اخبار کوتاه استان بوشهر


اخبار کوتاه استان بوشهر

بوشهر-ایرنا- بوشهر-ایرنا- خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان بوشهر روز دوشنبه اخباری در زمینه‌های مختلف از سراسر این استان تهیه و ارسال کرده‌اند که شماری از آنها در بسته زیر تقدیم مخاطبان شده‌است.

پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در دشتی تجلیل شدند

به مناسبت هفته دفاع مقدس در آئینی ۶۰ نفر از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس شهرستان دشتی تجلیل شدند.

فرماندار دشتی در این آئین گفت: فداکاری‌ و جانفشانی‌ رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس باعث شد ما امروز به عنوان امن ترین کشور منطقه باشیم.

عبدالله نادری افزود: امروز هم در چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس نیز در یک جنگ اقتصادی بزرگ با امریکا و استکبار قرار داریم .

وی افزود: برگزاری هر چه با شکوهترهفته دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان عرصه جهاد وشهادت باعث انتقال فرهنگ مقاومت و شجاعت و ایثار به نسل جوان خواهد شد.

امام جمعه خورموج نیز گفت: افتخارات رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس ستودنی و برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی ماندگار است.

حجت السلام عبدالحسین مصلح افزود: مهمترین عامل پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اعتقاد به خدا و امدادهای غیبی الهی بوده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) دشتی گفت: بیش از ۱۴۰ برنامه فرهنگی، هنری، اجتماعی و سازندگی در هفته دفاع مقدس در این شهرستان برگزار می شود.

سرهنگ پاسدار محمد رضا زارعی تبار افزود: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار خوبی است تا فداکاری و مقاومت رزمندگان دوران دفاع مقدس به جوانان امروز منتقل شود.

انهدام باند سارقان اماکن خصوصی در عسلویه

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: با دستگیری سارقان اماکن خصوصی عسلویه، ۱۰ فقره سرقت این شهرستان کشف شد.

سردار خلیل واعظی افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهرستان عسلویه، ماموران اداره مبارزه با سرقت با گشت زنی‌های نامحسوس در تمامی مناطقی که احتمال حضور سارقان وجود داشت، مخفیگاه آنان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی منسجم، سه سارق را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: تلاش برای دستگیری سایر عوامل این باند ادامه دارد.

کشف ۱۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در عسلویه

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: یک دستگاه خودرو سواری حامل کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان عسلویه توقیف شد.

سرهنگ حیدر سوسنی افزود: ماموران انتظامی شهرستان عسلویه در جاده خروجی این شهرستان از یک دستگاه خودرو سواری پژو ۵۹۰ قطعه تجهیزات دستگاه رایانه، ۲۲ لپ تاپ و یک سرور خارجی بدون مدارک گمرگی کشف شد.

وی بیان کرد: در این زمینه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شد.

کشف ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در کنگان

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان گفت: ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق از یک دستگاه خودرو در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ رهام رضایی افزود: ماموران پلیس آگاهی در اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و توقیف خودروهای شوتی، هنگام گشت زنی غیر محسوس در جاده خروجی کنگان به یک دستگاه خودرو سواری سمند مشکوک شدند و به آن دستور توقف دادند.

وی بیان کرد: راننده خودرو بدون توجه به دستور پلیس با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از تعقیب و مراقبت مسیر طولانی، با استفاده از موقعیت منطقه خودرو متوقف شد و در بازرسی از آن ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق کشف شد.

رضایی با اشاره به دستگیری راننده و انتقال خودرو به پارکینگ، بیان کرد: ارزش این تعداد سیگار خارجی در برآورد کارشناسان ۴۰۰ میلیون ریال تخمین زده شد.

کشف محل دپوی پارچه قاچاق در دشتستان

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: محل دپوی پارچه قاچاق در این شهرستان شناسایی شد.

سرهنگ فرهاد آراوند افزود: با کسب خبر مبنی بر دپوی پارچه قاچاق در منزلی در روستای زیارت هماهنگی لازم با مقام قضائی برای کشف کالای قاچاق انجام گرفت و در بازرسی از این منزل ۵۲ طاقه پارچه خارجی قاچاق که در چهار دستگاه خودروی سواری بارگیری شده بود، کشف شد.

وی بیان کرد: طبق نظر کارشناسان ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال برآورد شد و در این زمینه سه متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

برگزاری ۱۲۰ برنامه هفته دفاع مقدس در شهرستان دیر

فرمانده سپاه ناحیه سید الشهدا دیر گفت: برگزاری ۱۲۰ عنوان برنامه توسط کانون‌ها، حوزه‌های مقاومت و اقشارها همزمان با گرامیداشت چهلمین سال هفته دفاع مقدس در این شهرستان برنامه ریزی شده است.

سرهنگ پاسدار ایرج سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ۱۲۰ برنامه ۴۰ برنامه آن شاخص است که شامل تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، سرکشی از خانواده معظم شهدا، غبار روبی گلزار شهدا، برگزاری یادواره شهدا و شب شعر است.

وی گفت: یکی دیگر از برنامه‌های شاخص این هفته تقسیم بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم بضاعت هست که به نیابت از هر شهید یک بسته تهیه و بین خانواده‌های جامعه هدف تقسیم خواهد شد.

وی افزود: امسال برنامه‌ها به دلیل شرایط کشور از نظر شیوع ویروس کرونا و با توجه به تاکید فرمانده معظم کل قوا در مورد بهره‌برداری از گنجینه‌های دفاع مقدس و ایجاد روحیه جهادی برای تحول و پیشرفت در کشور، با بسیج همه امکانات و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری به کمک مردم و تلاش نیروهای بسیج مراسمات هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

هفته دفاع مقدس یادآور خودگذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است

امام جمعه دیر گفت: اگر ایثارگری و از خودگذشتگی شهیدان و رزمندگان نبود، در جنگی نابرابر مقابل دشمن سرانجام خوبی نداشتیم اما این فداکاری ها پوزه دشمن را به خاک مالید.

حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: در دوران دفاع مقدس با ایمان به خدا ، معنویت و اطاعت از ولایت و ایثارگری توانستیم دشمن را ناکام کنیم تا رویاهایش تعبیر نشود.

امام جمعه شهر دیر با بیان اینکه حیثیت و کرامت و سربلندی خود را مدیون شهدا هستیم، گفت: تجلیل از شهدا یک واجب دینی و عقلی است و باید پاسدار آرمان های والای آنها باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان در «کویته» پاکستان