زوایای پنهان و ناگفته های ترور حاج قاسم


زوایای پنهان و ناگفته های ترور حاج قاسم

حوادث رکنا: نگاهی به اظهارات جدید فرمانده کل سپاه انداختیم و چرایی معتبر سازی مجدد گزینه ناتمام بودن انتقام سخت را بررسی کردیم.

به گزارش رکنا، سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در آخرین موضع گیری خود تاکید کرده که انتقام شهادت سردار سلیمانی قطعی، جدی و عادلانه است و دایره انتقام شامل هر فردی خواهد بود که نقش مستقیم و غیرمستقیمی در حادثه ترور دست داشته است.

در اینباره چند نکته جالب توجه وجود دارد:

الف: معتبر‌سازی گزینه ناتمام بودن انتقام سخت از حدود دو ماه قبل و درست از زمان دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر امنیتی عراق با رهبر معظم انقلاب از طرف ایران آغاز شده است. در آن دیدار رهبر معظم انقلاب از فراموش نکردن شهادت سردار سلیمانی و قطعی بودن ظربه متقابل ایران به آمریکا به صراحت سخن گفتند. موضوعی که با سخنان اخیر فرمانده سپاه نیز ابعاد تازه‌تری به خود گرفته است. بخشی از این معتبر سازی البته در آستانه انتخابات آمریکا به نوعی متعادل‌سازی رفتار‌های هیجانی ترامپ در مواجه با ایران نیز محسوب می‌شود. در هر صورت قرار دادن سایه انتقام سخت بر چهره‌های سیاسی و نظامی آمریکا شاید یکی از جدی‌ترین و پیچیده‌ترین اقدامات راهبردی رهبر معظم انقلاب در مواجه با دولتمردان آمریکا در ماه‌های حساس آینده است.

هیچکس از انتقام سردار سلیمانی در امان نیست

ب: فرمانده کل سپاه با سخنان جدید خود به نظر می‌رسد که برای معتبرسازی بیشتر ناتمام بودن انتقام سخت ایران، کد‌های جدیدی را برای آمریکایی‌ها ارسال کرد. شاید جدی‌ترین کد اطلاعاتی سخنان اخیر فرمانده سپاه این موضوع بود که سپاه فهرستی از همه افراد دخیل در ترور سردار سلیمانی چه در سطح سیاسی و چه در سطح نظامی و امنیتی تهیه کرده است. جالب آنکه فرمانده سپاه به نوعی تاکید کرده که انتقام سخت شامل افراد حاضر در این فهرست خواهد بود و ایران همانند عین الاسد تنها به دنبال کشتن چند سرباز آمریکایی نیست.

ج: تاکید فرمانده کل سپاه مبنی بر اینکه هرکسی که در ماجرای ترور سردار سلیمانی نقش داشته مورد هدف قرار خواهد گرفت، یعنی فهرست کسانی که مورد انتقام قرار خواهند گرفت یک فهرست باز و بزرگی است و شامل افراد متعددی خواهد شد. به همین دلیل گمانه‌زنی‌های متعددی می‌توان درباره آن داشت. اما فهرست انتقام ایران متهمان درجه یک آمریکایی دارد که تا ابد باید نگران انتقام باشند. ترامپ، پمپو و مارک اسپر در این فهرست البته اسامی سوخته هستند. این در حالیست که اگر ایران قرار به انتقام از یک زن آمریکایی باشد، یکی از اصلی‌ترین آن‌ها خانم جینا هسپل رئیس سازمان سیا باید باشد که نقش اساسی در طراحی، جاسوسی و ترور سردار سلیمانی داشته است. اما این فهرست لایه دومی نیز دارد که دایره انتقام برای آن‌ها شاید نزدیکتر از بقیه باشد. مسئولین نظامی، اطلاعاتی و سیاسی مستقیم آمریکا در منطقه که همین اینک در کشور‌های اطراف ایران نیز حضور دارند و یا در حال رفت و آمد از آمریکا به منطقه هستند و نقش مستقیم یا غیر مستقیم در ترور شهید سلیمانی داشته اند، در این لایه می‌توانند قرار بگیرند. لایه سوم نیز که ارزش اطلاعاتی بالای خواهد داشت فرماندهان و افسران میدانی عملیات ترور سردار سلیمانی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
4 1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403