قابلیت ضد شنود برای کاربران iOS 14


قابلیت ضد شنود برای کاربران iOS 14

ایتنا - در دنیای امروزی ما که بسیاری از افراد اطلاعات خود را در معرض سرقت می‌بینند، قابلیت جدید این سیستم عامل می‌تواند با نشان دادن شنود شدن مکالمات، اعتماد بیشتری برای کاربران به همراه بیاورد.

به نظر می‌رسد که در میان قابلیت‌های مختلف و متعددی که سیستم عامل iOS 14 به آن‌ها مجهز است، یک قابلیت کمتر مورد توجه قرار گرفته است که البته بیشترین میزان کاربری برای بسیاری از کاربران را خواهد داشت.

به گزارش ایتنا و به نقل از dailymail، در دنیای امروزی ما که بسیاری از افراد اطلاعات خود را در معرض سرقت می‌بینند، قابلیت جدید این سیستم عامل می‌تواند با نشان دادن شنود شدن مکالمات، اعتماد بیشتری برای کاربران به همراه بیاورد.

این قابلیت در حقیقت شامل یک نقطه است که در گوشه بالای نمایشگر پدیدار می‌شود و نمایش داده شدن آن به این معنی است که مکالمات شما در حال شنود است.

در حقیقت این قابلیت در معماری نشانگرهای بالای نمایشگر تعریف شده بوده است و در تصویر زیر نیز می‌توانید نقشه معرفی قابلیت‌های این قسمت از نمایشگر آیفون در iOS 14 را مشاهده کنید که در آن به این قابلیت نیز اشاره شده است.
قابلیت ضد شنود برای کاربران iOS 14

بر اساس این قابلیت نقطه‌ای‌ نارنجی رنگ در گوشه سمت راست بالای صفحه قابل مشاهده خواهد بود که موقعیت قرارگیری آن دقیقا بالای نشانگر آنتن تلفن همراه شما خواهد بود و ظاهری مشابه با چراغ شارژ شدن دستگاه دارد.

با این وجود این تنها قابلیت امنیتی این سیستم عامل نیست و یک نشان تصویری دیگر نیز برای کاربران در نظر گرفته شده است که در صورت تعرض به حریم شخصی آن‌ها بتوانند به صورت غیرمحسوس متوجه این موضوع بشوند.

اگر یکی از اپلیکشین‌های شما از دوربین شما استفاده کند می‌توانید نیز دقیقا همان نقطه از نمایشگر به رنگ سبز درخواهد آمد. در حقیقت این قابلیت تنها یک قابلیت امنیتی نیست بلکه اگر نرم‌‌افزارهایی مانند زوم یا گوگل میت نیز در حال استفاده از دوربین باشند، این نشانگر به شما نشان خواهد داد که دوربین در حال استفاده توسط یک برنامه است.

با این وجود این قابلیت دوم تنها در یک شرایط خاص قابل استفاده خواهد بود و آن قابلیت خاص نیز این است که دستگاه شما باید حتما در وضعیت تم تیره دستگاه باشد تا بتوانید استفاده از این قابلیت را تجربه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته