محصول 98 درصد از شالیزارهای مازندران برداشت شد


محصول 98 درصد از شالیزارهای مازندران برداشت شد

ساری - ایرنا - جهاد کشاورزی مازندران از برداشت محصول کشت نخست برنج در سطح 212 هزار هکتار شالیزارهای استان خبر داد که معادل بیش از 98 درصد از سطح زیر کشت این محصول را شامل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا ، برداشت شلتوک شالیزارهای مازندران از اول مرداد به صورت رسمی آغاز شد. برابر آمار رسمی جهاد کشاورزی هم اکنون تنها حدود سه هزار هکتار از محصول کشت نخست برنج برداشت نشده است که طی روزهای آینده عمدتا به صورت مکانیزه برداشت خواهد شد.

کشت برنج در مازندران امسال به خاطر شیوع کرونا با تاخیر ۲ هفته ای در مناطق مرکزی که بزرگ ترین دشت برنجکاری استان را در اختیار دارد شروع شد ولی در مناطق شرقی ، دامنه ها و مناطق کوهستانی به خاطر اهمیت رعایت دوره زمانی کاشت و برداشت ، تاخیری نداشت.

روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران روز دوشنبه از قول معاون بهبود تولیدات گیاهی این سازمان اعلام کرد که امسال تاکنون محصول ۲۰۱ هزار هکتار از شالیزارهای استان به صورت مکانیزه برداشت شد که ۹۵ درصد از سطح زیر کشت را شامل می شود.

مجید بهادری گفت که محصول ۱۰ هزار و ۶۲۵ هکتار از شالیزارهای استان هم به روش سنتی و دستی برداشت شده است.

برداشت مکانیزه برنج در مازندران طی سال های اخیر همه ساله رو به گسترش بوده است به گونه ای که تنها در سال جاری ۷۵۰ دستگاه کمباین جدید به ناوگان ماشین آلات کشاورزی استان اضافه شده بود تا با رسیدن آمار این ناوگان به بیش از پنج هزار و ۴۰۰ دستگاه کمباین ، ظرفیت برداشت مکانیزه شالی به صد درصد برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران همچنین اعلام کرد که تاکنون در ۱۰۹ هزار و ۹۷۹ هکتار از اراضی شالیزاری استان به روش نشای دوباره و پرورش ساقهرتون کشت دوم انجام شده است.

وی سطح زیر کشت نشای دوباره را ۵۵ هزار و ۶۳۷ هکتار و پرورش ساقه را هم ۵۴ هزار و ۳۴۲ هکتار اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !