رمانی طنز از یوناس یوناسون با ترجمه کیهان بهمنی


رمانی طنز از یوناس یوناسون با ترجمه کیهان بهمنی

پیرمرد صد ساله‌ای از پنجره بیرون می‌رود و ناپدید می‌شود اما این ناپدید شدن تصور پلیس و مدیران آسایشگاهی است که آلن کارلسون از آن‌جا... ادامه مطلب نوشته رمانی طنز از یوناس یوناسون با ترجمه کیهان بهمنی اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

پیرمرد صد ساله‌ای از پنجره بیرون می‌رود و ناپدید می‌شود اما این ناپدید شدن تصور پلیس و مدیران آسایشگاهی است که آلن کارلسون از آن‌جا گریخته است زیرا آلن پیر، آن‌طور که در خلال داستان درمی‌یابیم در صدسال اول زندگی خود ماجراهای بسیاری را پشت سر گذاشته است و بنابراین حاضر نیست در پایان عمرش در فضای بسته و قانونمند آسایشگاه محبوس شود. ماجراهایی که پای او را به کشورهای اسپانیا، آمریکا، چین، ایران، شوروی سابق، کره شمالی، اندونزی و فرانسه کشانده بود.

نویسنده، در چنین جغرافیای پهناوری با استفاده از اطلاعات تاریخی خود در مقام خبرنگار، تصویری فانتزی و طنز از تاریخ معاصر جهان ارائه داده است. حضور شخصیت‌های تاریخی و شرح تاریخ تحولات قرن بیستم از نقاط قوت و به‌یادماندنی این اثر است.

یوناس یوناسون ، متولد ۱۹۶۱، نویسنده و روزنامه‌نگار سوئدی است که تاکنون چهار رمان پرفروش با مضامینی طنز را در کارنامه‌ی کاری خود ثبت کرده است: پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون رفت و ناپدید شد (۲۰۰۹)، دختری که پادشاه سوئد را نجات داد (۲۰۱۳)، آندرس قاتل و معنای همه چیز (۲۰۱۵) و دیگر ماجراهای اتفاقی پیرمرد صد ساله (۲۰۱۸).

دکتر کیهان بهمنی، متولد ۱۴ بهمن ۱۳۵۰، دارای دکترای زبان انگلیسی، استاد دانشگاه است و از او این آثار در نشر آموت منتشر شده است:

خدمتکار و پروفسور دختری که پادشاه سوئد را نجات داد پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت پیرزن دوباره شانس می‌آورد انتقام من از گردنم بدم میاد کشتن عمه‌خانم پلیس حافظه

کتاب «پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون رفت و ناپدید شد» نوشته‌ی «یوناس یوناسون» و ترجمه‌ی «کیهان بهمنی» در ۵۱۲ صفحه و به قیمت ۶۵۰۰۰ هزار تومان از سوی نشر آموت به چاپ رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق