669 میلیارد تومان به حساب گندمکاران لرستان واریز شد


669 میلیارد تومان به حساب گندمکاران لرستان واریز شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: 669 میلیارد تومان معادل 93 درصد طلب کشاورزان استان، بابت خرید تضمینی گندم به حساب آنان واریز شده است.

حجت الله بیرانوند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۲۸۷ هزار و ۹۱۸ تن گندم به ارزش ۷۲۳ میلیارد تومان به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری و ۹۳ درصد این رقم به آنان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه فصل خرید تضمینی گندم تقریبا به اتمام رسیده اظهار داشت: ۵۴ میلیارد تومان مانده مطالبات کشاورزان نیز تا پایان هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بارش های بهاری در وزن گیری گندم و کاهش بارش های امسال، میزان خرید تضمینی فعلی نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش یافته است.

بیرانوند گفت: بیشترین میزان خرید تضمینی امسال به ترتیب با ۶۴ هزار و ۸۵۱ تن مربوط به ازنا، ۴۹ هزار و ۴۴۵ تن مربوط به کوهدشت و ۳۹ هزار و ۶۵ تن در الیگودرز بوده است و خرید در مرکز استان نیز با رشد چهار درصدی نسبت به سال قبل ۳۰ هزار و ۴۷۲ تن بود.

سطح زیرکشت گندم آبی و دیم استان به ترتیب ۴۶ هزار و ۲۵۳ و ۱۸۴ هزار و ۳۰۰ هکتار است که برداشت محصول از این سطح تا پایان مردادماه ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان