ارائه نخستین لیست از مالکان خانه های خالی به سازمان مالیاتی


ارائه نخستین لیست از مالکان خانه های خالی به سازمان مالیاتی

معاون وزیر راه و شهرسازی از ارائه اولین لیست خانه‌های خالی شامل 109 هزار واحد متعلق به اشخاص حقیقی به سازمان امور مالیاتی خبر داد.

ارائه نخستین لیست از مالکان خانه های خالی به سازمان مالیاتی

گروه راه و مسکن بازارنیوز: محمود محمودزاده، معاون امور مسکن و ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا از ارائه اولین لیست خانه‌های خالی به سازمان امور مالیاتی خبر داد و گفت: روز گذشته اولین لیست خانه‌های خالی در کارتابل سازمان امور مالیاتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی دسترسی به کارتابل دارد و اطلاعات واحدهای خالی از سکنه برای مالیات‌ستانی در اختیار این دستگاه اجرایی قرار گرفته است.

معاون وزیر راه‌و شهرسازی افزود: لیست اول شامل بیش از 109 هزار خانه خالی از سراسر کشور است.

محمودزاده درباره تاریخ اجرای مالیات ستانی از خانه‌های خالی گفت: این اطلاعات در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و این دستگاه مسئول اجرای اخذ مالیات است و ساز و کار مالیات ستانی را تعیین می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مالیات‌ستانی از واحدهای شناسایی شده در مدت زمان کوتاه به اجرا می‌رسد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه این برنامه مهم وزارت راه وشهرسازی و دولت برای کنترل بازار مسکن محقق و عملیاتی شد، ادامه داد: اجرای مرحله اول از امروز آغاز می‌شود و در لیست اول، خانه‌های خالی متعلق به اشخاص حقیقی ثبت شده و مالیات ستانی از این گروه آغاز می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: لیست خانه‌های خالی متعلق به اشخاص حقوقی هم به زودی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

ایلنا/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید