نگرانی درباره اقلام کرونایی نداریم


نگرانی درباره اقلام کرونایی نداریم

شانه ساز گفت: در تامین اقلام مورد نیاز کرونا کمترین نگرانی را داریم زیرا در این زمینه دپوهای استراتژیک ما کافی است.

نگرانی درباره اقلام کرونایی نداریم

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری رونمایی از سامانه الکترونیک نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو، گفت: ما از سال‌ها پیش در صدد استانداردسازی بازرسی‌ها و نظارت‌ها و پایش‌های واحد‌های تحت پوشش مان بودیم و در تلاش بودیم از اعمال سلیقه و نظرات شخصی جلوگیری کنیم و همه نظارت‌ها به نحوی باشد که بتواند نظارت را اقصی نقاط کشور را با یک نگاه و رویکرد ارتقاء دهد.

او افزود: بحث لزوم ثبت، ضبط و ماندگاری نتایج حاصل از بازرسی‌ها از دغدغه‌ها و نگرانی بود که همواره در سازمان غذا و دارو وجود دارد. به هر حال حوزه کاری ما حوزه سلامت است و از نظر اهمیت و حساسیتی که دارد، بیش از سایر ارگان‌ها که ممکن است صرفا مباحث اقتصادی یا تامین را مدنظر داشته باشند، است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در حوزه سلامت مباحث باید جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد. روند نظارت الکترونیکی بر داروخانه‌ها که در چند دانشگاه علوم‌پزشکی پایلوت می‌شود، به خوبی آغاز شده است، اما باید تا زمان رسیدن این برنامه به نقطه ایده آل، تلاش‌ها و فعالیت‌های جدی انجام دهیم. درخواست داریم که معاونان غذا و دارو با جدیت کامل نظارت را انجام دهند و این روند را از اولویت‌های اصلی شان قرار دهند.

او تاکید کرد: معاونان غذا و دارو در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، خط مقدم پاسخگویی به این موارد هستند و حوزه‌های دارو و تجهیزات از دغدغه‌های جدی معاونان است.

شانه ساز ادامه داد: ما در تامین اقلام مورد نیاز کرونا تا انواع و اقسام دارو‌ها گرفته تا کیت، دستگاه تنفس مصنوعی و... باید پاسخگوی مردم باشیم البته دوستان وزارت صمت هم در کنار ما هستند. البته در حوزه کرونا کمترین نگرانی را داریم، در زمینه اقلام کرونا دپوهای استراتژیک ما کافی است.

در نظارت‌ها باید امکان مستندسازی را فراهم کنیم

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در نظارت‌ها باید امکان مستندسازی را فراهم کنیم و مستندات در پرونده وجود داشته باشند، به طوری که با تغییرات در رده‌های مدیریتی دچار چالش نشویم و از اعمال نظر‌های سلیقه‌ای کارشناسی که مانع جهش و رونق تولید شود باید پرهیز کنیم. این سامانه را به عنوان یکی از اقدامات اساسی در زمینه توسعه سامانه «تی تک» است، به فال نیک می‌گیرم و شاهد پیشرفت و گام مهمی در زمینه تحقق سامانه «تی تک» هستیم.

شانه ساز بیان کرد: مسئولان عالی رتبه کشور به دنبال اجرای سامانه «تی تک» هستند و دستورات تاکیدی در حوزه تحقق دولت الکترونیک داده اند؛ چرا که سازمان غذا و دارو در حیطه پر اهمیتی فعالیت می‌کند و چالش در هر کدام از اقلام سلامت محور می‌تواند جمعیت بسیاری از هموطنان را دچار مشکل کند.

او با بیان اینکه در شرایطی که کرونا دوباره خوی وحشیانه خود را نشان می‌دهد، باید با دقت بیشتری نظارت و عمل کنیم، گفت: داروخانه‌ها مهمترین محل برای تامین اقلام کرونایی مورد نیاز مردم هستند و باید داروخانه‌ها فاکتور خرید ارائه کنند. در عین حال باید نظارت بر قیمت صورت گیرد، بر این اساس مشخصات فاکتور معتبر هم اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید

آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر طی دو روز آینده بازرسی اقلام کرونایی در داروخانه‌های پایلوت

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا