شرایط افزایش آلودگی هوا در اصفهان تا اواخر پاییز وجود دارد


شرایط افزایش آلودگی هوا در اصفهان تا اواخر پاییز وجود دارد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی اصفهان گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته شرایط برای افزایش وضعیت آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌های جوی تا اواخر پاییز با شدت و ضعف در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان وجود خواهد داشت.

حمیدرضا خورشیدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با توجه به ضعیف بودن فعالیت سامانه‌های بارشی و کاهش فراوانی گذر سامانه‌ها از روی استان، بارش کمتر از حالت عادی، پایداری نسبی جو در تراز میانی و نفوذ توده‌های هوای به نسبت سرد در سطح زمین از سمت شمال‌ شرق، شرایط برای افزایش پتانسیل آلودگی هوا در کلان شهراصفهان و مناطق صنعتی طی پاییز مهیاست.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: آلودگی هوای اصفهان در شش ماه دوم سال به دلیل تشکیل لایه وارونگی دما و افزایش و انباشت آلاینده‌های جوی تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه دیم کاران در مناطق غرب و جنوب غرب استان ۲ تا سه هفته دیرتر فعالیت خود را شروع کنند، به کشاورزان توصیه کرد با توجه به پیش بینی بارش های دیر هنگام و کمتر از مقدار عادی در پاییز امسال، کشاورزان تدابیر لازم برای کشت دیم را مورد توجه قرار دهند.

خورشیدی تصریح کرد: کشاورزان برای کشت دیم در مناطق اصلی دیم کاری استان ۲ تا سه هفته دیرتر از موعد خود اقدام کاشت کنند و در بقیه مناطق استان کشت دیم توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به وضعیت هوای استان در روزهای آینده هم گفت: نقشه های هواشناسی بیانگر جوی به نسبت پایدار تا سه روز آینده در استان است و بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد و در مناطق شرقی گاهی وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا ۲ درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا