پیشرفت کشور در گرو مقاومت و ایستادگی است/ جنگی که به جمهوری اسلامی تحمیل شد، یک جنگ جهانی بود


پیشرفت کشور در گرو مقاومت و ایستادگی است/ جنگی که به جمهوری اسلامی تحمیل شد، یک جنگ جهانی بود

معاون سیاسی سپاه به مقاومت و ایستادگی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مقاومت می‌توان دشمن را علی رغم همه فشارها و توطئه‌هایی که به ملت ایران تحمیل می‌کند، با شکست و ناکامی مواجه کرد.

«سردار یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار امنیتی دفاعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص کاربرد دفاع مقدس و مقاومت در شرایط فعلی اظهار داشت: مهمترین تجربه دفاع مقدس در شرایط فعلی این نکته است که ملت ایران ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و منابعی را در درون جغرافیای خود از جهات مختلف دارد و می‌تواند با بهره‌گیری از آن‌ها بر هر مشکلی غلبه و هر مانعی را از سر راه بردارد و حرکت خودش را به سمت قله‌های عزت و افتخار شتاب ببخشد.

جنگی که به جمهوری اسلامی تحمیل شد، یک جنگ جهانی بود

جوانی با بیان اینکه جنگی که به جمهوری اسلامی تحمیل شد، یک جنگ جهانی بود افزود: در این جنگ قدرت‌های شیطانی با همه شدت و حدت به ملت ایران تهاجم کردند، یعنی در ظاهر صدام و رژیم بعثی عراق بودند اما در حقیقت پشتیبان و حمایت‌کننده و تجهیزکننده رژیم بعث عراق همه قدرت‌های شرقی و غربی و همچنین قدرت‌های استکباری بودند؛ این در حالی بود که ملت ایران در شدیدترین تحریم‌ها و محدودیت‌ها و تنگناها قرار داشت.
معاون سیاسی سپاه خاطر نشان کرد: با رهنمون‌ها و هدایت‌های حضرت امام(ره) و همچنین قدرت ایمان، معنویت، وحدت و انسجام ملی حرکت‌های جهادی شکل گرفت و دنیا از ایستادگی و مقاومت ملت ایران متحیر شد و دشمن دچار ناکامی عظیمی شد و به هیچ یک از اهداف خودشان نرسید.
بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی موجب شکست دشمن خواهد شد
جوانی در ادامه به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که نظام سلطه با محوریت آمریکا تحریم‌هایی را بر ملت ایران تحمیل کرده و فشارهایی را می‌آورد و در همین رابطه جنگ نرمی را هم به راه انداخته و اینگونه القا می‌کند که ملت ایران چاره‌ای جز کوتاه آمدن، عقب نشینی و در آخر تن دادن به مذاکره ندارد.
وی با تاکید بر اینکه تجربه دفاع مقدس می‌گوید اگر ما بایستیم و از ظرفیت‌ها، منابع و قابلیت‌های خود استفاده کنیم می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه کنیم، افزود: با بهره‌گیری از این توانمندی‌ها می‌توان دشمن را علی رغم همه فشارها و توطئه‌هایی که به ملت ایران تحمیل می‌کند با شکست و ناکامی مواجه کرد.
معاون سیاسی سپاه در پاسخ به این سوال که "آیا استراتژی مقاومت در جنگ با پیشرفت در تناقض است؟" گفت: خیر؛ اساساً اگر جنگی بخواهد تحمیل شود باید در مقابل آن جنگ ایستاد و مقاومت کرد تا به پیروزی رسید.
با ایستادگی و مقاومت می‌توان جلوی فشارهای دشمن را گرفت
جوانی عنوان کرد: جنگ امروز، جنگ ترکیبی و هوشمند در حوزه‌های مختلف است؛ به اقتضای ماهیت هر نوع جنگ با هر نوع اهدافی، آن ملت و کشوری که هوشمندانه می‌ایستد و مقاومت می‌کند، پیشرفت هم می‌کند چون اساساً جنگ ترکیبی هوشمندی که بر ملت ما تحمیل می‌شود هدفش جلوگیری از پیشرفت ما است.
وی با بیان اینکه پیشرفت کشور در گرو مقاومت و ایستادگی است، افزود: با ایستادگی و مقاومت می‌توان جلوی فشارهای دشمن را گرفت و موانع را از سر راه برداشت.
معاون سیاسی سپاه ابراز داشت: جنگ و فشار برای جلوگیری از پیشرفت تحمیل میشود؛ اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید مقاومت کنیم، همانطور که در جنگ 8 ساله مقاومت کردیم و چه پیشرفت‌های محیرالعقولی که در حوزه های نظامی، دفاعی و امنیتی برای کشور حاصل شد.
جوانی در پایان گفت: امروز هم در برابر جنگ اقتصادی باید مقاومت کرد، الحمدلله مقاومت باعث شده است که در خیلی از حوزه های صنعتی پیشرفت کنیم؛ دشمن می‌خواهد از طریق جنگ و فشار و تحریم‌ها جلوی پیشرفت واقعی جمهوری اسلامی را بگیرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان