200 پیشکسوت دفاع مقدس ایلام تجلیل شدند


200 پیشکسوت دفاع مقدس ایلام تجلیل شدند

ایلام - ایرنا - همزمان با سراسر کشور روز دوشنبه در آیینی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و به صورت ارتباط ویدیوکنفرانس با مقام معظم رهبری از 200 پیشکسوت ایثار و شهادت دفاع مقدس در استان ایلام تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، این آیین به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهان لشگری و کشوری برگزار شد و از حدود یک میلیون پیشکسوت عرصه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

این آیین در استان ایلام نیز در شهرستان‌های مختلف برگزار و به صورت نمادین در سالن فنی و حرفه‌ای ایلام و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار ایلام، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)، فرمانده انتظامی ایلام و جمعی از مسوولان و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

بیش از ۲۰۰ پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان ایلام در بخش‌های سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، مرزبانی، جانبازان و ایثارگران و همچنین ۲ تن از زنان ایثارگر در این مراسم با اهدا لوح تجلیل شدند.

یکی از پیشکوستان عرصه جهاد و شهادت ایلام نیز در این مراسم به ذکر خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: ۲۰ شهریور سال ۵۹ عراق منطقه میمک در استان ایلام را تصرف کرد که در پی این اقدام نیروهای مردمی با کمترین امکانات به مقابله با دشمن بعثی پرداختند.

سرهنگ محمدتقی قاسمی یادآور شد: اولین شخصیت برجسته‌ای که در پی حمله عراق به منطقه میمک وارد استان ایلام شد، مقام معظم رهبری بودند که حضور معظم له مایه امید در میان رزمندگان و روحیه‌ای دوچندان به نیروهای عمل کننده داد.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تاکید کرد: نخستین اسرای عراقی که در دوران جنگ تحمیلی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند در منطقه میمک استان ایلام بود.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۶ هزار برنامه امسال در هفته دفاع مقدس در سراسر کشور اجرا می شود و ۸۸ سرفصل با تعداد ۷۳۷ برنامه در نقاط مختلف استان ایلام اجرا خواهد شد.

از ۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه همزمان با تجاورز رسمی عراق به ایران در تقویم ملی به هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نظام حاکم بر عراق خیلی پیشتر و زودتر از ۳۱ شهریورماه تجاوز و تنش مرزی را در محدوده همجوار با ایلام شروع کرد و جنگ تحمیلی در ایلام سه ماه قبل از شروع سراسری تجاوز گسترده دشمن به مرزهای کشور آغاز شد.

از فروردین سال ۵۹ تا پایان جنگ تحمیلی ۱۷۲ عملیات زمینی، ۷۰ عملیات هوایی و ۴۲۹ مورد تحرک زمینی در این استان صورت گرفته و بیش از سه هزار شهید، ۱۰ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده نتیجه جان‌فشانی مردم استان ایلام در دوران دفاع مقدس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...