سمنان قرار دارد. (عکاس:علی اکبر بندری)
عکس های بیشتر را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانمجمع انتخابات ریاست هیات تکواندو استان سمنان روز سه شنبه ۲۵ شهریور با حضور سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون این رشته ورزشی برگزار شد و سعید نوروزی عجم با کسب ۱۳ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات تکواندو استان سمنان انتخاب شد. (عکاس:علی اکبربندری)
عکس های بیشتر این گزارش را اینجا ببینید
منتخب عکس‌های شهریورماه ایرنا سمنانآب انبار سنادره در قبرستان قدیمی سنادره در جنوب شهر سمنان در بلوار حکیم الهی واقع است. این آب‌انبار مربوط به اوایل دوره پهلوی در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۱ با شماره ۵۸۲۸ در فهرست آثار ملی ثبت شده است. پله‌های این آب‌انبار، که تخریب شده است، فاصله‌دار و پهن ساخته شده بود، به طوری که چهارپایان قادر به پایین رفتن از آن باشند تا حمل‌ونقل آب برای انسانها سخت نباشد.(عکاس:علی اکبر بندری)
عکس های بیشتر را اینجا ببینید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز