500 مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی شناسایی شد


500 مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی شناسایی شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: تاکنون 500 مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی شناسایی شده و شناسایی 200 مدخل دیگر نیز در دست اقدام است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا فلاحی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از ۴۰ پیشکسوت دفاع مقدس استان خراسان جنوبی و رونمایی از تمبر چهلمین سالگرد دفاع مقدس که همزمان با سراسر کشور و ارتباط تصویری با مقام معظم رهبری در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: یکی از برنامه‌های ما تدوین دانشنامه دفاع مقدس در خراسان جنوبی بوده و روند تدوین آن در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه‌ای عظیم و ارزشمند است که باید از این گنجینه الگوگیری و بیشترین بهره‌برداری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: این استان مرزی در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور ۳۰ هزار رزمنده، تقدیم ۲ هزار شهید، چهار هزار و ۳۰۰ جانباز و ۲۴۰ آزاده به خوبی نقش‌آفرینی کرده است.

وی همچنین گفت: باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی سال ۸۵ کلنگ‌زنی شد اما به دلیل کمبود اعتبار این پروژه هنوز به سرانجام نرسیده و خراسان جنوبی جزو پنج استانی است که از داشتن باغ‌ موزه دفاع مقدس محروم است.

سرهنگ فلاحی افزود: عملیات اجرایی فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس مرکز استان همزمان با پنجم مهرماه امسال آغاز می شود.

وی بیان کرد: استاندار خراسان جنوبی یک میلیارد تومان برای شروع این پروژه اختصاص داد و یک میلیارد تومان هم در سال جاری از محل اعتبارات ملی به مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

وی اظهار داشت: این باغ موزه در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در سه فاز طراحی و ساخته می‌شود و امیدواریم فاز نخست این پروژه در هفته دفاع مقدس سال آینده به بهره‌برداری برسد.

در این مراسم با حضور استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسوولان استانی از ۴۰ پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان تجلیل و از تمبر یادبود چهلمین سالگرد دفاع مقدس رونمایی شد.

آیین‌های هفته دفاع مقدس هر سال از ۳۱ شهریورماه همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران در سال ۱۳۵۹، آغاز می‌شود که امسال با چهلمین سالگرد دفاع مقدس مقارن است.

برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد ۹۹ (سالروز آزادسازی خرمشهر) آغاز شد و تا پایان امسال ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط